Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. október 30. 12:16 Vállalat

Drámai átalakulásokkal jöhet ki most kezdődő válságából az autóipar

Az utóbbi néhány napban több újabb jel mutatta az autóipar egyre nagyobb bizonytalanságát, kialakulóban lévő válságát. A Volkswagen például ma jelentette be, hogy idén a korábban várt enyhe növekedés helyett inkább stagnálásra számít az eladásokat illetően, vagyis várhatóan véget ér egy évtizedes növekvő trend, amit még a vállalatra 2015-ben lesújtó dízelbotrány sem tudott megtörni. A világ jelenlegi legnagyobb autógyártója pesszimizmusát többek között a gazdaság globális lassulásával és az iparágban egyre inkább élesedő versennyel magyarázta.

Szintén az autógyárakra nehezedő egyre nagyobb nyomást jelzi, hogy a Fiat-Chrysler a PSA csoporttal*A jórészt a francia állam tulajdonában lévő cégcsoport gyártja a Citroen, a Peugeot és újabban az Opel márkájú gépkocsikat. kezdett tárgyalni az együttműködésről, miután a nyáron a Renault-val kudarcba fulladt egy hasonló megállapodás terve. Az olasz-amerikai és a francia vállalatok összefogását a kedvezőtlen gazdasági körülmények mellett az elektromos hajtású autók gyártására való átállás minél hatékonyabb megvalósítása ösztönzi a leginkább. A szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályoknak ugyanis egyre kevésbé lehet megfelelni villanyautók értékesítése nélkül, azonban a Fiat-Chrysler jócskán lemaradt a versenytársakhoz képest az elektromos járművek fejlesztésében, amit a PSA-val közösen könnyebb lehet ledolgoznia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGyorsan véget ért a Fiat-Renault románcAmilyen váratlanul kezdődött, olyan viharosan véget is ért a Fiat-Chrysler és a Renault egyesítését célzó tárgyalás.

A megállapodás persze a PSA-nak is javára válhat, már csak azért is, mert a cégnél éppen mostanában került napirendre a Peugeot márka újbóli bevezetése az amerikai piacra, ahol 1991 óta nem kaphatók a francia autók. A Wall Street Journal értesülései szerint az egyeztetések egyelőre nagyobb konfliktusok nélkül zajlanak, és bár garancia még semmire sincs, már körvonalazódik, hogy a PSA-t jelenleg irányító Carlos Tavares venné kézbe a transzatlanti gigaautógyár ügyvezetését, az elnöki székben pedig John Elkann foglalna helyet, aki most ezt a pozíciót a Fiat-Chrysler-nél tölti be. Ha létrejön a megállapodás, a Volkswagen jókora vetélytársat kaphat hirtelen a nyakába, ami főleg az európai piacokon szorongatná meg a német autógyártót, méghozzá két, egymással hagyományosan versengő autóipari dinasztia, az olasz Agnelli és a francia Peugeot családok összefogásának jóvoltából.

Ugyancsak egyértelmű jele az autógyártók előtt álló kihívásoknak, hogy a japán autóipar újdonságait bemutató Tokyo Motor Show-n a Toyota egyáltalán nem állított ki olyan autókat, amelyeket eladásra fejlesztett volna ki. Hiába beszélünk az értékesítési adatok alapján a második legnagyobb autógyártóról a világon, a japán cég inkább a szolgáltatásokban látja a jövőt. Mindezt annyira komolyan gondolja a vállalat, hogy a tokiói kiállításon a közlekedéssel kapcsolatban tervezett szolgáltatásaihoz fejlesztett járművek mellett például az egészségügy és a kommunikáció terén is bemutatott néhány újdonságot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárból közlekedési szolgáltatóvá válik a Toyota, de nincs ezzel egyedülEltelik még néhány év, és már nem autót veszünk a Toyotától, hanem taxit vagy pizzát rendelünk tőle, és lezárulhat a BMW vs. Mercedes vita is.

Vállalat autóipar fiat-chrysler PSA Toyota Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

A felújított tér tele van autókkal, a háromszintes, 525 férőhelyes mélygarázs rejtélyes okokból zárva.

Torontáli Zoltán
2020. július 31. 15:07 Vállalat

Nem fejleszt többé benzines autókhoz alkatrészt a harmadik legnagyobb német beszállító

A Magyarországon is fontos szerepet játszó ZF átszervezi magát, és csak az elektromos hajtásra koncentrál.

Váczi István
2020. július 30. 13:03 Vállalat

Megötszörözi termelését egy Magyarországon is jelen lévő akkumulátorgyártó

A magyar gazdaság szempontjából is érdekes információkat ismertetett a második negyedéves jelentése közzétételekor az SK Innovation.

Fontos

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.

Stubnya Bence
2020. július 31. 06:52 Pénz

Erős versenytársa lett az aranynak a járvány alatt

Úgy menekültek a társadalmilag tudatos befektetési eszközökbe a járvány alatt, mint ahogy az aranyba szoktak, és sokan ezek további fellendülésére számítanak.

Kasnyik Márton
2020. július 30. 06:53 Adat

2018 volt az az év, amikor elkezdtek lecsúszni a nyugdíjasok

Most már látszik az adatokban, hogy a nyugdíjakat maguk mögött hagyták az utóbbi években gyorsan emelkedő bérek. Ebből kellemetlen és szinte megoldhatatlan feszültség lehet.