Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. november 8. 14:55 Vállalat, Világ

Egymilliárd dollárnál többet ér a cég, amely kivakarta magát a prostik világából

Nemrég jelentette be a dél-koreai Yanolja, hogy 180 millió dollár értékben vont be tőkét két neves befektetőtől, a szállásközvetítéssel foglalkozó Bookingtól és a szingapúri GIC alaptól. A Yanolja értékét a tranzakció egymilliárd dollár fölé tette, vagyis a cég unikornis lett. A gigantikus méretű vállalatok uralta dél-koreai mezőnyben a Yanolja mindössze a 18. társaság, amely elérte ezt a méretet.

Büszkén mondhatom, hogy átalakítottunk egy teljes iparágat

mondta a Yanolja vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek, de ez nem a szokásos marketingszöveg volt. A társaság tényleg annak köszönheti az eredményeit, hogy kifehérített, megtisztított egy bűnügyi és erkölcsi értelemben is meglehetősen terhelt szolgáltatásfajtát.

A love hotelektről van szó, vagyis arról a japán eredetű szállodatípusról, ahol óradíjért adják ki a szobákat, értelemszerűen többnyire rövid együttlétekre vágyó pároknak. A love hotelek egészen sokáig furcsa, periferiális kiegészítői voltak az ázsiai vendéglátásnak, mert a „rendes” szállodák mereven elzárkóztak a modelltől. Ez nem is csoda, hiszen az olykor egészen olcsó love hotelek a prostitúció, a házasságtörés és gyakran a titkos kamerafelvételekkel való zsarolás szürke zónájában mozogtak, színvonaluk pedig többnyire az áruknak megfelelő alacsony szintet tükrözte.

A piaci keresletnek csak az a része volt morálisan is vállalható, amely a fiatalokra épült. Dél-Koreában ma is jellemző, hogy a fiatalok egészen a házasságkötésig a szüleikkel élnek együtt, és ez azzal jár, hogy a párok egészen az esküvőig nehezen találnak alkalmat és helyet arra, hogy kettesben legyenek.

E kettősség miatt azonban a – kialakításukban az erotikus vonalra gyakran direktben ráálló – love hotelek társadalmi szerep tabutéma az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem csak Budapesten kínálnak albérletet szexért cserébePrágában is egyre több az olyan hirdetés, amelyben szexért cserébe kínálnak albérletet.

Amikor Dél-Koreában 2004-ben szigorú prostitúcióellenes törvényeket fogadtak el, úgy tűnt, hogy a love hotelek bizniszének lőttek, mert a kuncsaftok jelentős részét az iparág hirtelen elvesztette. Li Szu-csin, az egyik hotel működtetője azonban megpróbált túlélni, és a megmaradt piaci keresletet egy helyen stabilizálni: a saját honlapján keresztül kereshetővé, illetve hirdethetővé tette a konkurensek kínálatát is.

Szép lassan a megmaradt love hotelek központi oldalává vált, majd 10 évvel később, 2015-ben sikerült bevezetnie az online időpontfoglalást is a rendszerébe. Ez minőségi ugrás volt, mert addig a love hotelek vendégei jellemzően csak az utcáról alkalomszerűen betérő párok voltak.

Az üzlet akkor lódult meg igazán, amikor a dél-koreai beutazó turizmus ugrásszerű növekedésével az Airbnb mellett a Yanolja foglalási rendszerét is felfedezték a külföldi turisták. Amikor pedig a politikai ellentétek kiéleződése miatt a „rendes” szállodákat addig elárasztó kínai turisták száma visszaesett, a megüresedett szobákra a „normál” hotelek tulajdonosai is a Yanoljával szövetkezve próbáltak vendégeket fogni.

A társasághoz dőlni kezdett a bevétel, amit gyors bővítésre használtak fel. Létrehoztak egy olyan üzleti lábat is, amely a love hotelek renoválásával, rendbe hozásával foglalkozik, és ezzel végleg szalonképessé tették az egységeket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVirtuális pornó, valódi pénz: elképesztő biznisz lehet a VR-szexbőlA pornó mindig is kiváló terepe volt az új technológiák bevezetésének, a virtuális valóság pedig új fejezetet nyithat ebben a történetben.

Vállalat Világ dél-korea házasságtörés hotel love hotel mama hotel prostitúció szállás unikornis Yanolja Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. november 11. 15:45 Vállalat

Van olyan külföldi cég is, ami Magyarországon termel nyereséget és hozzáadott értéket

Nem minden multi lapátolja ki azonnal az országból az olcsó munkaerőn megkeresett hasznát. A javulásnak mégis van egy komoly gátja, méghozzá a Magyarországon tipikus pesszimizmus.

Jandó Zoltán
2019. november 11. 06:54 Vállalat

A TV2 új tulajdonosa a kisrészvényesek szerint kihúzta alóluk a bankjukat

Volt egy jó 30 milliárdot érő bank, amit Mészáros Lőrinc, a TV2 új tulajdonosai és jó pár kisrészvényes birtokoltak. Aztán jött egy furcsa ügylet, és csak Mészáros Lőrinc és a TV2-es kör maradt.

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. november 9. 07:47 Podcast

Orbán Krisztián: Húsz évig lehülyéztek mindenkit, aki nem értett egyet velük, most nehéz hinni nekik

Ki hinne el bármit annak a leszerepelt gárdának, amely egy évtized alatt sem tudott semmi újat kitalálni? Nem csoda, hogy újra itt vannak a tekintélyelvű vezetők. Ez volt az első G7 Podcast Live.

Jandó Zoltán
2019. november 8. 06:56 Közélet

A Liget-projekt 150 milliárdjának kétharmada kormányközeli vállalkozókat gazdagított

Az eddig elköltött pénz 40 százaléka végső soron két céghez vándorolt, és mindkettő köthető Orbán Viktor vejéhez, Tiborcz Istvánhoz.

Fabók Bálint
2019. november 7. 06:55 Adat

Amit a kormány nagy sikernek állít be, azt könnyedén felülmúlják a szlovákok, lengyelek és csehek

Hiába a rekordok, a külkereskedelmünk növekedése jelentősen elmarad a visegrádi országokétól. Az ázsiai áttörés egyedül nekünk nem jött össze.