Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 11. 17:03 Vállalat

Megmenekült a csődtől egy nemrég még Budapestre is repülő légitársaság

Egy brit konzorcium mentőövet dob a pénzszűkében lévő Flybe-nek, így megmenekül a bedőléstől a magát Európa legnagyobb regionális légitársaságának nevező cég. A társulás egyik tagja a Sir Richard Branson által alapított, jelenleg csak hosszú távú járatokat üzemeltető Virgin Atlantic, a másik a kisebb brit repülőtereket birtokló Stobart Group.

Az exeteri központú Flybe évente nagyjából 8 millió utast szállít olyan kisebb repülőterekről, mint Southampton, Cardiff és Aberdeen európai célpontokra. Pár hónapja még Budapestre is üzemeltetett egy közvetlen járatot London Southendről, de ezt ma már hiába keresnénk.

A konzorcium 2,2 millió fontot fizet a cégért, a tulajdonosok részvényenként mindössze egyetlen pennyt kapnak. Ez nemcsak a 2010-es 295 pennys árfolyamnak a töredéke, hanem annak a 30-nak is, amelyen a papírok az októberi profitfigyelmeztetés előtt forogtak. Ekkor vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy a társaság már a túlélésért küzd. A konzorcium a vételáron felül kötelezettséget vállalt arra, hogy 100 millió fontot befektet a Flybe-ba, és ebből 20 milliót azonnal biztosít a folyamatos működés érdekében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA csőd szélén áll egy Budapestre is repülő légitársaságA szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.

A Flybe vezérigazgatója a kialakult helyzetért a magas üzemanyagárakat, a kiszámíthatatlanul változó devizaárfolyamokat és a brit uniós kilépés körüli rengeteg bizonytalanságot tette felelőssé. A BBC-nek nyilatkozó légi ipari szakértő azt emelte ki, hogy a regionális repülés az ágazat legkeményebb része, mert az utasok rendkívül árérzékenyek, miközben versenyezni kell a vonatokkal és a buszokkal.

A konzorcium tagjai közül a Stobart Group abban reménykedik, hogy javul az érdekeltségében lévő Southend repülőtér kihasználtsága, emellett beviszi a közös vállalatba repülőgéplízing cégét és regionális légitársaságát.

A Virgin Atlantic 2014-ben mindössze egyévnyi próbálkozás után felhagyott a belföldi járatok üzemeltetésével, most viszont profitálhat abból, ha a Flybe utasokat hord rá a transzatlanti járataira. A Virgin Atlanticben egyébként egy ideje már résztulajdonos az amerikai Delta Airlines, amely a Bloomberg cikke szerint épp most csúszott vissza a másodikról a harmadikra a világ legnagyobb légitársaságainak listáján, miután megelőzte egyik hazai riválisa, a United Continental. Utóbbi 370,5 milliárd utaskilométert teljesített tavaly (ez az egyes utasai által megtett távolságok összessége), míg a Delta megállt 362,4 milliárdnál. Az American Airlines még nem tette közzé a számait, de valószínűleg megtartotta a világ első számú légitársaságának címét ebben a mutatóban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÓvatosan a jegyvásárlással, több légitársaság is a bedőlés ellen harcolTavaly hat európai légitársaság ment csődbe, és bár nem volt köztük fajsúlyos szereplő, érdemes meggondolni, hol veszünk jegyet.

Vállalat csőd Delta Airlines Flybe Virgin Atlantic Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Torontáli Zoltán
2019. május 16. 10:05 Vállalat, Világ

Nem vagyunk versenyben az új Skoda-gyárért

Indulnak a konkrét tárgyalások, Szerbia, Törökország, Bulgária és talán Románia lehet a befutó.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.

Debreczeni Anna
2019. május 13. 17:34 Vállalat

Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje

Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját egyebek mellett arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni a Budapest-Belgrád vasútvonalra.