Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2019. október 31. 12:23 Vállalat

Lengyel fejlesztésű elektromos terepjárót tesztel egy nagy bányaipari multi

A KGHM Polska Miedz nevű lengyel bányaipari vállalat már teszteli a 4×4 Sokół fantázianéven futó elektromos terepjárókat, amiket egy lengyel cég, az Innovation AG fejlesztett. A terepjáró valójában nem teljesen saját modell, a cég csak az elektromos rendszert fejlesztette bele, és egy eredetileg benzines Land Rover Defendert alakítottak így át elektromos meghajtásúvá.

A KHGM bányáiban összesen nagyjából 2000 kilométernyi földalatti és föld feletti út van, ezeken az utakon pedig nagyjából napi átlag 130 kilométert tesz meg a cég flottájába tartozó körülbelül 300 terepjáró. A járműveket nyersanyagok szállítására és a bánya területén belüli közlekedésre is használják. Az eddigi tesztek alapján a Sokółok egy töltéssel 200 kilométer megtételére voltak képesek.

“Ez egy újabb lépés a kibocsátás csökkentése felé, amivel egyúttal javítjuk a munkakörülményeket a földalatti munkaterületeken” – mondta Adam Bugajczuk, a KGHM alelnöke a Puls Biznesu nevű lengyel üzleti lapnak. Bugajczuk emellett az is hangsúlyozta, hogy az elektromos autók üzemeltetésével a cég pénzt is spórolhat. A terepjárót tesztelték már külszíni bányánál és erdőben, most pedig az alsó-Sziléziában található Żelazny Most nevű bányatónál tesztelik a járműveket, ami az eddigi legnehezebb terep.

A Land Rover Defendereket évek óta használják a KHGM bányáiban, ezek közül néhányat alakított át az Innovation AG*Az AG nem arra utal, hogy ez egy német részvénytársaság, hanem a cég elnökének és alapítójának, Albert Gryszczuknak a monogramja. az úgynevezett EVACT-technológia segítségével (Electric Vehicle Acquisition and Control Technology). Ez a rendszer követi az akkumulátor, az inverter és a motor működését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz elektromos óriásdömper több áramot termel, mint amennyit fogyasztEz még mindig nem az örökmozgó, de Svájcban komolyan foglalkoznak azzal a lehetőséggel, hogy nagy tömegek mozgatásával tároljanak energiát.

A tesztelt járművek teljesítménye 220 kW, a motor forgatónyomatéka pedig 350 Nm, ami a dízeles modellek teljesítményéhez hasonló. A elektromos motor csak 20 kilót nyom. A KHGM mérnöke, Wojciech Sygnatowicz szerint az is nagy előnye a terepjárónak, hogy könnyedén fel tud menni akár 45 fokos emelkedőkön is.

A cég mérnökei a teszt során felmérik, hogy milyen teljesítményt nyújtanak az elektromos járművek. A 4×4 Sokół mellett más elektromos bányajárműveket is tesztelnek, mielőtt döntenek a beszerzésről.

A KGHM az egyik legnagyobb bányaipari cég Lengyelországban, ami világszerte 34 ezer embert alkalmaz. A KHGM részvényeivel 1997 óta tőzsdén is lehet kereskedni, de a cég a mai napig részben állami tulajdonban van. A vállalatnak kilenc külszíni és földalatti bányája van Lengyelországban, Kanadában, az Egyesült Államokban és Chilében. Főleg rezet, réz-szulfátot, aranyat, ezüstöt, nikkelt, és ólmot bányásznak.

Vállalat bányaipar elektromos autó Lengyelország terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Mészáros R. Tamás
2020. október 20. 06:47 Vállalat, Világ

A tudomány szerint lehetetlen, az Alibaba alapítója mégis kilapítaná a világot

Jack Ma a világ egyik leggazdagabb üzletembere megtörné a multik uralmát a kkv-k kereskedelmének felfuttatásával, de forradalmának kifutása erősen kétséges.

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fabók Bálint
2020. október 19. 09:30 Vállalat

A Wizz Air szembe ment a norvég jóléti állammal, de kénytelen meghátrálni

Rosszul indult a magyar gyökerű cég betörése a norvég piacra: a miniszterelnök bojkottálja őket, egy miniszter pedig személyeskedve bírálja Váradi Józsefet.

Fontos

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.

Stubnya Bence
2020. október 17. 07:10 Podcast

Van, amiben már felzárkóztunk, de a 2020-as évek nagy kérdése, hogy a fenntarthatóságot is elérjük-e

A mai G7 podcastban a jövő héten megjelenő, idén 30 éves Társadalmi Riport új számáról beszélgetünk Tóth István Györggyel, a kötet egyik szerkesztőjével.