Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2019. október 31. 12:23 Vállalat

Lengyel fejlesztésű elektromos terepjárót tesztel egy nagy bányaipari multi

A KGHM Polska Miedz nevű lengyel bányaipari vállalat már teszteli a 4×4 Sokół fantázianéven futó elektromos terepjárókat, amiket egy lengyel cég, az Innovation AG fejlesztett. A terepjáró valójában nem teljesen saját modell, a cég csak az elektromos rendszert fejlesztette bele, és egy eredetileg benzines Land Rover Defendert alakítottak így át elektromos meghajtásúvá.

A KHGM bányáiban összesen nagyjából 2000 kilométernyi földalatti és föld feletti út van, ezeken az utakon pedig nagyjából napi átlag 130 kilométert tesz meg a cég flottájába tartozó körülbelül 300 terepjáró. A járműveket nyersanyagok szállítására és a bánya területén belüli közlekedésre is használják. Az eddigi tesztek alapján a Sokółok egy töltéssel 200 kilométer megtételére voltak képesek.

“Ez egy újabb lépés a kibocsátás csökkentése felé, amivel egyúttal javítjuk a munkakörülményeket a földalatti munkaterületeken” – mondta Adam Bugajczuk, a KGHM alelnöke a Puls Biznesu nevű lengyel üzleti lapnak. Bugajczuk emellett az is hangsúlyozta, hogy az elektromos autók üzemeltetésével a cég pénzt is spórolhat. A terepjárót tesztelték már külszíni bányánál és erdőben, most pedig az alsó-Sziléziában található Żelazny Most nevű bányatónál tesztelik a járműveket, ami az eddigi legnehezebb terep.

A Land Rover Defendereket évek óta használják a KHGM bányáiban, ezek közül néhányat alakított át az Innovation AG*Az AG nem arra utal, hogy ez egy német részvénytársaság, hanem a cég elnökének és alapítójának, Albert Gryszczuknak a monogramja. az úgynevezett EVACT-technológia segítségével (Electric Vehicle Acquisition and Control Technology). Ez a rendszer követi az akkumulátor, az inverter és a motor működését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz elektromos óriásdömper több áramot termel, mint amennyit fogyasztEz még mindig nem az örökmozgó, de Svájcban komolyan foglalkoznak azzal a lehetőséggel, hogy nagy tömegek mozgatásával tároljanak energiát.

A tesztelt járművek teljesítménye 220 kW, a motor forgatónyomatéka pedig 350 Nm, ami a dízeles modellek teljesítményéhez hasonló. A elektromos motor csak 20 kilót nyom. A KHGM mérnöke, Wojciech Sygnatowicz szerint az is nagy előnye a terepjárónak, hogy könnyedén fel tud menni akár 45 fokos emelkedőkön is.

A cég mérnökei a teszt során felmérik, hogy milyen teljesítményt nyújtanak az elektromos járművek. A 4×4 Sokół mellett más elektromos bányajárműveket is tesztelnek, mielőtt döntenek a beszerzésről.

A KGHM az egyik legnagyobb bányaipari cég Lengyelországban, ami világszerte 34 ezer embert alkalmaz. A KHGM részvényeivel 1997 óta tőzsdén is lehet kereskedni, de a cég a mai napig részben állami tulajdonban van. A vállalatnak kilenc külszíni és földalatti bányája van Lengyelországban, Kanadában, az Egyesült Államokban és Chilében. Főleg rezet, réz-szulfátot, aranyat, ezüstöt, nikkelt, és ólmot bányásznak.

Vállalat bányaipar elektromos autó Lengyelország terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. november 11. 15:45 Vállalat

Van olyan külföldi cég is, ami Magyarországon termel nyereséget és hozzáadott értéket

Nem minden multi lapátolja ki azonnal az országból az olcsó munkaerőn megkeresett hasznát. A javulásnak mégis van egy komoly gátja, méghozzá a Magyarországon tipikus pesszimizmus.

Jandó Zoltán
2019. november 11. 06:54 Vállalat

A TV2 új tulajdonosa a kisrészvényesek szerint kihúzta alóluk a bankjukat

Volt egy jó 30 milliárdot érő bank, amit Mészáros Lőrinc, a TV2 új tulajdonosai és jó pár kisrészvényes birtokoltak. Aztán jött egy furcsa ügylet, és csak Mészáros Lőrinc és a TV2-es kör maradt.

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. november 9. 07:47 Podcast

Orbán Krisztián: Húsz évig lehülyéztek mindenkit, aki nem értett egyet velük, most nehéz hinni nekik

Ki hinne el bármit annak a leszerepelt gárdának, amely egy évtized alatt sem tudott semmi újat kitalálni? Nem csoda, hogy újra itt vannak a tekintélyelvű vezetők. Ez volt az első G7 Podcast Live.

Jandó Zoltán
2019. november 8. 06:56 Közélet

A Liget-projekt 150 milliárdjának kétharmada kormányközeli vállalkozókat gazdagított

Az eddig elköltött pénz 40 százaléka végső soron két céghez vándorolt, és mindkettő köthető Orbán Viktor vejéhez, Tiborcz Istvánhoz.

Fabók Bálint
2019. november 7. 06:55 Adat

Amit a kormány nagy sikernek állít be, azt könnyedén felülmúlják a szlovákok, lengyelek és csehek

Hiába a rekordok, a külkereskedelmünk növekedése jelentősen elmarad a visegrádi országokétól. Az ázsiai áttörés egyedül nekünk nem jött össze.