Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. május 29. 11:36 Vállalat

Tavaly 3500 milliárd forintnyi német autót gyártottak Magyarországon

Kisebb árbevétel, nagyobb bérköltség, mégis növekvő nyereség. Röviden így foglalható össze az ország második legnagyobb cége, az Audi Hungaria Zrt. 2018-as éve. A győri gyárat működtető vállalat tavaly 7,38 milliárd eurós forgalmat hozott össze, ami közel 170 millióval kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezzel zsinórban az előző volt a harmadik olyan év, amikor csökkent a társaság bevétele, 2015-ben még majdnem egymilliárd euróval több folyt be a kasszába.

Forintban kifejezve már kicsit kedvezőbb a kép, ez alapján három éve stagnál a forgalom, sőt tavaly kismértékben nőtt is, köszönhetően a magyar fizetőeszköz gyengélkedésének. Más kérdés, hogy az Audi nem véletlenül euróban készíti el a beszámolóit: a Győrben gyártott autókat és motorokat lényegében teljes egészében külföldön értékesítik*A hazai árbevétel 43 millió euró volt a 7,4 milliárdból., nagy részét az anyavállalatnak, az Audi AG-nek, de más testvérvállalatok számára szállítanak Spanyolországba, Indiába és Mexikóba is.

 

A forgalom csökkenésével párhuzamosan az alkalmazottaknak kifizetett összeg már tavaly is elég látványosan nőtt: a 419 millió euró bő 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ez a tendencia vélhetően a jövőben is folytatódik, hiszen a januári sztrájk és az azt követő béremelés a tavalyi számokban még nem látszik, az csak a 2019-es beszámolóban jelenik majd meg.

A kisebb bevétel és nagyobb bérköltség ellenére a vállalat profitja nőtt 2018-ban, méghozzá nem is kicsit. A máshonnan származó bevételeknek és a más jellegű ráfordítások csökkenésének köszönhetően közel 440 millió eurós adózott nyereséget hoztak össze, ötödével többet, mint 2017-ben.

Az itthon is termelő többi német autó- és motorgyártó már korábban nyilvánosságra hozta 2018-as számait. A szentgotthárdi Opel bevétele az Audinál is látványosabban esett: a 2017-es 150 millió euró után tavaly csak 119 milliós forgalmat hoztak össze. A kecskeméti Mercedes ugyanakkor 2018-ban is bővülni tudott, még ha csak kis mértékben is: a 3,56 milliárd euró fél százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

 

Ezzel a három cégnek együttesen – tavalyi átlagárfolyamon – 3526 milliárd forintos bevétele volt, ami 50 milliárddal magasabb a 2017-es adatnál. A növekedés azonban csak a forint gyengülésének köszönhető, euróban 2 százalékkal csökkent a forgalom.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóiparMagyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat audi magyarország mercedes Opel Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 11:51 Adat, Vállalat

Csak az autóipar megy Magyarországon

Egészen egyoldalú iparszerkezeti folymatokra utal a statisztikai hivatal friss jelentése.

Pletser Tamás
2023. június 2. 17:01 Vállalat, Világ

Nem egyértelműen jó hír Magyarországnak a gázár összeomlása, mi lesz a legfontosabb vezetékünkkel?

Újra szerződés szerint jön az orosz gáz Európába, de az árcsökkenéshez hozzájárult az európai ipar recessziója is.

Jandó Zoltán
2023. június 2. 14:19 Vállalat

Jobban látni, miből urizál Matolcsy György fia, miközben százmilliókat bukott a cége

Több mint húszmilliárdnyi vagyon és ugyanennyi hitel jelent meg a jegybankelnök fiának cégében 2022-ben, egy érdekes ügylet végeredményeként.

Fontos

Stubnya Bence
2023. június 8. 11:53 Adat

Májusban újra lassult az infláció, reális az év végi egyszámjegyű adat

2020 novemberében volt utoljára olyan, mint idén májusban: az előző hónaphoz képest csökkentek az árak.

Mészáros R. Tamás
2023. június 8. 04:34 Világ

Kína még nem, Tajvan és Dél-Korea már megszenvedte a csipháborút

A folyamatok megmutatják az amerika-kína csipháború korlátjait is.

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 04:34 Adat, Élet

Ha úgy vásárolsz, mint mi, akkor február óta 1800 forintot foghattál egy nagy bevásárláson

Nem tudjuk, meddig megy ez, de megint jóval olcsóbb lett a kosarunk értéke, az inflációt most már csak 27,4 százalékosnak mértük.