Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Az internetes ruhakereskedelem egy kiváló lehetőséggel gazdagította a szenvtelen vásárlók eszköztárát. Angolul „wardrobing” a szakkifejezés arra, amikor a vevő a sokszor ingyenes postázás és visszaküldés lehetőségével élve rendszeresen megrendel egy csomó új terméket, ez esetben ruhát, majd pár nap hordás után vissza is küldi, arra hivatkozva, hogy mégsem tetszik neki a darab, vagy nem jó a mérete.

Egy nemrég készült brit felmérés szerint az online ruhaboltoknak komoly üzleti kárt okoz, hogy a vevők egyre nagyobb része nem is vevő, csak a bolt által kifizetett postaköltség mellett a ruhák ingyenes használója. A válaszadó kereskedők 12 százaléka kénytelen volt megszüntetni az ingyenes visszaküldés lehetőségét, 20 százalék szigorította a szabályait, és további 19 százalék mondta azt, hogy biztosan megpróbál valahogy küzdeni a jelenség ellen.

A végső megoldás a vásárlók listázása és akár a regisztráció törlése, vagyis az üzletből való kitiltás lehet.

Mindez azért nehéz, mert a sorozatos ruhavisszaküldők jelentős része nem szórakozik a rendszerrel, ellenkezőleg: összességében a legjobb vásárlók közé számít. Tényleg sokan vannak, akik bizonyos okokból nem tudnak vagy nem akarnak sok időt tölteni azzal, hogy elmennek a ruhaboltokba, mégis nagy választékot akarnak felpróbálni, és rendszeresen vásárolnak is.

Másrészt a boltoknak óriási üzleti lehetőség, hogy az ilyen vásárlók ruhapróbálási szokásaiból adatbázisokat építenek. A regisztráció következtében sok adatot eleve tudnak az illetőről, és a folyamatos rendelési, illetve visszaküldési adatokból olyan gazdag személyes profilt építhetnek róla, amely idővel aranyat érhet a marketingeseknek.

Vállalat Világ e-kereskedelem ruha vásárló visszaküldés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Fabók Bálint
2019. július 13. 07:29 Vállalat

Rejtélyes libanoni család áll az Apple-t forgalmazó magyar óriáscég mögött

Hiába van tele a média iPhone-okkal, arról alig lehet tudni valamit, hogy kik vezetik a száz legnagyobb közé tartozó magyar partnercéget.

Jandó Zoltán
2019. július 12. 16:10 Vállalat

Mi lesz a Telekom 50 milliárdos székházával Mészáros Lőrinc érkezése után?

A tavaly átadott irodaház bő harmadát foglalja el a cég, amit bekebelez a Mészáros Lőrinchez köthető 4iG, és amely 20 milliárdnyi bérleti díjat vállalt be.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. július 10. 15:24 Vállalat

Kirakták Andy Vajna embereit a vezetésből, és költözik is a TV2 anyacége

Átvette a TV2 vezetését, és megvásárolta a Lánchíd Rádiót és a Heti Választ is Alcsútdoboz fideszes alpolgármestere. Utóbbi két cég a Mészáros-birodalom egyik központjába költözött.

Jandó Zoltán Fabók Bálint
2019. július 10. 06:43 Vállalat

A legmagasabb szinten dönthettek Mészáros Lőrincék 40 milliárdos üzletéről

Egyelőre az sem egyértelmű, honnan lesz pénz a mostani felvásárlásra, de a 4iG további akvizíciókat tervez Magyarországon és a régióban.

Avatar
2019. július 9. 16:00 Vállalat

Szegény rokon marad Magyarország Európában, ha ilyen munkát támogat az állam

A magyar átlagnál jobb, de európai összevetésben olcsó és egyszerű munkát hoznak Magyarországra az államilag támogatott külföldi cégek.