Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. március 28. 10:22 Adat, Vállalat

Megint a budapesti lett Kelet-Európa legjobb repülőtere

A Skytrax minden évben összeállítja a világ legjobb repülőtereinek a listáját. A sorrendet 13 millió utazók tapasztalatainak felmérése alapján állítják össze. A reptereket különböző szempontok alapján értékelték, például milyen a hely hangulata, mennyire gyors a bejelentkezés, a vásárlási lehetőségektől a szállásokon át a biztonságig, tucatnyi szempont alapján állt össze a végső sorrend.

Idén a szingapúri Changi repülőtér lett a világ legjobb reptere, most már a hetedik egymást követő évben nyert. A második a tokiói Haneda, míg a harmadik a szöuli Incheon repülőtér lett.

A top tízbe egyetlen amerikai repülőtér sem jutott be. A legjobb eredményt a denveri reptér érte el, de az is csak a 32. helyre volt elég. Ebből a szempontból kifejezetten jó eredménynek számít, hogy három európai légikikötő is bekerült az első tízbe: a müncheni a hetedik, a londoni a nyolcadik és a zürichi a tizedik helyet szerezte meg.

A szingapúri Changi repülőtér elég nagy, tavaly 65,6 millió utas fordult meg ott. Most épül az ötödik terminál és a harmadik futópálya. A repteret azért szeretik az utasok, mert profi és gyors a kiszolgálás, és elég sok zöldterületet, nyári kertet is létesítettek az épületben.

Itt egy videó, amit a tavalyi győzelem után forgatott az Insider a szingapúri reptérről:

Magyarországnak sem kell szégyenkeznie, hiszen a budapesti Liszt Ferenc repülőtér a legjobb kelet-európai légikikötő címet nyerte el. (Az összesített globális listán a 89. helyen végzett). A Budapest Airporton tavaly 14,9 millió utas fordult meg, ami 1,8 millió fővel haladta meg a 2017-es évet. Akkor a cégnek 81 milliárd forintos forgalma volt, és több mint tízmilliárd forint volt az adózott eredménye.

 

A Budapest Airport az elmúlt 12 évben több mint 145 milliárd forintot fordított a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére és korszerűsítésére. Ezalatt megépült a SkyCourt, a 2A és 2B terminált összekapcsoló központi terminálépület, és elkészült a hozzá tartozó korszerű utasbiztonsági ellenőrzési és poggyászkezelő rendszer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Budapest Airport lehet Mészáros Lőrinc következő célpontjaA repteret üzemeltető céget érő sorozatos politikai bírálatok miatt erősödnek a találgatások azzal kapcsolatban, hogy Mészáros Lőrinc szemet vetett Ferihegyre. De az azért elég nagy falat lenne, több százmilliárdot ér.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Vállalat lista Liszut Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőtér Szingapúr Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Bucsky Péter
2024. április 3. 04:33 Adat, Közélet

Kozmetikázott adatokkal tupírozza fel Lázár minisztériuma az ország- és vármegyebérletek eredményeit

Megkapargattuk a sikerpropaganda felszínét, ennek nyomán a KSH jelezni fogja, hogy az új adatok nem összehasonlíthatók a korábbiakkal.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.