Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. október 30. 12:16 Vállalat

Drámai átalakulásokkal jöhet ki most kezdődő válságából az autóipar

Az utóbbi néhány napban több újabb jel mutatta az autóipar egyre nagyobb bizonytalanságát, kialakulóban lévő válságát. A Volkswagen például ma jelentette be, hogy idén a korábban várt enyhe növekedés helyett inkább stagnálásra számít az eladásokat illetően, vagyis várhatóan véget ér egy évtizedes növekvő trend, amit még a vállalatra 2015-ben lesújtó dízelbotrány sem tudott megtörni. A világ jelenlegi legnagyobb autógyártója pesszimizmusát többek között a gazdaság globális lassulásával és az iparágban egyre inkább élesedő versennyel magyarázta.

Szintén az autógyárakra nehezedő egyre nagyobb nyomást jelzi, hogy a Fiat-Chrysler a PSA csoporttal*A jórészt a francia állam tulajdonában lévő cégcsoport gyártja a Citroen, a Peugeot és újabban az Opel márkájú gépkocsikat. kezdett tárgyalni az együttműködésről, miután a nyáron a Renault-val kudarcba fulladt egy hasonló megállapodás terve. Az olasz-amerikai és a francia vállalatok összefogását a kedvezőtlen gazdasági körülmények mellett az elektromos hajtású autók gyártására való átállás minél hatékonyabb megvalósítása ösztönzi a leginkább. A szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályoknak ugyanis egyre kevésbé lehet megfelelni villanyautók értékesítése nélkül, azonban a Fiat-Chrysler jócskán lemaradt a versenytársakhoz képest az elektromos járművek fejlesztésében, amit a PSA-val közösen könnyebb lehet ledolgoznia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGyorsan véget ért a Fiat-Renault románcAmilyen váratlanul kezdődött, olyan viharosan véget is ért a Fiat-Chrysler és a Renault egyesítését célzó tárgyalás.

A megállapodás persze a PSA-nak is javára válhat, már csak azért is, mert a cégnél éppen mostanában került napirendre a Peugeot márka újbóli bevezetése az amerikai piacra, ahol 1991 óta nem kaphatók a francia autók. A Wall Street Journal értesülései szerint az egyeztetések egyelőre nagyobb konfliktusok nélkül zajlanak, és bár garancia még semmire sincs, már körvonalazódik, hogy a PSA-t jelenleg irányító Carlos Tavares venné kézbe a transzatlanti gigaautógyár ügyvezetését, az elnöki székben pedig John Elkann foglalna helyet, aki most ezt a pozíciót a Fiat-Chrysler-nél tölti be. Ha létrejön a megállapodás, a Volkswagen jókora vetélytársat kaphat hirtelen a nyakába, ami főleg az európai piacokon szorongatná meg a német autógyártót, méghozzá két, egymással hagyományosan versengő autóipari dinasztia, az olasz Agnelli és a francia Peugeot családok összefogásának jóvoltából.

Ugyancsak egyértelmű jele az autógyártók előtt álló kihívásoknak, hogy a japán autóipar újdonságait bemutató Tokyo Motor Show-n a Toyota egyáltalán nem állított ki olyan autókat, amelyeket eladásra fejlesztett volna ki. Hiába beszélünk az értékesítési adatok alapján a második legnagyobb autógyártóról a világon, a japán cég inkább a szolgáltatásokban látja a jövőt. Mindezt annyira komolyan gondolja a vállalat, hogy a tokiói kiállításon a közlekedéssel kapcsolatban tervezett szolgáltatásaihoz fejlesztett járművek mellett például az egészségügy és a kommunikáció terén is bemutatott néhány újdonságot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárból közlekedési szolgáltatóvá válik a Toyota, de nincs ezzel egyedülEltelik még néhány év, és már nem autót veszünk a Toyotától, hanem taxit vagy pizzát rendelünk tőle, és lezárulhat a BMW vs. Mercedes vita is.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar fiat-chrysler PSA Toyota Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.