Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. október 20. 13:26 Vállalat

Az egyik legjobban fejlődő magyar fuvaroscég maga a rejtély

Nagyon szép eredmény a közúti fuvarozásban, ha egy magyar bejegyzésű családi cég 2,48 milliárd forintos árbevételt ér el. Az pedig különösen figyelemre méltó, ha ezt úgy teszi meg, hogy elég nyomott piaci körülmények között pusztán egy év alatt 1,5 milliárd forintot ugrik, azaz 163 százalékkal bővül. Ráadásul ezt a céget csak 2012 végén alapították, és 2016-ig egyetlen forint bevételt sem termelt a tulajdonosának. A szekér még 2016-ban is csak döcögősen, 300 millió forint árbevétellel indult el, azóta viszont tart a szárnyalás.

Ez a társaság a Szibéria Speed Trans Kft., amely a Közlekedés Világ napokban közzétett számolása alapján ezzel a teljesítményével 2018-ban a hatodik legnagyobb árbevétel-növekedést mutatta be (nem az egy évvel korábbi teljesítményhez arányosítva, hanem abszolút értékben).

Ebben a mutatóban csak igazi nagyágyúk előzték meg, amelyek sokkal magasabb tavalyi alapokról indultak, vagyis náluk a többmilliárd forintos növekedés arányait tekintve sokkal kisebb volt. A Szibéria Speed előtti öt helyezett sorrendben a Waberer’s, az Ekol, a Duvenbeck, az Erra Trans és a Révész Trans volt, ezek egyaránt a közúti fuvarozás jól ismert, nagy játékosai.

Laikusként nehéz elképzelni, hogy mit jelent szinte a semmiből két év alatt 2,5 milliárd forintra nőni. Ha viszont durván 1 eurós kilométerenkénti fuvardíjjal számolunk, akkor plasztikusabb a teljesítmény: egy cégnek (akár több járművel) összesen 7,8 millió kilométeren keresztül kell árut szállítania ahhoz, hogy a 2,5 milliárd forintot kiszámlázhassa a megrendelőinek. Nem csoda, hogy még az évi 1 milliárd forintos árbevételi küszöböt is csak 228 magyar fuvarozó lépte át tavaly, ez kevésnek számít a magyar piacon, ahol sok ezer cég verseng.

Ráadásul a Szibéria Speed mindezt egyetlen alkalmazottal érte el.

Tavaly volt egy rövid időszak, amikor két  bejelentett alkalmazott volt. további érdekes adat, hogy a 2,48 milliárd forintos árbevételhez 2,44 milliárdos anyagjellegű ráfordítás párosult, vagyis hiába áramlott a cégbe ilyen sok pénz, azt lényegében el is költötte, és nem az egyetlen alkalmazott bérére. Az adózott eredmény így mindössze 11 millió forint volt, ami a bevétel fél százalékát sem érte el. Sőt, túl sok kamionja sem lehet a vállalatnak, hiszen mindössze százmillió forintra könyvelt eszközeiből csak tízmillió forint értékben tartanak nyilván tárgyi eszközöket; nem is nagyon lízingelnek, ennek legalábbis nincs nyoma a hitelbiztosítéki nyilvántartásban.

Nem látszik, hogy a társaságnak különösebben szüksége lenne arra, hogy a szolgáltatását a nyilvánosság elé tárja, mi legalábbis elég nehéz helyzetben lennénk, ha fuvart szeretnénk tőle rendelni. A cégnek ugyanis nem találtuk meg a honlapját, de még egy nyilvánosan elérhető telefonszámot sem találtunk, e-mail címet is csak a cégiratokból. Szakmai körökben sem hallottak a cégről.

Lehet, hogy a szépen fejlődő társaság csak közvetítő szerepet játszik a közúti logisztika sokszor elég szövevényes üzleti láncában, és ehhez nincs szüksége a hagyományos kommunikációs felületekre, azt ugyanis nem feltételezzük, hogy csak személyesen lehetne kapcsolatba lépni vele a szigetszentmiklósi telephelyén. A Google utcakép találata is csak egy régi képet dob fel egy félig kész, félig vakolatlan családi házról,  amely egyáltalán nem vetíti előre a 2,5 milliárdos forgalmat:

A Szibéria Speed Trans Kft. székhelye egy 2012-es felvételen. Fotó: Google Streetview

Nem jó jel, hogy több, a nevében a Szibéria szót viselő fuvarozó céget felszámoltak az utóbbi években. Az egyik, egyébként kisvárdai bejegyzésű cégnek még mindig él a honlapja, de volt dunavarsányi és buji címmel működő, később dicstelen véget érő vállalkozás is.

Ennek a társaságnak egyetlen magánszemély a tulajdonosa, akit egy közösségi oldalon megtaláltunk, és azon keresztül megpróbáltunk érdeklődni az üzlet jellegéről. Cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz, de ha a tulajdonos kapcsolatba lép velünk, írásunkat kiegészítjük a részletekkel.

Vállalat árbevétel fuvatozás közúti árufuvarozás logisztika Szibéria Speed Trans Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2021. január 23. 17:41 Vállalat

Otthon tényleg senki sem kreatív, vagy csak ürügyet keresnek a cégek?

Már körvonalazódik, hogy hogyan fogunk a járvány után dolgozni, azonban az új technológiákkal még a cégek is csak kísérleteznek.

Váczi István
2021. január 22. 17:15 Vállalat

Ötszáz európai boltját zárhatja be egy hazánkban is jelen lévő üzletlánc

A német sajtó szerint akár 500-at is bezárhat mintegy 2400 üzletéből a Douglas kozmetikai lánc a vásárlási szokások átalakulása miatt.

Váczi István
2021. január 21. 12:54 Vállalat

A világ legnagyobb akkumulátorgyárát építik meg Lengyelországban

Az LG Wroclaw mellett évi 100 gigawattórás kapacitású gyárat hoz létre, ahol 10 ezer ember dolgozik majd.

Fontos

Stubnya Bence
2021. január 23. 07:29 Podcast

Úgy dolgozunk, mint 1800 körül, de korántsem biztos, hogy ez így is marad

A történelmi tapasztalatok alapján hosszú időt és sok kísérletezést igényel, hogy a technológiai változásokhoz alkalmazkodni tudjon a cégek munkaszervezése. Juhász Réka a G7 Podcast e heti vendége.

Hajdu Miklós
2021. január 22. 15:37 Világ

Brit helyett holland egyetemek lehetnek a magyar diákok új kedvencei

A brexit után az eddigieknél jóval kedvezőtlenebb feltételekkel tanulhatnak csak az Európai Unióból érkező diákok a brit egyetemeken, ami a hallgatói kiválóság és sokszínűség szempontjából rossz hír számukra.

Avatar
2021. január 22. 12:19 Tech

A jövő aligha alapulhat kizárólag megújuló energiatermelésen

További technikai áttörések kellenek ahhoz, hogy végleg megszabaduljunk a fosszilis energiahordozók égetésétől.