Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. január 8. 16:07 Élet, Vállalat

Hiányzik a legpontosabb légitársaságok listájáról a Wizz Air és a Ryanair

Nem szerepeltek jól azok a légitársaságok az OAG tavalyi pontossági listáján, amelyekkel a legtöbb magyar repül. Egészen pontosan hiányoznak róla. Pedig a légi ipari információszolgáltató cég több kategóriában is rangsorolta a szolgáltatókat, és a pontosságot úgy értelmezte, hogy 15 perc késés még belefér.

A kategorizálásnak köszönhetően elég sok Budapestről repülő légitársaság mutatóit lehetett összegyűjteni. (Mindegyik kategóriában az első 20 adatait tették csak közzé.) A rigai központú AirBaltic korábban több éven át vezette a világranglistát, és most is csak néhány tizedszázalékos különbséggel szorult a második helyre, a latin-amerikai Copa Airlines mögé.

Ha kizárólag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is használó társaságokat nézzük, akkor a következő néhány is olyan cég, amely csak egy-két várost köt össze közvetlenül Budapesttel, de az átszállási lehetőségek miatt nem elhanyagolható a jelentőségük a magyar légi közlekedés szempontjából.

 

Feltűnően hiányzik viszont a listáról az ágazatot idehaza uraló két szolgáltató, a Wizz Air és a Ryanair. Ennek elvileg két oka lehet. Az egyik, hogy pontosságuk elmarad a fapados kategória 20. helyezettjének 74,08 százalékos mutatójától.*A Ryanairnek ráadásul a világ legnagyobb légitársaságai között is ott kellene lennie, ahol 66,82 százalék az alsó küszöb. A két nagy fapados önbevallása alapján erről azonban elvileg nem lehet szó, legutóbbi éves jelentésében a Ryanair 86 százalékos, a Wizz Air 79,3 százalékos pontosságról adott számot.

A másik lehetőség, hogy az OAG-nek nem sikerült adatot szereznie a két cég járatainak legalább 80 százalékáról. Ez azonban azért lenne furcsa, mert a versenytársaknál nagyon nagy az adatok lefedettsége, az EasyJetnél például több mint 99 százalékos, a Norwegian esetében pedig közel 95 százalékos.

A tanulmány a legpontosabb reptereket is listázta több méretkategóriában. A debreceni a legalsóhoz is túl kicsi, a budapestit pedig hiába keresnénk a közepes forgalmúak között. Ennek elvileg szintén két oka lehet: az ebben az esetben 80,4 százalékos alsó küszöbnél rosszabb pontosság vagy az elégtelen adatmennyiség.

Az idehaza ismertebb európai repülőterek közül a moszkvai Seremetyjevó szerepelt a legjobban, a járatok 87 százaléka közlekedett legfeljebb negyed órás késéssel; Athén, a berlini Schönefeld, Madrid és Amszterdam 80 százalék körül végzett. 75 százalék körül alakult az isztambuli Atatürk, a római Fiumicino és a londoni Heathrow eredménye, München és Frankfurt viszont csak 70 százalék fölé fért be valamennyivel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air késik a legtöbbet Angliában, átlagosan 23 perccel nem tudja tartani a menetrendjétA kemény télre és a légtér zsúfoltságára hivatkoznak, a Scandianvian a legpontosabb.

Élet Vállalat liszt ferenc nemzetközi repülőtér OAG pontosság Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 09:49 Élet, Világ

Elkezdődött a huzavona az egységes európai oltásigazolásról

A görögök, a spanyolok és a légitársaságok nagyon sürgetik, a franciák és a németek nem annyira, és rengeteg a nyitott kérdés.

Torontáli Zoltán
2021. február 24. 11:07 Élet, Világ

A világ összes szennyvizének már fele tisztítókba folyik, de van hova fejlődni

A maradék 50 százalék felhasználása jóval nehezebb feladat, mert a tőkeszegény fejlődő világban keletkezik.

Avatar Avatar
2021. február 23. 09:35 Élet

Elkerülhetetlen a nemzeti gazdaságpolitika visszatérése Európában, de kinek lesz ez jó?

Nagyon nehéz az EU politikai integrációját elképzelni, ezért bizonyos mértékben elkerülhetetlen a gazdaságpolitika visszatérése a nemzeti szintre - mondja Dani Rodrik a Rajk Szakkollégium videóinterjú-sorozatában.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.