Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 7. 11:18 Vállalat

Háromból két nagyvállalati vezető az új Steve Jobs szeretne lenni

Tudjuk, hogy az új piaci ötletekre alapozott és szinte a semmiből gyors növekedést produkáló startup vállalkozások egyik fegyvere a diszruptív működés, vagyis annak az igénye, hogy egy adott iparágat új szemszögből közelítsenek meg, és bizonyos esetekben fejreállítsák a működési modelleket. A régi, becsontosodott üzleti témák totálisan új megközelítése nagyon kockázatos, de a startup cégek és befektetőik tudatosan vállalják a magas kockázatot. Sokan el is buknak, de aki tényleg fel tudja forgatni a piacot, az nagyot nyerhet, és ez akkor is igaz, ha a győzelem gyakran abban nyilvánul meg, hogy a nagyvállalatok lenyelik az innovatív kishalakat.

Ennek fényében viszont elég érdekes a KPMG friss felmérésének eredménye. A tanácsadócég világszerte 1300 nagyvállalat vezérigazgatóját kérdezte meg a piaci trendekről, és többek között azt az eredményt kapta, hogy

a válaszadók 63 százaléka azt gondolja, hogy az általa vezetett céges szervezet felforgatja az iparágat.

 

A diszruptív megközelítés ikonikus alakja a nagyvállalati körben Steve Jobs, az Apple tulajdonos-vezére volt, és úgy tűnik, mintha a mai cégvezető többsége arra törekedne, hogy valami hasonlót vigyen véghez.

Igaz lehet ez ilyen arányban? – teszi fel a kérdést maga a KPMG. A szakértői válasz finoman utal arra, hogy a nagyvállalati vezérigazgatók meggyőződését nem feltétlenül úgy kell értékelnünk, ahogy elsőre gondolnánk:

Nehéz helyzetben van egy cégvezető, hiszen neki el kell hinnie és hitetnie, hogy a vállalata képes megfelelően lépni. Sokkal inkább a vágyat kell értékelni

– írják a KPMG összefoglalójában.

Egyáltalán nem biztos, hogy a felforgatást mindig a teljes értékláncra kell érteni – teszik hozzá. Sok piacon arról van szó, hogy csak egyes lépéseket érint a változás, míg a fő tevékenység modellje gyakran érintetlen marad. A tendencia mégis fontos, mert ezek olyan hatékonysági, versenyképességi, piacszerzési vagy növekedési lehetőségeket nyitnak meg, amelyek újrarendezhetik a piaci erősorrendet.

Ez történt az elmúlt években például a zeneiparban és a médiában, és a KPMG-nél most úgy látják, hogy ugyanez következik a bankszektorban és az autóiparban is.

Vállalat CEO diszruptív felforgatás kpmg vezérigazgatói felmérés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2021. február 26. 09:13 Vállalat

A csehek nagyon közel kerültek a Malév-szindrómához

A patinás nemzeti légitársaság, a CSA már csak akkor szállhat le Prágában, ha előre fizet, a csőd valószínűnek tűnik.

Fabók Bálint
2021. február 26. 06:06 Vállalat

A legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkában

Lemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 16:55 Vállalat

A műanyagmentes drogéria csak egy álom, de közelíthetünk hozzá

Melyik fontosabb, a profit vagy a környezetvédelem, és szappannal mosakodjunk vagy tusfürdővel? Válaszol a Procter&Gamble, a világ egyik legnagyobb fmcg cégének k+f kommunikációs vezetője.

Fontos

Stubnya Bence
2021. február 27. 07:03 Podcast

Nem a rendszerváltás, hanem a 19. század óta nem tudunk felzárkózni Nyugat-Európához

G7 Podcast! Nincs kelet-európai ország, amely felzárkózott volna a világgazdaság centrumához. Vonyó Tamás, a Bocconi Egyetem docense szerint viszont siker, hogy vissza sem csúszott a régió.

Avatar
2021. február 26. 16:32 Pénz

Minden adott, hogy az infláció meglóduljon

Laza monetáris és fiskális politika, pénzben úszó világ, hirtelen felfutó kereslet, már csak az a kérdés, hogy az infláció átmenetileg, vagy tartósan ugrik meg.

Jandó Zoltán
2021. február 25. 06:08 Vállalat

Konkurens nélkül megnyerte a közbeszerzést, majd engedett az árból 140 millió forintot

Dőlnek az állami megrendelések Tasnádi László cégéhez, ám ezúttal furcsa fordulatot vett egy tender.