Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. március 28. 10:22 Adat, Vállalat

Megint a budapesti lett Kelet-Európa legjobb repülőtere

A Skytrax minden évben összeállítja a világ legjobb repülőtereinek a listáját. A sorrendet 13 millió utazók tapasztalatainak felmérése alapján állítják össze. A reptereket különböző szempontok alapján értékelték, például milyen a hely hangulata, mennyire gyors a bejelentkezés, a vásárlási lehetőségektől a szállásokon át a biztonságig, tucatnyi szempont alapján állt össze a végső sorrend.

Idén a szingapúri Changi repülőtér lett a világ legjobb reptere, most már a hetedik egymást követő évben nyert. A második a tokiói Haneda, míg a harmadik a szöuli Incheon repülőtér lett.

A top tízbe egyetlen amerikai repülőtér sem jutott be. A legjobb eredményt a denveri reptér érte el, de az is csak a 32. helyre volt elég. Ebből a szempontból kifejezetten jó eredménynek számít, hogy három európai légikikötő is bekerült az első tízbe: a müncheni a hetedik, a londoni a nyolcadik és a zürichi a tizedik helyet szerezte meg.

A szingapúri Changi repülőtér elég nagy, tavaly 65,6 millió utas fordult meg ott. Most épül az ötödik terminál és a harmadik futópálya. A repteret azért szeretik az utasok, mert profi és gyors a kiszolgálás, és elég sok zöldterületet, nyári kertet is létesítettek az épületben.

Itt egy videó, amit a tavalyi győzelem után forgatott az Insider a szingapúri reptérről:

Magyarországnak sem kell szégyenkeznie, hiszen a budapesti Liszt Ferenc repülőtér a legjobb kelet-európai légikikötő címet nyerte el. (Az összesített globális listán a 89. helyen végzett). A Budapest Airporton tavaly 14,9 millió utas fordult meg, ami 1,8 millió fővel haladta meg a 2017-es évet. Akkor a cégnek 81 milliárd forintos forgalma volt, és több mint tízmilliárd forint volt az adózott eredménye.

 

A Budapest Airport az elmúlt 12 évben több mint 145 milliárd forintot fordított a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére és korszerűsítésére. Ezalatt megépült a SkyCourt, a 2A és 2B terminált összekapcsoló központi terminálépület, és elkészült a hozzá tartozó korszerű utasbiztonsági ellenőrzési és poggyászkezelő rendszer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Budapest Airport lehet Mészáros Lőrinc következő célpontjaA repteret üzemeltető céget érő sorozatos politikai bírálatok miatt erősödnek a találgatások azzal kapcsolatban, hogy Mészáros Lőrinc szemet vetett Ferihegyre. De az azért elég nagy falat lenne, több százmilliárdot ér.

Adat Vállalat lista Liszut Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőtér Szingapúr Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2019. december 5. 17:27 Adat

Idén végre megtörhet a használt kocsik uralma

Hosszú évek óta először helyezhetnek forgalomba kevesebb használt importkocsit, mint új autót. A trend eddigi nyertesének a Suzuki tűnik.

Hajdu Miklós
2019. december 4. 10:19 Adat

Nem áll rosszul Budapest, de Prága és Bécs sokkal népszerűbb a turisták körében

A magyar főváros stabilan tartja magát a világ száz legfontosabb turisztikai célpontját jelentő város között.

Jandó Zoltán
2019. december 2. 18:06 Adat, Vállalat

80 helyett 128 milliárd lett, maradhat? Maradhat, mondja a kormány

Közel 130 milliárdnyi adóforintot utaltak az államkassza helyett sportszervezeteknek a nyereséges cégek. Ez a másfélszerese a tervezettnek. Hat év alatt 165 milliárdot tévedett a kormány.

Fontos

Váczi István
2019. december 7. 07:41 Élet

Mikor szabadulunk meg a füstokádó városi buszoktól?

Csak Budapestre négyféle szerződéstípussal érkeztek új buszok 2010 óta, de még így is rengeteg környezetszennyező jármű szállít utasokat, akárcsak sok vidéki városban.

Kasnyik Márton
2019. december 6. 06:59 Vállalat

Tíz évre az adófizetők nyakába rakták a NER-nagyvállalatok kockázatát

Piaci körülmények között nem bizonyított, politika-közeli vállalatok is sok tízmilliárd forint forráshoz jutnak az MNB legújabb programjában. Ennek vannak kockázatai.

Jandó Zoltán
2019. december 5. 06:48 Közélet

Méretes aknát hagynak Orbánék a következő kormányra a sporttámogatásban

Számításaink szerint 80-100 milliárd forintnyi olyan tao-támogatás lehet, amit már kifizettek, de amiért még nem vettek igénybe adókedvezményt a támogató cégek.