Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2019. október 31. 12:23 Vállalat

Lengyel fejlesztésű elektromos terepjárót tesztel egy nagy bányaipari multi

A KGHM Polska Miedz nevű lengyel bányaipari vállalat már teszteli a 4×4 Sokół fantázianéven futó elektromos terepjárókat, amiket egy lengyel cég, az Innovation AG fejlesztett. A terepjáró valójában nem teljesen saját modell, a cég csak az elektromos rendszert fejlesztette bele, és egy eredetileg benzines Land Rover Defendert alakítottak így át elektromos meghajtásúvá.

A KHGM bányáiban összesen nagyjából 2000 kilométernyi földalatti és föld feletti út van, ezeken az utakon pedig nagyjából napi átlag 130 kilométert tesz meg a cég flottájába tartozó körülbelül 300 terepjáró. A járműveket nyersanyagok szállítására és a bánya területén belüli közlekedésre is használják. Az eddigi tesztek alapján a Sokółok egy töltéssel 200 kilométer megtételére voltak képesek.

“Ez egy újabb lépés a kibocsátás csökkentése felé, amivel egyúttal javítjuk a munkakörülményeket a földalatti munkaterületeken” – mondta Adam Bugajczuk, a KGHM alelnöke a Puls Biznesu nevű lengyel üzleti lapnak. Bugajczuk emellett az is hangsúlyozta, hogy az elektromos autók üzemeltetésével a cég pénzt is spórolhat. A terepjárót tesztelték már külszíni bányánál és erdőben, most pedig az alsó-Sziléziában található Żelazny Most nevű bányatónál tesztelik a járműveket, ami az eddigi legnehezebb terep.

A Land Rover Defendereket évek óta használják a KHGM bányáiban, ezek közül néhányat alakított át az Innovation AG*Az AG nem arra utal, hogy ez egy német részvénytársaság, hanem a cég elnökének és alapítójának, Albert Gryszczuknak a monogramja. az úgynevezett EVACT-technológia segítségével (Electric Vehicle Acquisition and Control Technology). Ez a rendszer követi az akkumulátor, az inverter és a motor működését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz elektromos óriásdömper több áramot termel, mint amennyit fogyasztEz még mindig nem az örökmozgó, de Svájcban komolyan foglalkoznak azzal a lehetőséggel, hogy nagy tömegek mozgatásával tároljanak energiát.

A tesztelt járművek teljesítménye 220 kW, a motor forgatónyomatéka pedig 350 Nm, ami a dízeles modellek teljesítményéhez hasonló. A elektromos motor csak 20 kilót nyom. A KHGM mérnöke, Wojciech Sygnatowicz szerint az is nagy előnye a terepjárónak, hogy könnyedén fel tud menni akár 45 fokos emelkedőkön is.

A cég mérnökei a teszt során felmérik, hogy milyen teljesítményt nyújtanak az elektromos járművek. A 4×4 Sokół mellett más elektromos bányajárműveket is tesztelnek, mielőtt döntenek a beszerzésről.

A KGHM az egyik legnagyobb bányaipari cég Lengyelországban, ami világszerte 34 ezer embert alkalmaz. A KHGM részvényeivel 1997 óta tőzsdén is lehet kereskedni, de a cég a mai napig részben állami tulajdonban van. A vállalatnak kilenc külszíni és földalatti bányája van Lengyelországban, Kanadában, az Egyesült Államokban és Chilében. Főleg rezet, réz-szulfátot, aranyat, ezüstöt, nikkelt, és ólmot bányásznak.

Vállalat bányaipar elektromos autó Lengyelország terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. január 19. 12:12 Vállalat, Világ

Bosszantó technikai hibák sorozata miatt csúszik a kínai utasszállító repülő fejlesztése

A kínai ipar a Boeing és az Airbus legnépszerűbb gépeinek versenytársán dolgozik már jó ideje, a fejlesztés azonban már most ötéves késésben van.

Bucsky Péter
2020. január 19. 08:12 Vállalat

Külföldi terjeszkedésre készül a magyar étteremlánc, ahol sosem késik a fizetés

Sokan szeretnek bele egy távoli ország konyhájába, de az ebből kiinduló étteremnyitás ritkán jön be. A Padthai Wokbar a kivételek közé tartozik.

Torontáli Zoltán
2020. január 18. 12:14 Vállalat

Kellogg’s és Unilever: két nagy gyártó is engedi, hogy csomagolás nélkül árulják a termékeit

Az angol Asda is elkezdi az élelmiszerek újratölthető forgalmazását Leedsben.

Fontos

Fabók Bálint
2020. január 17. 06:55 Adat, Élet

A több milliárdos lopássorozat, amellyel teljesen leszámolt a Fidesz

Pár éve annyira eldurvultak a színesfémlopások, hogy vonatot, víztornyot és hidat is bontottak szét, de volt halálos áldozat is. A kormány véget vetett ennek.

Stubnya Bence
2020. január 16. 17:10 Vállalat, Világ

Európai minimálbért akar az EU, de észak és kelet máris összevitatkozott rajta

Abban egyetértenek a keleti és északi tagállamok szakszervezetei, hogy közelíteni kéne a béreket, de az északiak nem akarnak uniós szinten kötelező minimálbért.

Torontáli Zoltán
2020. január 16. 06:57 Élet, Közélet

Kérdezze meg kezelőorvosát, mielőtt a kormányra hallgat a konyhában

A táplálkozás-egészségtani adatok alapján felesleges, a környezetvédelmi szempontok miatt nem jó irány, de még a nemzetközi trendeknek is ellene megy a húsfogyasztást ösztönző intenzív magyar kampányok sora.