Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. május 29. 11:36 Vállalat

Tavaly 3500 milliárd forintnyi német autót gyártottak Magyarországon

Kisebb árbevétel, nagyobb bérköltség, mégis növekvő nyereség. Röviden így foglalható össze az ország második legnagyobb cége, az Audi Hungaria Zrt. 2018-as éve. A győri gyárat működtető vállalat tavaly 7,38 milliárd eurós forgalmat hozott össze, ami közel 170 millióval kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezzel zsinórban az előző volt a harmadik olyan év, amikor csökkent a társaság bevétele, 2015-ben még majdnem egymilliárd euróval több folyt be a kasszába.

Forintban kifejezve már kicsit kedvezőbb a kép, ez alapján három éve stagnál a forgalom, sőt tavaly kismértékben nőtt is, köszönhetően a magyar fizetőeszköz gyengélkedésének. Más kérdés, hogy az Audi nem véletlenül euróban készíti el a beszámolóit: a Győrben gyártott autókat és motorokat lényegében teljes egészében külföldön értékesítik*A hazai árbevétel 43 millió euró volt a 7,4 milliárdból., nagy részét az anyavállalatnak, az Audi AG-nek, de más testvérvállalatok számára szállítanak Spanyolországba, Indiába és Mexikóba is.

 

A forgalom csökkenésével párhuzamosan az alkalmazottaknak kifizetett összeg már tavaly is elég látványosan nőtt: a 419 millió euró bő 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ez a tendencia vélhetően a jövőben is folytatódik, hiszen a januári sztrájk és az azt követő béremelés a tavalyi számokban még nem látszik, az csak a 2019-es beszámolóban jelenik majd meg.

A kisebb bevétel és nagyobb bérköltség ellenére a vállalat profitja nőtt 2018-ban, méghozzá nem is kicsit. A máshonnan származó bevételeknek és a más jellegű ráfordítások csökkenésének köszönhetően közel 440 millió eurós adózott nyereséget hoztak össze, ötödével többet, mint 2017-ben.

Az itthon is termelő többi német autó- és motorgyártó már korábban nyilvánosságra hozta 2018-as számait. A szentgotthárdi Opel bevétele az Audinál is látványosabban esett: a 2017-es 150 millió euró után tavaly csak 119 milliós forgalmat hoztak össze. A kecskeméti Mercedes ugyanakkor 2018-ban is bővülni tudott, még ha csak kis mértékben is: a 3,56 milliárd euró fél százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

 

Ezzel a három cégnek együttesen – tavalyi átlagárfolyamon – 3526 milliárd forintos bevétele volt, ami 50 milliárddal magasabb a 2017-es adatnál. A növekedés azonban csak a forint gyengülésének köszönhető, euróban 2 százalékkal csökkent a forgalom.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóiparMagyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Vállalat audi magyarország mercedes Opel Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Váczi István
2019. augusztus 23. 10:03 Vállalat

Annyit ér Peppa malac, mint az OTP harmada

Megvásárolja az egyebek mellett a Peppa malac és a Pizsihősök rajzfilmsorozatokat jegyző brit vállalatot a világ egyik legnagyobb játékgyártó cége, az amerikai Hasbro.

Fabók Bálint
2019. augusztus 22. 06:53 Vállalat

Dolgozónként 14 milliárd forintot termel egy titkolózó amerikai multi Magyarországon

A Cadence Design az egyik legjobban fizető cég a világon, és ugyan Magyarországon csak egy kis irodája van, forgalma alapján a 200 legnagyobb itteni vállalat egyike.

Fontos

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.

Bucsky Péter
2019. augusztus 20. 07:27 Közélet, Világ

A környezetszennyező repülést elfelejti az állam adóztatni

Egy szinte észrevétlen adóval milliárdokhoz juthatna a magyar költségvetés is, ráadásul a hatása is jó lenne. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy áfa- és jövedéki adómentes a kerozin.