Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. augusztus 15. 11:21 Vállalat, Világ

Nem találnád ki, ki húzza a hasznot a kézműves sörök népszerűségéből

Idén nincs foci-világbajnokság, de még Európa-bajnokság sem, és a nyár eleje a kánikula beköszönte előtt még viszonylag hűvösen indult – így minden adva volt ahhoz, hogy a sörgyártók az átlagosnál rosszabb üzleti évet zárjanak. Ehhez képest a Carlsberg ma azt jelentette be (pdf), hogy az adózás utáni konszolidált nyereségét éves szinten 23 százalékkal növelte.

A dán gyökerű társaság egyébként első pillantásra szenved, hiszen az év első hat hónapjában összesen csak 2 százalékkal növelte az eladott sör mennyiségét, és két legfontosabb márkája közül a Tuborg értékesítési volumene csak 1 százalékkal emelkedett, Carlsbergből pedig 3 százalékkal kevesebbet adott el. Ráadásul a legfontosabb piacnak számító Nyugat-Európában összességében is gyengén teljesít a cég.

A kiugró profit megoldása természetesen az, hogy a társaság jelentősen növelni tudta a drágább sörök értékesítését. Ezek szerint a dánok fel tudtak szállni a kézműves sörök globális divatjának expresszére: olyan márkáknál tudták növelni a forgalmat, amelyek hasonlítanak a kézműves alkotásokra annak ellenére is, hogy egyáltalán nem a sarki főzdében készülnek. Az 1664 Blanc eladott mennyisége például 29 százalékot ugrott, és a növekedés Franciaország mellett olyan helyekről jött, mint Kína, Malajzia, Oroszország vagy éppen Ukrajna.

A trendet azonban ennél is jobban jelzi a Grimbergen 4 százalékos növekedése, ezek a belga apátsági sörök kimondottan a kézműves divatra utaznak, és körülbelül kétszer annyiba kerülnek, mint egy kommersz Tuborg vagy Carlsberg. A cég egyáltalán nem a vakszerencsének köszönhetően növelte a számait, hiszen a kézművesre hajazó márkák globális marketingjével és értékesítésével külön erre a célra felállított szervezet foglalkozik náluk.

A növekedés másik motorja egyébként az alkoholmentes sörválaszték, illetve általánosságban az, hogy a nyomott európai piac helyett az ázsiai értékesítésre koncentrálnak a cégnél.

A taktikát a befektetők is díjazzák, az alábbi ábra a Carlsberg részvények árfolyamát mutatja az elmúlt hat hónapban:

A Carlsberg részvényének árfolyama 2019. február 15 óta (értékek dán koronában).

Vállalat Világ Carlsberg Grimbergen kézműves sör sör Tuborg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. június 5. 17:03 Vállalat, Világ

Téves párhuzamra hivatkozik a kormány a cégvédelmi törvénynél

Van egy lényeges különbség abban, ahogy az olaszok és a magyarok a járvány miatt kialakult helyzetben védekeznek a külföldi cégek terjeszkedése ellen. Az olasz szabályok átgondoltak.

Torontáli Zoltán
2020. június 5. 12:28 Vállalat, Világ

Fertőtlenítőt és bioetanolt készítenek az eladhatatlan borkészletekből Franciaországban

Az éves francia bortermelés mintegy 4 százalékát kell etanollá vagy alkoholos fertőtlenítővé alakítani.

Fabók Bálint Jandó Zoltán
2020. június 5. 06:47 Vállalat

Még év végén is messze lesz a magyar autóipar a tavalyi szinttől

Konfliktusok vannak az iparágban: az autógyártók és a hozzájuk közeli beszállítók ellátási problémákra panaszkodnak, a kisebb cégek pedig arra, hogy nem rendelnek tőlük.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. június 4. 12:31 Vállalat

Összeomlott a ruhakereskedelem, százával rúgták ki az embereket a boltok

A kiskereskedelem egy részében tömegével küldték el március-áprilisban az alkalmazottakat, de a szektor más cégeinél ennél is több embert vettek fel.

Avatar
2020. június 3. 13:49 Közélet

A rendszerváltáshoz mérhető kihívás vár ránk

Sok korábbi válsághoz hasonlították már a mostani helyzetet, idehaza a rendszerváltást követő időszak tanulságait is érdemes felidézni.

Jandó Zoltán
2020. június 3. 06:31 Vállalat

Mészáros Lőrinc lehet az ország legnagyobb munkaadója az állam után

A Mészáros-csoport vállalatai összesen mintegy 25 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Ennél több alkalmazottja itthon csak a Magyar Postának van.