Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 1. 12:30 Vállalat

A McDonald’s kipróbálta a műanyagmentes életet, és könnyebb lett, mint várta

Egy berlini étteremben tíz napig tesztelte a McDonald’s azokat a megoldásokat, amelyekkel szinte megszüntetheti a műanyag használatát. A gyorskiszolgáló lánc német környezetvédelmi vezére a Der Tagesspiegelnek adott interjúban azt mondta, amikor a tesztidőszak után az éttermi dolgozókkal beszélt, nagyon meglepődött, hogy mennyire elégedett volt mindenki, és milyen könnyen ment a műanyagok kiváltása.

A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, gofriszerű tésztába rakták. A McDonald’s sosem állította, hogy a műanyagok csökkentése könnyű lenne a számára, és a teszt utáni interjúban is őszinte maradt.

Egy pillanatig sem tagadta a cég vezetője azt, hogy a kísérletezésre azért van szükség, mert az Európai Unió az egyszer használatos műanyagok tiltása, fokozatos kivezetése mellett döntött, és a cég el akarja kerülni a súlyos büntetéseket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAhogy több pénzük lett, rögtön lerohanták a magyarok a gyorséttermeketNemrég még nullaszaldó körüliek voltak a nagy gyorsétteremláncok, de tavaly hatalmasat nőtt a bevételük, és több milliárd forint nyereséget termeltek.

Természetesen nem teszünk úgy, mintha mi lennénk a világ megmentői

– mondta Holger Beeck. Azt azonban tartja, hogy időben, azaz elég korán reagált a cég ahhoz, hogy a tesztek után lássa, milyen irányba kell lépnie. Annál is inkább, mert a berlini próba a vendégek fantáziáját is megmozgatta,

az átlagosnál jóval több visszajelzést adtak a fogyasztók, és nagyon tetszett nekik a műanyagok kiváltása.

Egyértelmű, hogy a poharaknál a műanyagot a karton fogja felváltani, a szívószálak pedig eltűnnek a kínálatból. A papíralapú szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és meglepő módon a saláták is papírtálcába juthatnak, mert a berlini tesztben ezt is váratlanul jól fogadták a vevők.

A McFlurry poharas fagylaltokhoz adott fa kiskanalak azonban nem jöttek be, ezen még dolgoznia kell a láncnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIdeje volt már, hogy közellenség legyen a műanyag szívószálbólTöbbnyire semmi értelme a használatának, és nagyon szennyezi a környezetet. Meg is indult a szívószálellenes mozgalom.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat gyorsétterem környezetvédelem McDonald's műanyag Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.