Hírlevél feliratkozás
Bucsky Péter
2019. november 3. 07:06 Vállalat

Három év alatt félmilliárdos nemzetközi céggé nőtt a Toman Lifestyles

Az egykori modell Tomán Szabina a saját tapasztalataiból kiindulva tudott rendkívül gyorsan növekvő vállalkozást indítani. A 2015-ben indult vállalkozás nemzetközi terjeszkedésbe is kezdett: a 2017-es romániai megjelenés után jövőre Lengyelországban és Ausztriában is üzleteket nyitnak. A sikerhez egy újszerű üzleti modell és egy magas minőséget garantáló élelmiszeripari üzleti partner is kellett. Igaz, ezt nem Magyarországon, hanem Franciaországban találták meg.

Egyre többet költenek a magyarok élelmiszerekre, így a magasabb minőségű és drágább termékekre is nő a kereslet. Ezt jól mutatja, hogy az élelmiszerboltok polcain egyre több bio és magasabb minőségű termék jelenik meg. De a növekvő kereslet nem csak a nagy nemzetközi élelmiszer kereskedőknek jó lehetőség, hanem magyar vállalkozók is megtalálhatják a lehetőségeket ezen a bővülő piacon. A növekedés pedig nem kicsi: 2010 óta jóval a gazdasági növekedés felett bővült az egy főre jutó élelmiszer kiadás, a KSH számai alapján átlagosan 6,4 százalékos volt a bővülés.

 

Tomán Szabinát azonban nem ezek a számok érdekelték. Profi modellként dolgozott éveken át, így akár koplalással is muszáj volt mindig a tökéletes alakját megőriznie. Első gyermeke születése után azonban 30 kilót szedett fel, és szoptatás alatt az önsanyargató fogyási eljárásokat nem akarta vállalni. Rengeteg diétával próbálkozott, de csak egy segített. Egy pozsonyi barátnője mutatta meg a szlovák fehérje diétát, amivel néhány hét alatt le tudta adni a felesleges kilókat.

Egyre több ismerőse kereste meg, hogy mi segített neki, és már az ismerősök ismerősei is. Ekkor merült fel, hogy a diétával akár vállalkozás keretében is megérné foglalkozni. Dietetikusokkal és szakorvosokkal konzultálva alakította ki diétás étrendjét.

Fehérje diétával más cégek is foglalkoznak. A Tomán Diet-ben az volt az újszerű, hogy nem csak a fogyást segítő ételeket akartak árulni, hanem tanácsadást is kínáltak az ügyfeleiknek. Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg diéta érhető el, az internet tele van esetenként hasznos, esetenként hamis információkkal, ezért nagyon nehéz az embereknek eldönteni, hogy mely megoldás igazán hatásos. Szakértő segítségből pedig igen csak hiány volt a piacon.

Tomán Szabina azért is alkotta meg a márkáját saját neve alatt, mert úgy gondolja, hogy hitelesen tudja saját történetével képviselni, hogy mit adnak az ügyfeleknek. A hitelesség azonban önmagában nem lett volna elég, magát a diétát is el kellett adni. Náluk nem lehet önmagában megvásárolni a diétás termékeket, minden egyes ügyfelükkel személyes konzultációt tartanak először. A személyre szabott több hetes fogyási időszak mindenkinek nehéz folyamat, ezért erre már előre felkészítik az ügyfeleket, és folyamatosan konzultálnak velük.

A siker nem csak a fogyásra vágyóknak, hanem a cégnek is fontos: mivel az ügyfeleket előre felkészítik, folyamatos tanácsadást kapnak, így sokkal nagyobb arányban sikerül elérniük a kitűzött súlyt – ami a legjobb marketing. A fogyókúrákat alapvetően egymásnak ajánlják az emberek, ezért az elégedett ügyfél hozza maga után a következőt.

Magyarország pedig sajnos az egyik legkiválóbb piac a fogyókúrákhoz. Minden ötödik felnőtt túlsúlyos, amivel az EU élmezőnyében vagyunk: az Eurostat adatai szerint csak Máltán és Lettországban rosszabb a helyzet, mint nálunk. Ez pedig már messze nem szépség ideálhoz kapcsolódó probléma, a túlsúlynak komoly szerepe van abban, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedésekben is Európa-bajnoknak számít hazánk.

Ma már 29 Toman Diet üzlet működik Magyarországon, a központi szalon a Szendrő utca 57. szám alatt van, egy referencia szalon az Andrássy út 1. szám alatt működik. Ezeket a Tomán Lifestyles Kft. üzemelteti. Hamarosan két partner is megkereste Tomán Szabinát, ők saját boltként indítottak Tomán szalont. Így adta magát, hogy ne saját hálózat fejlesztésében gondolkodjanak, hanem partnerhálózatban. A cégnél most már multis hálózatfejlesztési tapasztalattal rendelkező marketing szakemberek is dolgoznak. 

A hálózatfejlesztés új szintje volt, amikor 2017-ben megnyílt az első üzletük Bukarestben. Emiatt nem csak új – a román fogyasztói szokásoknak megfelelő – értékesítési stratégiát kellett fejleszteniük, ami dietetikusokhoz kötött, hanem a partneri együttműködési rendszert is szabványosítani kellett. Ma már franchise rendszerben dolgoznak Magyarországon és Romániában is. Így sikerült a krakkói és bécsi indulásokhoz is külföldi partnereket találniuk.

