Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 18. 12:14 Vállalat

Kellogg’s és Unilever: két nagy gyártó is engedi, hogy csomagolás nélkül árulják a termékeit

A csomagolás nélküli élelmiszer-értékesítéssel egyre több áruházlánc kísérletezik világszerte, ebből a szempontból semmi meglepő nincs abban a hírben, hogy a brit Asda is elkezdi a tesztet Leedsben egy boltjában. Az viszont elég fontos újdonság, hogy a lépésre nem csak saját magát sikerült rávennie, azaz nem csak a saját márkás termékeit kínálja újratölthető automatákból. Ezúttal már a napi fogyasztási cikkek két óriása, az Unilever és a Kellogg’s is beadta a derekát.

Az Asda teákat, kávékat, tésztákat, rizst és reggeli gabonapelyheket fog májustól úgy árulni, hogy a vevők maguk tölthetik meg a saját hordozóikat. A Kellogg’s jól ismert pehelymárkái mellett az Unilever a PG Tips márkájú teák automatákba töltéséhez járult hozzá. Ez azért fontos lépés, mert a csomagolás a gyártóknak nagyon fontos marketingeszköz, a nagy mennyiségű szállítással azonban elvész az az előny, amit egy-egy színes-szagos, közkedvelt kiszereléssel el lehet érni.

Úgy tűnik, hogy Angliában már nagyobb marketingértéke van a műanyagmentes, környezetbarátabb megoldásnak, mint a szokásos csomagolásnak és polcon való elhelyezésnek.

Bár a közösségi médiában a vevők többsége pozitívan fogadta a hírt, a csomagolásmentesség életképességéről valójában a forgalmi adatok fognak dönteni, a májusban induló tesztet három hónap után felülvizsgálják, és csak siker esetén terjesztik ki.

A potenciális vásárlók egy része a közösségi médiában azonnal elkezdte feszegetni a megoldás érzékeny pontjait. Vannak, akik elutasítják az ilyen automatákat, mert nem bíznak a higiéniában, mások azt kérdezik, hogy vajon nagy tételben hogyan szállítják az árut, és mennyi csomagolóanyag-hulladék keletkezik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt CsehországbanA dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Vállalat asda csomagolás kellogg's unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. március 31. 10:03 Vállalat

Játékkonzollal és társassal készülnek a tartós összezártságra a magyar családok

Az összes olyan termékből a szokásosnál sokkal nagyobb mennyiségben vásárolnak a magyar háztartások, ami valamilyen módon alkalmas a gyerekek lekötésére.

Jandó Zoltán
2020. március 30. 10:09 Vállalat

Nem volt hova rakni a mirelitet, ezért fagyasztóból is bevásároltak a magyarok

Van, ahol már a készletek is kezdenek elapadni a kisebb fagyasztókból, mert ezeknek nem ilyenkor van a szezonja. Fogynak a kenyérsütők és a gőzölős fertőtlenítők is.

Fabók Bálint
2020. március 28. 18:28 Vállalat

Hatvanhoz közel épített milliárdos üzletet a mákra egy magyar vállalkozó

Sotkó Gyula korábban a koronavírus elleni hatóanyaggal a hírekbe került Alkaloidánál dolgozott, majd egy drámai bejelentés után három év alatt felépítette az ország legnagyobb mákfeldolgozóját.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. március 31. 19:44 Podcast

Cser Tamás: Aki teheti, lassan elkezdhet beszállni a részvényekbe

G7 Podcast! A Hold Alapkezelő portfóliómenedzsere szerint az emberek optimizmusa és élni akarása miatt gyorsan visszatérhet a gazdaság a most még mélyülő válság után.

Avatar
2020. március 31. 16:04 Közélet

Az áramkereskedők szerint csak 2021-re állhat talpra az európai gazdaság

15 százalékkal visszaesett az áramfogyasztás, olyan sokat gyengült a gazdaság teljesítménye. Az áram is olcsóbb lesz, de még nem dőlt el, hogy ki nyeli le a veszteséget.

Torontáli Zoltán
2020. március 31. 12:04 Élet

Ha Magyarországon maradok, panaszkodó, középszerű kutató lettem volna

Lesz oltás a koronavírus ellen, és talán nem is kell évente megismételni - mondja lapunknak adott interjújában Karikó Katalin, az újfajta vakcina alapelvének egyik kifejlesztője. Elmondja, hogyan élte meg, amikor 1985-ben Szegeden ajtót mutattak neki, és miért nem kap jutalékot egyetlen eladott oltás után sem.