Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2019. október 31. 12:23 Vállalat

Lengyel fejlesztésű elektromos terepjárót tesztel egy nagy bányaipari multi

A KGHM Polska Miedz nevű lengyel bányaipari vállalat már teszteli a 4×4 Sokół fantázianéven futó elektromos terepjárókat, amiket egy lengyel cég, az Innovation AG fejlesztett. A terepjáró valójában nem teljesen saját modell, a cég csak az elektromos rendszert fejlesztette bele, és egy eredetileg benzines Land Rover Defendert alakítottak így át elektromos meghajtásúvá.

A KHGM bányáiban összesen nagyjából 2000 kilométernyi földalatti és föld feletti út van, ezeken az utakon pedig nagyjából napi átlag 130 kilométert tesz meg a cég flottájába tartozó körülbelül 300 terepjáró. A járműveket nyersanyagok szállítására és a bánya területén belüli közlekedésre is használják. Az eddigi tesztek alapján a Sokółok egy töltéssel 200 kilométer megtételére voltak képesek.

“Ez egy újabb lépés a kibocsátás csökkentése felé, amivel egyúttal javítjuk a munkakörülményeket a földalatti munkaterületeken” – mondta Adam Bugajczuk, a KGHM alelnöke a Puls Biznesu nevű lengyel üzleti lapnak. Bugajczuk emellett az is hangsúlyozta, hogy az elektromos autók üzemeltetésével a cég pénzt is spórolhat. A terepjárót tesztelték már külszíni bányánál és erdőben, most pedig az alsó-Sziléziában található Żelazny Most nevű bányatónál tesztelik a járműveket, ami az eddigi legnehezebb terep.

A Land Rover Defendereket évek óta használják a KHGM bányáiban, ezek közül néhányat alakított át az Innovation AG*Az AG nem arra utal, hogy ez egy német részvénytársaság, hanem a cég elnökének és alapítójának, Albert Gryszczuknak a monogramja. az úgynevezett EVACT-technológia segítségével (Electric Vehicle Acquisition and Control Technology). Ez a rendszer követi az akkumulátor, az inverter és a motor működését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz elektromos óriásdömper több áramot termel, mint amennyit fogyasztEz még mindig nem az örökmozgó, de Svájcban komolyan foglalkoznak azzal a lehetőséggel, hogy nagy tömegek mozgatásával tároljanak energiát.

A tesztelt járművek teljesítménye 220 kW, a motor forgatónyomatéka pedig 350 Nm, ami a dízeles modellek teljesítményéhez hasonló. A elektromos motor csak 20 kilót nyom. A KHGM mérnöke, Wojciech Sygnatowicz szerint az is nagy előnye a terepjárónak, hogy könnyedén fel tud menni akár 45 fokos emelkedőkön is.

A cég mérnökei a teszt során felmérik, hogy milyen teljesítményt nyújtanak az elektromos járművek. A 4×4 Sokół mellett más elektromos bányajárműveket is tesztelnek, mielőtt döntenek a beszerzésről.

A KGHM az egyik legnagyobb bányaipari cég Lengyelországban, ami világszerte 34 ezer embert alkalmaz. A KHGM részvényeivel 1997 óta tőzsdén is lehet kereskedni, de a cég a mai napig részben állami tulajdonban van. A vállalatnak kilenc külszíni és földalatti bányája van Lengyelországban, Kanadában, az Egyesült Államokban és Chilében. Főleg rezet, réz-szulfátot, aranyat, ezüstöt, nikkelt, és ólmot bányásznak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat bányaipar elektromos autó Lengyelország terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.