A nemzetközi bővülés új nehézségeket hozott. Magyarországon Tomán Szabina ismertsége és saját története nagyon nagy segítség volt, de ez külföldön már nem működik önmagában. Ezért a termékeik tudományos hátterét, magas minőségét kellett kiemelni a marketingben.

Az üzleti modellt is fejleszteni kellett. A fogyásra vágyó ügyfelek csak néhány hétig vagy hónapig használják a termékeket. Ezért is fontos volt olyan szegmensek felé is nyitni, ami hosszabb távú kapcsolatot tesz lehetővé. Emiatt alakították ki a snackeket és egy vitál termékcsaládot. Ezek olyan termékek, amelyeket akkor is tudnak az alakjukra vigyázni vágyók fogyasztani, ha nincs idejük megfelelő élelmiszert találni vagy éppen főzni otthon. Egy másik jelentős piacot nyitott, hogy a diéták között csak kevés olyan van, amely a glutén- és laktózérzékenyek számára is elérhető. Az ilyen élelmiszereknél nagyon fontos a magas minőség és a dokumentálás, ezért is kevesebben foglalkoznak vele.

Tomán nagy kockázatot vállalva indította cégét, jelzáloghitelt vett fel a cég Szendrő utcai ingatlanjára.

A 2016-os üzleti év végén 480 millió forintnyi hitelállománya volt a cégnek beszámolója szerint. Ez a finanszírozási forma jó döntésnek bizonyult, mert az ingatlanpiac növekedése elősegítette, hogy az ingatlan értéke túlnőtte a hitelállományt.

 

A növekedés folyamatos, az idei évben is 30 százalékos forgalombővülést várnak. Más diétás termékekhez képest a Toman Diet változatosabb ízvilágot biztosított. A fehérje diétában fontosak a por ételek, amit azért is nehéz fogyasztani, mert nem túl változatosak. Bár több hazai élelmiszeripari céggel is kereste a kapcsolatot Tomán Szabina, végül egy francia vállalkozással sikerült együttműködést kialakítani. Ők nyitottak voltak arra, hogy olyan új ízeket találjanak ki, amik közel állnak a magyar fogyasztókhoz, ezért még gulyásleves ízű fehérjeporuk is van.

Mivel a francia gyártó babatápszereket is készített akkor, adott a magas és garantáltan ellenőrzött minőség. Kérdésemre, hogy így nem csupán nagykereskedőként működnek-e, egyértelműen nem volt a válasz. Egyrészt közösen dolgoznak a termékfejlesztésen, másrészt a gyártó cég csak white label termékek*A white label üzleti modell lényege, hogy a megfelelő szakértelemmel és kapacitással rendelkező gyártócégek márkázatlan termékeket értékesít a márkát és marketinget biztosító partnereiknek. A gyártási egységköltségeket az is csökkenti, hogy így ők több cégnek is tudnak gyártani. gyártásával foglalkozik, ezért ők is érdekeltek a közös sikerben. Az idei évben már egy magyar orvosi csapattal fejlesztenek egy új vitamin és étrendkiegészítő családot, ami novembertől kerül a piacra.

A fejlesztésre pedig sok további tervük van. Bár érkezett már több együttműködési megkeresés Ázsiából is, tudatosan Közép-Európára koncentrálnak, a következő öt évben minél több országban szeretnének megjelenni. Tomán Szabinát elmondása szerint fontos számára, hogy a saját tulajdonú cégét építse. Ezért sem vontak be külső tőkét, inkább bankhitelből és organikus módon növekedtek, és továbbra is ezt az utat szeretnék járni.

Vállalat cégportré diéta tomán diet tomán szabina Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. november 11. 15:45 Vállalat

Van olyan külföldi cég is, ami Magyarországon termel nyereséget és hozzáadott értéket

Nem minden multi lapátolja ki azonnal az országból az olcsó munkaerőn megkeresett hasznát. A javulásnak mégis van egy komoly gátja, méghozzá a Magyarországon tipikus pesszimizmus.

Jandó Zoltán
2019. november 11. 06:54 Vállalat

A TV2 új tulajdonosa a kisrészvényesek szerint kihúzta alóluk a bankjukat

Volt egy jó 30 milliárdot érő bank, amit Mészáros Lőrinc, a TV2 új tulajdonosai és jó pár kisrészvényes birtokoltak. Aztán jött egy furcsa ügylet, és csak Mészáros Lőrinc és a TV2-es kör maradt.

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. november 9. 07:47 Podcast

Orbán Krisztián: Húsz évig lehülyéztek mindenkit, aki nem értett egyet velük, most nehéz hinni nekik

Ki hinne el bármit annak a leszerepelt gárdának, amely egy évtized alatt sem tudott semmi újat kitalálni? Nem csoda, hogy újra itt vannak a tekintélyelvű vezetők. Ez volt az első G7 Podcast Live.

Jandó Zoltán
2019. november 8. 06:56 Közélet

A Liget-projekt 150 milliárdjának kétharmada kormányközeli vállalkozókat gazdagított

Az eddig elköltött pénz 40 százaléka végső soron két céghez vándorolt, és mindkettő köthető Orbán Viktor vejéhez, Tiborcz Istvánhoz.

Fabók Bálint
2019. november 7. 06:55 Adat

Amit a kormány nagy sikernek állít be, azt könnyedén felülmúlják a szlovákok, lengyelek és csehek

Hiába a rekordok, a külkereskedelmünk növekedése jelentősen elmarad a visegrádi országokétól. Az ázsiai áttörés egyedül nekünk nem jött össze.