Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. november 8. 15:11 Vállalat

Vizsgálat indult a Ryanair és a Wizz Air ellen az új csomagpolitikájuk miatt

Szokatlanul nagy figyelmet kapnak idén a fapados légitársaságok, ugyanis a növekvő forgalmat egyre kevésbé tudják problémamentesen lebonyolítani. A magyar utasok is jócskán elszenvedték ezt a nyári szezonban, amikor szinte folyamatosan késésekről, járattörlésekről és a feladott poggyászok elkeveréséről lehetett hallani, nem beszélve a budapesti repülőtéren gyakori csomagfosztogatásról. Panaszaikat és kártérítési igényeiket pedig amennyire csak lehetett, hárították a repülős társaságok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Mindezt tetézte, hogy augusztus végén a Wizz Air és a Ryanair is bejelentette, hogy a nagyobb méretű kézipoggyászokat (tehát a kisebb, de már akár gurítható bőröndöket) csak pluszköltségek árán vihetik fel az utasok a fedélzetre.

Ahogy már megírtuk, egyrészt gyakorlati okok miatt is rákényszerültek a nagy kihasználtságú járatokat üzemeltető légitársaságok arra, hogy az utastérben korlátozzák a csomagok számát a hely hiánya és a táskák elrendezésének időigénye miatt. Másrészt anyagilag is érdekeltek abban, hogy a repülőjegy alapárán felül minél több extra kiadásra vegyék rá az utasokat, ugyanis önmagában a jegyeladás nem nagy üzlet a cégek számára. Jogi akadálya pedig elvileg nincs egy ilyen lépésnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodatNincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

A változásokon felháborodott utasok viszont most mégis bizakodhatnak, ugyanis az olasz versenyhivatal vizsgálatot indított az említett két légitársaság ellen az új csomagpolitika miatt. A vizsgálat nem előzmény nélküli, ugyanis a hatóság korábban már fel is szólította a Wizz Air-t és a Ryanairt az új poggyászkezelési szabályok felfüggesztésére, azonban a cégek ezt nem tették meg. Amennyiben a vizsgálat a légitársaságokat elmarasztaló eredménnyel zárul, egyenként akár 5 millió eurós bírságot is kaphatnak.

Vállalat fapados légitársaságok kézipoggyász Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.

Bucsky Péter
2021. február 23. 06:02 Vállalat

A nagy német autógyártók nyertek az uniós kibocsátási büntetésrendszerrel

Ha szigorúan számolunk, akkor a kisebb autók vásárlói fizetik meg a nagy, főleg német cégeknek adott kedvezményeket.

Bucsky Péter
2021. február 22. 06:55 Vállalat

Első számítógépüket Kispolszkival hozták, ma már okosautók kommunikációján dolgoznak

A járvány hatására megrohanták a vállalkozók elektronikus aláírásért a Microsec-et, amely távlatosabb fejlesztéseken is dolgozik, és globális szolgáltatóvá válna.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Avatar
2021. február 23. 16:24 Közélet, Pénz

Kinek kell megfizetnie a gyermekvállalást?

Ha az állam erősen támogatja a gyermeknevelést, attól az még nem válik jutalmazott tevékenységgé, csak kevésbé veszteségessé.