Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 11. 17:03 Vállalat

Megmenekült a csődtől egy nemrég még Budapestre is repülő légitársaság

Egy brit konzorcium mentőövet dob a pénzszűkében lévő Flybe-nek, így megmenekül a bedőléstől a magát Európa legnagyobb regionális légitársaságának nevező cég. A társulás egyik tagja a Sir Richard Branson által alapított, jelenleg csak hosszú távú járatokat üzemeltető Virgin Atlantic, a másik a kisebb brit repülőtereket birtokló Stobart Group.

Az exeteri központú Flybe évente nagyjából 8 millió utast szállít olyan kisebb repülőterekről, mint Southampton, Cardiff és Aberdeen európai célpontokra. Pár hónapja még Budapestre is üzemeltetett egy közvetlen járatot London Southendről, de ezt ma már hiába keresnénk.

A konzorcium 2,2 millió fontot fizet a cégért, a tulajdonosok részvényenként mindössze egyetlen pennyt kapnak. Ez nemcsak a 2010-es 295 pennys árfolyamnak a töredéke, hanem annak a 30-nak is, amelyen a papírok az októberi profitfigyelmeztetés előtt forogtak. Ekkor vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy a társaság már a túlélésért küzd. A konzorcium a vételáron felül kötelezettséget vállalt arra, hogy 100 millió fontot befektet a Flybe-ba, és ebből 20 milliót azonnal biztosít a folyamatos működés érdekében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA csőd szélén áll egy Budapestre is repülő légitársaságA szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.

A Flybe vezérigazgatója a kialakult helyzetért a magas üzemanyagárakat, a kiszámíthatatlanul változó devizaárfolyamokat és a brit uniós kilépés körüli rengeteg bizonytalanságot tette felelőssé. A BBC-nek nyilatkozó légi ipari szakértő azt emelte ki, hogy a regionális repülés az ágazat legkeményebb része, mert az utasok rendkívül árérzékenyek, miközben versenyezni kell a vonatokkal és a buszokkal.

A konzorcium tagjai közül a Stobart Group abban reménykedik, hogy javul az érdekeltségében lévő Southend repülőtér kihasználtsága, emellett beviszi a közös vállalatba repülőgéplízing cégét és regionális légitársaságát.

A Virgin Atlantic 2014-ben mindössze egyévnyi próbálkozás után felhagyott a belföldi járatok üzemeltetésével, most viszont profitálhat abból, ha a Flybe utasokat hord rá a transzatlanti járataira. A Virgin Atlanticben egyébként egy ideje már résztulajdonos az amerikai Delta Airlines, amely a Bloomberg cikke szerint épp most csúszott vissza a másodikról a harmadikra a világ legnagyobb légitársaságainak listáján, miután megelőzte egyik hazai riválisa, a United Continental. Utóbbi 370,5 milliárd utaskilométert teljesített tavaly (ez az egyes utasai által megtett távolságok összessége), míg a Delta megállt 362,4 milliárdnál. Az American Airlines még nem tette közzé a számait, de valószínűleg megtartotta a világ első számú légitársaságának címét ebben a mutatóban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÓvatosan a jegyvásárlással, több légitársaság is a bedőlés ellen harcolTavaly hat európai légitársaság ment csődbe, és bár nem volt köztük fajsúlyos szereplő, érdemes meggondolni, hol veszünk jegyet.

Vállalat csőd Delta Airlines Flybe Virgin Atlantic Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. július 7. 17:13 Vállalat

A legnagyobb hirdetők próbálnák észhez téríteni a Facebookot, egyelőre kevés sikerrel

A hirdetők bojkottja nem fogja megroppantani a céget, de ha nem maradnak szövetségesei, könnyen feldarabolhatja egy új amerikai kormányzat.

Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Az Austrian Airlines ezentúl nem repülőjegyet ad el Bécs és Salzburg között az átszálló utasoknak, hanem azzal egyenértékű vonatjegyet. Budapestre ugyanez elvileg lehetséges lenne.

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.