Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 7. 11:18 Vállalat

Háromból két nagyvállalati vezető az új Steve Jobs szeretne lenni

Tudjuk, hogy az új piaci ötletekre alapozott és szinte a semmiből gyors növekedést produkáló startup vállalkozások egyik fegyvere a diszruptív működés, vagyis annak az igénye, hogy egy adott iparágat új szemszögből közelítsenek meg, és bizonyos esetekben fejreállítsák a működési modelleket. A régi, becsontosodott üzleti témák totálisan új megközelítése nagyon kockázatos, de a startup cégek és befektetőik tudatosan vállalják a magas kockázatot. Sokan el is buknak, de aki tényleg fel tudja forgatni a piacot, az nagyot nyerhet, és ez akkor is igaz, ha a győzelem gyakran abban nyilvánul meg, hogy a nagyvállalatok lenyelik az innovatív kishalakat.

Ennek fényében viszont elég érdekes a KPMG friss felmérésének eredménye. A tanácsadócég világszerte 1300 nagyvállalat vezérigazgatóját kérdezte meg a piaci trendekről, és többek között azt az eredményt kapta, hogy

a válaszadók 63 százaléka azt gondolja, hogy az általa vezetett céges szervezet felforgatja az iparágat.

 

A diszruptív megközelítés ikonikus alakja a nagyvállalati körben Steve Jobs, az Apple tulajdonos-vezére volt, és úgy tűnik, mintha a mai cégvezető többsége arra törekedne, hogy valami hasonlót vigyen véghez.

Igaz lehet ez ilyen arányban? – teszi fel a kérdést maga a KPMG. A szakértői válasz finoman utal arra, hogy a nagyvállalati vezérigazgatók meggyőződését nem feltétlenül úgy kell értékelnünk, ahogy elsőre gondolnánk:

Nehéz helyzetben van egy cégvezető, hiszen neki el kell hinnie és hitetnie, hogy a vállalata képes megfelelően lépni. Sokkal inkább a vágyat kell értékelni

– írják a KPMG összefoglalójában.

Egyáltalán nem biztos, hogy a felforgatást mindig a teljes értékláncra kell érteni – teszik hozzá. Sok piacon arról van szó, hogy csak egyes lépéseket érint a változás, míg a fő tevékenység modellje gyakran érintetlen marad. A tendencia mégis fontos, mert ezek olyan hatékonysági, versenyképességi, piacszerzési vagy növekedési lehetőségeket nyitnak meg, amelyek újrarendezhetik a piaci erősorrendet.

Ez történt az elmúlt években például a zeneiparban és a médiában, és a KPMG-nél most úgy látják, hogy ugyanez következik a bankszektorban és az autóiparban is.

Vállalat CEO diszruptív felforgatás kpmg vezérigazgatói felmérés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. augusztus 4. 18:28 Vállalat

A járványt kihasználva hárommilliárdért vesz hálókocsikat a MÁV

A régi kocsik cseréje mellett új éjszakai járatokat is tervez a MÁV-Start. A hárommilliárdos beszerzés azonban mostanában aprópénznek számít náluk.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 4. 16:12 Vállalat, Világ

Lakókocsi-hajó hibridet kezdett árulni a Tchibo, a németek megőrülnek érte

Két legyet egy csapásra, a karavánhajó egy trélerre felrakva hirtelen sima lakókocsivá változtatható.

Tóth István János
2020. augusztus 4. 06:30 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., első rész

Ganz öntöde, Láng gépgyár, Weiss konzervgyár, Richter gyógyszergyár? Külföldön sikeresek voltak, mégis elbújhatnak Mészáros Lőrinc cégének exponenciális, gazdaságtörténeti jelentőségű növekedése mellett.

Fontos

G7.hu
2020. augusztus 5. 07:55 Élet

Nem kell rosszra gondolni: főszerkesztőváltás a G7-nél

Kasnyik Mártont Váczi István váltja a főszerkesztői pozícióban, de egyébként semmi nem változik.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 3. 15:55 Vállalat

Aktualizálni kellene a paksi atomerőmű leszerelési tervét, de elsőre nem sikerült

Százmilliárdokba kerül majd a leszerelés, aminek a tervét most aktualizálták volna. A munkára azonban nem jelentkezett az egyetlen cég, amely elvégezhetné.

Fabók Bálint
2020. augusztus 3. 06:50 Közélet

Szédületes tempóban cserélődtek a szupergazdagok a füredi kikötő körül, miközben az ötmilliárd közpénzt kapott

Jellinek Dániel üzemeltette a kikötőt, amikor decemberben pályáztak, pár nappal később Tiborcz és Mészáros érdekeltségébe került, de már ők is túladtak rajta.