Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 31. 11:39 Vállalat

Átlagosan egy pohár sörre való kompenzációt harcolt ki a versenyhivatal a WizzAir utasainak

Megegyezett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a WizzAir egy olyan vitás ügyben, amely a repülőjegyek értékesítése kapcsán folyt. Ahogy a GVH a határozatában részletezi, a légitársaság a Wizz Flex nevű szolgáltatását 2010 márciusától azzal a felhívással kínálta a honlapján, valamint 2014 márciusától a Wizz Air mobil alkalmazásban is, hogy az utasok korlátlan számban tudják módosítani az utazásaik dátumát, idejét és az úti célt. Ehhez csak a viteldíj-különbözetet kellett megfizetniük, de egyéb díj felszámolását nem jelezték nekik.

Ám a viteldíj-különbözet mellett valószínűleg a poggyászdíj-különbözetet is meg kellett fizetniük az utasoknak, és ez utóbbi összegét több tényező is befolyásolhatta. Ezzel egy olyan változó mértékű költség merült fel, amely sem a cég kommunikációjából, de még a szabályaiból sem derült ki egyértelműen.

Ezen kívül a GVH szerint a légitársaság egyes esetekben a Wizz Flex árakkal sem bánt megfelelően. A szolgáltatás tényleges igénybevételekor ugyanis a foglalások módosítása során az utasok az újonnan kiválasztott jegy áraként magasabb árat láttak, mintha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra Wizz Flex módosítás nélkül foglaltak volna jegyet. A jegyfoglaló rendszer így volt beállítva.

A légitársaság összesen 250 millió forint kompenzációt fizet az utasoknak, és módosítja a szolgáltatását, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatást.

A kompenzációban részesülő fogyasztók száma a GVH tájékoztatása szerint 120 – 220 ezer közé tehető,

az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként.

A kompenzációt a cég a fogyasztók Wizz fiókjában írja jóvá ( ez egy olyan virtuális, a cégnél vezetett “számla” amelyről a Wizz szolgáltatásaiért lehet házon belül fizetni), és ott öt évig használhatják fel, vagy ha a bankszámlaszámukat elküldik, akkor készpénzre válthatják. A vissza nem igényelt, bennmaradó összeget öt év után az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalják át.

A Wizz Air fedélzetén jelenleg egy pohár sör vagy egy pohár bor 8,5 euróba kerül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEddig tartott a nagylelkűség, felejtős az ingyenjegy a Wizz AirnélTíz év után az ügyfelek szemszögéből nézve durván leromlottak az Erste Bank és a légitársaság közös hitelkártyájának feltételei.

Vállalat gvh kompenzáció repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. december 15. 13:26 Élet, Vállalat

Miután öt órára csökkentették a napi munkaidőt, sokan felmondtak

A munkahely elvesztette a fontosságát, és túl sok idejük maradt arra, hogy rájöjjenek, igazság szerint más munkát szeretnének végezni.

Jandó Zoltán
2019. december 13. 06:57 Vállalat

Vajna Tímea túl akart adni öröksége egy fontos részén, de a bíróság közbelépett

Osztatlan közös tulajdont csináltak volna a cégből, de a cégbíróság nem engedte. Közben a vállalat meg is szűnhet, mivel fél éve késik a beszámolójával.

Torontáli Zoltán
2019. december 12. 11:17 Tech, Vállalat

Az 5G annyira zabálni fogja az energiát, mintha egy nagyvárossal bővülne az ország

Német számolások szerint ott egy körülbelül 1 milliós város fogyasztásának megfelelő energiát fognak felemészteni az 5G adatközpontok. Közben az is kiderült, hogy az egyik hálózatot a Huawei és a Nokia építheti.

Fontos

Avatar
2019. december 13. 17:11 Élet

Az oltásellenesek visszaélnek azzal, hogy a többség beoltatja magát

El lehet kerülni egy kicsit kellemetlen élményt, ha a többiek nagy része keresztülmegy rajta. Klasszikus potyautas probléma az oltásellenesség.

Bucsky Péter
2019. december 12. 16:22 Közélet

Kormányközeli üzleti körök tarolták le a közéleti lapok piacát, aztán állami pénzből tőkésítik fel

Nagy pénzt lehet csinálni közéleti nyomtatott lapokkal Magyarországon. A baj csak az, hogy a nyereség forrása túlnyomó részt az állami támogatás.

Torontáli Zoltán
2019. december 12. 14:16 Világ

A német ipar elkezdte legalább annyira ellenezni a Green Dealt, mint Magyarország

Ismét egymásra találhatnak a kelet-európai államok és a német autóipar. A tagállamok a szenes erőműveik miatt, a németek pedig a várható elbocsátások, illetve a belsőégésű motorok gyors kimúlása miatt ellenzik az emisszió visszafogásának felgyorsítását.