Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 8. 16:07 Élet, Vállalat

Hiányzik a legpontosabb légitársaságok listájáról a Wizz Air és a Ryanair

Nem szerepeltek jól azok a légitársaságok az OAG tavalyi pontossági listáján, amelyekkel a legtöbb magyar repül. Egészen pontosan hiányoznak róla. Pedig a légi ipari információszolgáltató cég több kategóriában is rangsorolta a szolgáltatókat, és a pontosságot úgy értelmezte, hogy 15 perc késés még belefér.

A kategorizálásnak köszönhetően elég sok Budapestről repülő légitársaság mutatóit lehetett összegyűjteni. (Mindegyik kategóriában az első 20 adatait tették csak közzé.) A rigai központú AirBaltic korábban több éven át vezette a világranglistát, és most is csak néhány tizedszázalékos különbséggel szorult a második helyre, a latin-amerikai Copa Airlines mögé.

Ha kizárólag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is használó társaságokat nézzük, akkor a következő néhány is olyan cég, amely csak egy-két várost köt össze közvetlenül Budapesttel, de az átszállási lehetőségek miatt nem elhanyagolható a jelentőségük a magyar légi közlekedés szempontjából.

 

Feltűnően hiányzik viszont a listáról az ágazatot idehaza uraló két szolgáltató, a Wizz Air és a Ryanair. Ennek elvileg két oka lehet. Az egyik, hogy pontosságuk elmarad a fapados kategória 20. helyezettjének 74,08 százalékos mutatójától.*A Ryanairnek ráadásul a világ legnagyobb légitársaságai között is ott kellene lennie, ahol 66,82 százalék az alsó küszöb. A két nagy fapados önbevallása alapján erről azonban elvileg nem lehet szó, legutóbbi éves jelentésében a Ryanair 86 százalékos, a Wizz Air 79,3 százalékos pontosságról adott számot.

A másik lehetőség, hogy az OAG-nek nem sikerült adatot szereznie a két cég járatainak legalább 80 százalékáról. Ez azonban azért lenne furcsa, mert a versenytársaknál nagyon nagy az adatok lefedettsége, az EasyJetnél például több mint 99 százalékos, a Norwegian esetében pedig közel 95 százalékos.

A tanulmány a legpontosabb reptereket is listázta több méretkategóriában. A debreceni a legalsóhoz is túl kicsi, a budapestit pedig hiába keresnénk a közepes forgalmúak között. Ennek elvileg szintén két oka lehet: az ebben az esetben 80,4 százalékos alsó küszöbnél rosszabb pontosság vagy az elégtelen adatmennyiség.

Az idehaza ismertebb európai repülőterek közül a moszkvai Seremetyjevó szerepelt a legjobban, a járatok 87 százaléka közlekedett legfeljebb negyed órás késéssel; Athén, a berlini Schönefeld, Madrid és Amszterdam 80 százalék körül végzett. 75 százalék körül alakult az isztambuli Atatürk, a római Fiumicino és a londoni Heathrow eredménye, München és Frankfurt viszont csak 70 százalék fölé fért be valamennyivel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air késik a legtöbbet Angliában, átlagosan 23 perccel nem tudja tartani a menetrendjétA kemény télre és a légtér zsúfoltságára hivatkoznak, a Scandianvian a legpontosabb.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat liszt ferenc nemzetközi repülőtér OAG pontosság Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.