Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. november 8. 15:11 Vállalat

Vizsgálat indult a Ryanair és a Wizz Air ellen az új csomagpolitikájuk miatt

Szokatlanul nagy figyelmet kapnak idén a fapados légitársaságok, ugyanis a növekvő forgalmat egyre kevésbé tudják problémamentesen lebonyolítani. A magyar utasok is jócskán elszenvedték ezt a nyári szezonban, amikor szinte folyamatosan késésekről, járattörlésekről és a feladott poggyászok elkeveréséről lehetett hallani, nem beszélve a budapesti repülőtéren gyakori csomagfosztogatásról. Panaszaikat és kártérítési igényeiket pedig amennyire csak lehetett, hárították a repülős társaságok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Mindezt tetézte, hogy augusztus végén a Wizz Air és a Ryanair is bejelentette, hogy a nagyobb méretű kézipoggyászokat (tehát a kisebb, de már akár gurítható bőröndöket) csak pluszköltségek árán vihetik fel az utasok a fedélzetre.

Ahogy már megírtuk, egyrészt gyakorlati okok miatt is rákényszerültek a nagy kihasználtságú járatokat üzemeltető légitársaságok arra, hogy az utastérben korlátozzák a csomagok számát a hely hiánya és a táskák elrendezésének időigénye miatt. Másrészt anyagilag is érdekeltek abban, hogy a repülőjegy alapárán felül minél több extra kiadásra vegyék rá az utasokat, ugyanis önmagában a jegyeladás nem nagy üzlet a cégek számára. Jogi akadálya pedig elvileg nincs egy ilyen lépésnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodatNincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

A változásokon felháborodott utasok viszont most mégis bizakodhatnak, ugyanis az olasz versenyhivatal vizsgálatot indított az említett két légitársaság ellen az új csomagpolitika miatt. A vizsgálat nem előzmény nélküli, ugyanis a hatóság korábban már fel is szólította a Wizz Air-t és a Ryanairt az új poggyászkezelési szabályok felfüggesztésére, azonban a cégek ezt nem tették meg. Amennyiben a vizsgálat a légitársaságokat elmarasztaló eredménnyel zárul, egyenként akár 5 millió eurós bírságot is kaphatnak.

Vállalat fapados légitársaságok kézipoggyász Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2019. július 18. 07:05 Vállalat

Ötven százalékkal emelték a béreket, nem is akar elmenni senki

Főleg vércukorszintmérőiről ismerik idehaza a 77 Elektronikát, de a nemzetközi sikereket már jóval összetettebb berendezések fejlesztése és gyártása hozta meg.

Jandó Zoltán
2019. július 16. 15:24 Vállalat

Káosz a TV2-nél: hivatalosan is eladták a csatornát, valószínűleg többször is

Egészen döbbenetes kavarás zajlik a TV2-nél, az azonban most már biztos, hogy hivatalosan is új tulajdonosa van a kereskedelmi tévének.

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Fontos

Jandó Zoltán Kasnyik Márton
2019. július 17. 06:51 Közélet

Andy Vajna örököse Vajna Tímea a hivatalos iratok szerint

Egy dokumentumból kiderül, hogy Vajnáné a januárban meghalt filmproducer és kaszinómogul egyszemélyes örököse, vagyonának haszonélvezője. Már csak az a kérdés, hogy kiürítették-e a vagyonkezelőt alóla.

Bucsky Péter
2019. július 16. 06:59 Közélet

Évek óta Ausztriába gurulnak a Hungaroring állami milliárdjai

Magyarországon nagyon régóta úgy gondolják, hogy adófizetői milliárdokkal kell teletömni az autósportot. Pedig a pénz jelentős része egyszerűen eltűnik anélkül, hogy bármi haszon lenne belőle.

Avatar Fabók Bálint
2019. július 15. 07:20 Vállalat

Sok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparral

Az utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.