Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 8. 16:07 Élet, Vállalat

Hiányzik a legpontosabb légitársaságok listájáról a Wizz Air és a Ryanair

Nem szerepeltek jól azok a légitársaságok az OAG tavalyi pontossági listáján, amelyekkel a legtöbb magyar repül. Egészen pontosan hiányoznak róla. Pedig a légi ipari információszolgáltató cég több kategóriában is rangsorolta a szolgáltatókat, és a pontosságot úgy értelmezte, hogy 15 perc késés még belefér.

A kategorizálásnak köszönhetően elég sok Budapestről repülő légitársaság mutatóit lehetett összegyűjteni. (Mindegyik kategóriában az első 20 adatait tették csak közzé.) A rigai központú AirBaltic korábban több éven át vezette a világranglistát, és most is csak néhány tizedszázalékos különbséggel szorult a második helyre, a latin-amerikai Copa Airlines mögé.

Ha kizárólag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is használó társaságokat nézzük, akkor a következő néhány is olyan cég, amely csak egy-két várost köt össze közvetlenül Budapesttel, de az átszállási lehetőségek miatt nem elhanyagolható a jelentőségük a magyar légi közlekedés szempontjából.

 

Feltűnően hiányzik viszont a listáról az ágazatot idehaza uraló két szolgáltató, a Wizz Air és a Ryanair. Ennek elvileg két oka lehet. Az egyik, hogy pontosságuk elmarad a fapados kategória 20. helyezettjének 74,08 százalékos mutatójától.*A Ryanairnek ráadásul a világ legnagyobb légitársaságai között is ott kellene lennie, ahol 66,82 százalék az alsó küszöb. A két nagy fapados önbevallása alapján erről azonban elvileg nem lehet szó, legutóbbi éves jelentésében a Ryanair 86 százalékos, a Wizz Air 79,3 százalékos pontosságról adott számot.

A másik lehetőség, hogy az OAG-nek nem sikerült adatot szereznie a két cég járatainak legalább 80 százalékáról. Ez azonban azért lenne furcsa, mert a versenytársaknál nagyon nagy az adatok lefedettsége, az EasyJetnél például több mint 99 százalékos, a Norwegian esetében pedig közel 95 százalékos.

A tanulmány a legpontosabb reptereket is listázta több méretkategóriában. A debreceni a legalsóhoz is túl kicsi, a budapestit pedig hiába keresnénk a közepes forgalmúak között. Ennek elvileg szintén két oka lehet: az ebben az esetben 80,4 százalékos alsó küszöbnél rosszabb pontosság vagy az elégtelen adatmennyiség.

Az idehaza ismertebb európai repülőterek közül a moszkvai Seremetyjevó szerepelt a legjobban, a járatok 87 százaléka közlekedett legfeljebb negyed órás késéssel; Athén, a berlini Schönefeld, Madrid és Amszterdam 80 százalék körül végzett. 75 százalék körül alakult az isztambuli Atatürk, a római Fiumicino és a londoni Heathrow eredménye, München és Frankfurt viszont csak 70 százalék fölé fért be valamennyivel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air késik a legtöbbet Angliában, átlagosan 23 perccel nem tudja tartani a menetrendjétA kemény télre és a légtér zsúfoltságára hivatkoznak, a Scandianvian a legpontosabb.

Élet Vállalat liszt ferenc nemzetközi repülőtér OAG pontosság Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2020. január 26. 16:54 Élet

Úgy tűnik, hiába fejlődnek a gépek, sosem fogják uralom alá hajtani az emberiséget

Ha igazak a kvantumfizika törvényei, márpedig nagyon úgy tűnik, hogy igazak, akkor a jövő megjósolhatatlan, és ennek következtében a gép nem lehet annyira okos, hogy bedarálja az embert.

Fabók Bálint
2020. január 25. 07:29 Élet, Világ

Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába

Kína megelégelte, hogy a nyugat évtizedeken át hulladéklerakóként használta. Világszintű válságban van az újrahasznosítás, Magyarország is érintett.

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. január 24. 10:03 Közélet

Már modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút lesz

A felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Hajdu Miklós
2020. január 23. 16:47 Pénz

Annyira zuhan a forint, hogy kikényszerítheti a laza kamatpolitika végét

Lejtmenetben a forint, az infláció pedig a jegybank által megszabott határokat feszegeti.

Jandó Zoltán
2020. január 23. 10:54 Vállalat

Az MNB szerint is volt, aki korábban tudott a nagy T-Systems üzlet bukásáról

Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért éppen a problémás időszakban kávézgattak.