Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 11. 17:03 Vállalat

Megmenekült a csődtől egy nemrég még Budapestre is repülő légitársaság

Egy brit konzorcium mentőövet dob a pénzszűkében lévő Flybe-nek, így megmenekül a bedőléstől a magát Európa legnagyobb regionális légitársaságának nevező cég. A társulás egyik tagja a Sir Richard Branson által alapított, jelenleg csak hosszú távú járatokat üzemeltető Virgin Atlantic, a másik a kisebb brit repülőtereket birtokló Stobart Group.

Az exeteri központú Flybe évente nagyjából 8 millió utast szállít olyan kisebb repülőterekről, mint Southampton, Cardiff és Aberdeen európai célpontokra. Pár hónapja még Budapestre is üzemeltetett egy közvetlen járatot London Southendről, de ezt ma már hiába keresnénk.

A konzorcium 2,2 millió fontot fizet a cégért, a tulajdonosok részvényenként mindössze egyetlen pennyt kapnak. Ez nemcsak a 2010-es 295 pennys árfolyamnak a töredéke, hanem annak a 30-nak is, amelyen a papírok az októberi profitfigyelmeztetés előtt forogtak. Ekkor vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy a társaság már a túlélésért küzd. A konzorcium a vételáron felül kötelezettséget vállalt arra, hogy 100 millió fontot befektet a Flybe-ba, és ebből 20 milliót azonnal biztosít a folyamatos működés érdekében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA csőd szélén áll egy Budapestre is repülő légitársaságA szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.

A Flybe vezérigazgatója a kialakult helyzetért a magas üzemanyagárakat, a kiszámíthatatlanul változó devizaárfolyamokat és a brit uniós kilépés körüli rengeteg bizonytalanságot tette felelőssé. A BBC-nek nyilatkozó légi ipari szakértő azt emelte ki, hogy a regionális repülés az ágazat legkeményebb része, mert az utasok rendkívül árérzékenyek, miközben versenyezni kell a vonatokkal és a buszokkal.

A konzorcium tagjai közül a Stobart Group abban reménykedik, hogy javul az érdekeltségében lévő Southend repülőtér kihasználtsága, emellett beviszi a közös vállalatba repülőgéplízing cégét és regionális légitársaságát.

A Virgin Atlantic 2014-ben mindössze egyévnyi próbálkozás után felhagyott a belföldi járatok üzemeltetésével, most viszont profitálhat abból, ha a Flybe utasokat hord rá a transzatlanti járataira. A Virgin Atlanticben egyébként egy ideje már résztulajdonos az amerikai Delta Airlines, amely a Bloomberg cikke szerint épp most csúszott vissza a másodikról a harmadikra a világ legnagyobb légitársaságainak listáján, miután megelőzte egyik hazai riválisa, a United Continental. Utóbbi 370,5 milliárd utaskilométert teljesített tavaly (ez az egyes utasai által megtett távolságok összessége), míg a Delta megállt 362,4 milliárdnál. Az American Airlines még nem tette közzé a számait, de valószínűleg megtartotta a világ első számú légitársaságának címét ebben a mutatóban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÓvatosan a jegyvásárlással, több légitársaság is a bedőlés ellen harcolTavaly hat európai légitársaság ment csődbe, és bár nem volt köztük fajsúlyos szereplő, érdemes meggondolni, hol veszünk jegyet.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat csőd Delta Airlines Flybe Virgin Atlantic Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.