Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Az internetes ruhakereskedelem egy kiváló lehetőséggel gazdagította a szenvtelen vásárlók eszköztárát. Angolul „wardrobing” a szakkifejezés arra, amikor a vevő a sokszor ingyenes postázás és visszaküldés lehetőségével élve rendszeresen megrendel egy csomó új terméket, ez esetben ruhát, majd pár nap hordás után vissza is küldi, arra hivatkozva, hogy mégsem tetszik neki a darab, vagy nem jó a mérete.

Egy nemrég készült brit felmérés szerint az online ruhaboltoknak komoly üzleti kárt okoz, hogy a vevők egyre nagyobb része nem is vevő, csak a bolt által kifizetett postaköltség mellett a ruhák ingyenes használója. A válaszadó kereskedők 12 százaléka kénytelen volt megszüntetni az ingyenes visszaküldés lehetőségét, 20 százalék szigorította a szabályait, és további 19 százalék mondta azt, hogy biztosan megpróbál valahogy küzdeni a jelenség ellen.

A végső megoldás a vásárlók listázása és akár a regisztráció törlése, vagyis az üzletből való kitiltás lehet.

Mindez azért nehéz, mert a sorozatos ruhavisszaküldők jelentős része nem szórakozik a rendszerrel, ellenkezőleg: összességében a legjobb vásárlók közé számít. Tényleg sokan vannak, akik bizonyos okokból nem tudnak vagy nem akarnak sok időt tölteni azzal, hogy elmennek a ruhaboltokba, mégis nagy választékot akarnak felpróbálni, és rendszeresen vásárolnak is.

Másrészt a boltoknak óriási üzleti lehetőség, hogy az ilyen vásárlók ruhapróbálási szokásaiból adatbázisokat építenek. A regisztráció következtében sok adatot eleve tudnak az illetőről, és a folyamatos rendelési, illetve visszaküldési adatokból olyan gazdag személyes profilt építhetnek róla, amely idővel aranyat érhet a marketingeseknek.

Vállalat Világ e-kereskedelem ruha vásárló visszaküldés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. február 23. 12:44 Vállalat

Végül mégsem igaz, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni

Nagyon marketingközpontú lett a napi fogyasztási cikkek globális piaca. Jönnek a felforgatók, akik nem értenek hozzá, mégis sztárok lesznek, de aztán kénytelenek kiszállni.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Torontáli Zoltán
2020. február 19. 10:40 Vállalat, Világ

Teljesen bizonytalan lett az egyik legjobb német cég jövője

A Varta az elmúlt 12 hónapban először mennybe ment, aztán kiderült, hogy könnyen a pokolra is juthat a kínai konkurencia miatt.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.