Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 11. 17:03 Vállalat

Megmenekült a csődtől egy nemrég még Budapestre is repülő légitársaság

Egy brit konzorcium mentőövet dob a pénzszűkében lévő Flybe-nek, így megmenekül a bedőléstől a magát Európa legnagyobb regionális légitársaságának nevező cég. A társulás egyik tagja a Sir Richard Branson által alapított, jelenleg csak hosszú távú járatokat üzemeltető Virgin Atlantic, a másik a kisebb brit repülőtereket birtokló Stobart Group.

Az exeteri központú Flybe évente nagyjából 8 millió utast szállít olyan kisebb repülőterekről, mint Southampton, Cardiff és Aberdeen európai célpontokra. Pár hónapja még Budapestre is üzemeltetett egy közvetlen járatot London Southendről, de ezt ma már hiába keresnénk.

A konzorcium 2,2 millió fontot fizet a cégért, a tulajdonosok részvényenként mindössze egyetlen pennyt kapnak. Ez nemcsak a 2010-es 295 pennys árfolyamnak a töredéke, hanem annak a 30-nak is, amelyen a papírok az októberi profitfigyelmeztetés előtt forogtak. Ekkor vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy a társaság már a túlélésért küzd. A konzorcium a vételáron felül kötelezettséget vállalt arra, hogy 100 millió fontot befektet a Flybe-ba, és ebből 20 milliót azonnal biztosít a folyamatos működés érdekében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA csőd szélén áll egy Budapestre is repülő légitársaságA szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.

A Flybe vezérigazgatója a kialakult helyzetért a magas üzemanyagárakat, a kiszámíthatatlanul változó devizaárfolyamokat és a brit uniós kilépés körüli rengeteg bizonytalanságot tette felelőssé. A BBC-nek nyilatkozó légi ipari szakértő azt emelte ki, hogy a regionális repülés az ágazat legkeményebb része, mert az utasok rendkívül árérzékenyek, miközben versenyezni kell a vonatokkal és a buszokkal.

A konzorcium tagjai közül a Stobart Group abban reménykedik, hogy javul az érdekeltségében lévő Southend repülőtér kihasználtsága, emellett beviszi a közös vállalatba repülőgéplízing cégét és regionális légitársaságát.

A Virgin Atlantic 2014-ben mindössze egyévnyi próbálkozás után felhagyott a belföldi járatok üzemeltetésével, most viszont profitálhat abból, ha a Flybe utasokat hord rá a transzatlanti járataira. A Virgin Atlanticben egyébként egy ideje már résztulajdonos az amerikai Delta Airlines, amely a Bloomberg cikke szerint épp most csúszott vissza a másodikról a harmadikra a világ legnagyobb légitársaságainak listáján, miután megelőzte egyik hazai riválisa, a United Continental. Utóbbi 370,5 milliárd utaskilométert teljesített tavaly (ez az egyes utasai által megtett távolságok összessége), míg a Delta megállt 362,4 milliárdnál. Az American Airlines még nem tette közzé a számait, de valószínűleg megtartotta a világ első számú légitársaságának címét ebben a mutatóban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÓvatosan a jegyvásárlással, több légitársaság is a bedőlés ellen harcolTavaly hat európai légitársaság ment csődbe, és bár nem volt köztük fajsúlyos szereplő, érdemes meggondolni, hol veszünk jegyet.

Vállalat csőd Delta Airlines Flybe Virgin Atlantic Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Torontáli Zoltán
2019. november 8. 14:55 Vállalat, Világ

Egymilliárd dollárnál többet ér a cég, amely kivakarta magát a prostik világából

A dél-koreai Yanolja története megmutatja, hogyan lehet egy zavaros, lenézett és csőd szélén tántorgó iparágat normálissá tenni, és ezzel a világ élvonalába kerülni.

Váczi István
2019. november 8. 12:49 Vállalat

Akkora pénzhegyen ülnek a leggazdagabb amerikai cégek, mint ötévnyi magyar GDP

Nem látnak megfelelő befektetési és felvásárlási lehetőségeket, így osztalékfizetés és részvény-visszavásárlások mellett is telik a trezor.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. november 9. 07:47 Podcast

Orbán Krisztián: Húsz évig lehülyéztek mindenkit, aki nem értett egyet velük, most nehéz hinni nekik

Ki hinne el bármit annak a leszerepelt gárdának, amely egy évtized alatt sem tudott semmi újat kitalálni? Nem csoda, hogy újra itt vannak a tekintélyelvű vezetők. Ez volt az első G7 Podcast Live.

Jandó Zoltán
2019. november 8. 06:56 Közélet

A Liget-projekt 150 milliárdjának kétharmada kormányközeli vállalkozókat gazdagított

Az eddig elköltött pénz 40 százaléka végső soron két céghez vándorolt, és mindkettő köthető Orbán Viktor vejéhez, Tiborcz Istvánhoz.

Fabók Bálint
2019. november 7. 06:55 Adat

Amit a kormány nagy sikernek állít be, azt könnyedén felülmúlják a szlovákok, lengyelek és csehek

Hiába a rekordok, a külkereskedelmünk növekedése jelentősen elmarad a visegrádi országokétól. Az ázsiai áttörés egyedül nekünk nem jött össze.