Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 8. 16:07 Élet, Vállalat

Hiányzik a legpontosabb légitársaságok listájáról a Wizz Air és a Ryanair

Nem szerepeltek jól azok a légitársaságok az OAG tavalyi pontossági listáján, amelyekkel a legtöbb magyar repül. Egészen pontosan hiányoznak róla. Pedig a légi ipari információszolgáltató cég több kategóriában is rangsorolta a szolgáltatókat, és a pontosságot úgy értelmezte, hogy 15 perc késés még belefér.

A kategorizálásnak köszönhetően elég sok Budapestről repülő légitársaság mutatóit lehetett összegyűjteni. (Mindegyik kategóriában az első 20 adatait tették csak közzé.) A rigai központú AirBaltic korábban több éven át vezette a világranglistát, és most is csak néhány tizedszázalékos különbséggel szorult a második helyre, a latin-amerikai Copa Airlines mögé.

Ha kizárólag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is használó társaságokat nézzük, akkor a következő néhány is olyan cég, amely csak egy-két várost köt össze közvetlenül Budapesttel, de az átszállási lehetőségek miatt nem elhanyagolható a jelentőségük a magyar légi közlekedés szempontjából.

 

Feltűnően hiányzik viszont a listáról az ágazatot idehaza uraló két szolgáltató, a Wizz Air és a Ryanair. Ennek elvileg két oka lehet. Az egyik, hogy pontosságuk elmarad a fapados kategória 20. helyezettjének 74,08 százalékos mutatójától.*A Ryanairnek ráadásul a világ legnagyobb légitársaságai között is ott kellene lennie, ahol 66,82 százalék az alsó küszöb. A két nagy fapados önbevallása alapján erről azonban elvileg nem lehet szó, legutóbbi éves jelentésében a Ryanair 86 százalékos, a Wizz Air 79,3 százalékos pontosságról adott számot.

A másik lehetőség, hogy az OAG-nek nem sikerült adatot szereznie a két cég járatainak legalább 80 százalékáról. Ez azonban azért lenne furcsa, mert a versenytársaknál nagyon nagy az adatok lefedettsége, az EasyJetnél például több mint 99 százalékos, a Norwegian esetében pedig közel 95 százalékos.

A tanulmány a legpontosabb reptereket is listázta több méretkategóriában. A debreceni a legalsóhoz is túl kicsi, a budapestit pedig hiába keresnénk a közepes forgalmúak között. Ennek elvileg szintén két oka lehet: az ebben az esetben 80,4 százalékos alsó küszöbnél rosszabb pontosság vagy az elégtelen adatmennyiség.

Az idehaza ismertebb európai repülőterek közül a moszkvai Seremetyjevó szerepelt a legjobban, a járatok 87 százaléka közlekedett legfeljebb negyed órás késéssel; Athén, a berlini Schönefeld, Madrid és Amszterdam 80 százalék körül végzett. 75 százalék körül alakult az isztambuli Atatürk, a római Fiumicino és a londoni Heathrow eredménye, München és Frankfurt viszont csak 70 százalék fölé fért be valamennyivel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air késik a legtöbbet Angliában, átlagosan 23 perccel nem tudja tartani a menetrendjétA kemény télre és a légtér zsúfoltságára hivatkoznak, a Scandianvian a legpontosabb.

Élet Vállalat liszt ferenc nemzetközi repülőtér OAG pontosság Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2020. március 31. 12:04 Élet

Ha Magyarországon maradok, panaszkodó, középszerű kutató lettem volna

Lesz oltás a koronavírus ellen, és talán nem is kell évente megismételni - mondja lapunknak adott interjújában Karikó Katalin, az újfajta vakcina alapelvének egyik kifejlesztője. Elmondja, hogyan élte meg, amikor 1985-ben Szegeden ajtót mutattak neki, és miért nem kap jutalékot egyetlen eladott oltás után sem.

Debreczeni Anna
2020. március 30. 19:49 Élet

Nem paranoid összeesküvés-elmélet, hogy direkt elavulnak a termékek

A tervezett elavulás, finomabban fogalmazva élettartamra tervezés létező dolog. Érdemes tájékozódni.

Stubnya Bence
2020. március 30. 06:52 Élet

„Napi szinten megköszönik a munkánkat” – közlekedésben dolgozók meséltek a járványhelyzetről

A horrorsztorik ellenére az emberek többsége fegyelmezetten alkalmazkodik a kialakult helyzethez.

Fontos

Fabók Bálint
2020. április 1. 11:24 Közélet

Példátlan összefogás körvonalazódik Magyarországon a járvány hatására

Maszkokat otthon varró családoktól medvehagymát gyűjtögetőkig rengetegen segítenek a járvány elleni fellépésben. Igaz, vannak, akik csak a fotó miatt csinálják.

Kasnyik Márton
2020. március 31. 19:44 Podcast

Cser Tamás: Aki teheti, lassan elkezdhet beszállni a részvényekbe

G7 Podcast! A Hold Alapkezelő portfóliómenedzsere szerint az emberek optimizmusa és élni akarása miatt gyorsan visszatérhet a gazdaság a most még mélyülő válság után.

Avatar
2020. március 31. 16:04 Közélet

Az áramkereskedők szerint csak 2021-re állhat talpra az európai gazdaság

15 százalékkal visszaesett az áramfogyasztás, olyan sokat gyengült a gazdaság teljesítménye. Az áram is olcsóbb lesz, de még nem dőlt el, hogy ki nyeli le a veszteséget.