Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. november 8. 15:11 Vállalat

Vizsgálat indult a Ryanair és a Wizz Air ellen az új csomagpolitikájuk miatt

Szokatlanul nagy figyelmet kapnak idén a fapados légitársaságok, ugyanis a növekvő forgalmat egyre kevésbé tudják problémamentesen lebonyolítani. A magyar utasok is jócskán elszenvedték ezt a nyári szezonban, amikor szinte folyamatosan késésekről, járattörlésekről és a feladott poggyászok elkeveréséről lehetett hallani, nem beszélve a budapesti repülőtéren gyakori csomagfosztogatásról. Panaszaikat és kártérítési igényeiket pedig amennyire csak lehetett, hárították a repülős társaságok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Mindezt tetézte, hogy augusztus végén a Wizz Air és a Ryanair is bejelentette, hogy a nagyobb méretű kézipoggyászokat (tehát a kisebb, de már akár gurítható bőröndöket) csak pluszköltségek árán vihetik fel az utasok a fedélzetre.

Ahogy már megírtuk, egyrészt gyakorlati okok miatt is rákényszerültek a nagy kihasználtságú járatokat üzemeltető légitársaságok arra, hogy az utastérben korlátozzák a csomagok számát a hely hiánya és a táskák elrendezésének időigénye miatt. Másrészt anyagilag is érdekeltek abban, hogy a repülőjegy alapárán felül minél több extra kiadásra vegyék rá az utasokat, ugyanis önmagában a jegyeladás nem nagy üzlet a cégek számára. Jogi akadálya pedig elvileg nincs egy ilyen lépésnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodatNincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

A változásokon felháborodott utasok viszont most mégis bizakodhatnak, ugyanis az olasz versenyhivatal vizsgálatot indított az említett két légitársaság ellen az új csomagpolitika miatt. A vizsgálat nem előzmény nélküli, ugyanis a hatóság korábban már fel is szólította a Wizz Air-t és a Ryanairt az új poggyászkezelési szabályok felfüggesztésére, azonban a cégek ezt nem tették meg. Amennyiben a vizsgálat a légitársaságokat elmarasztaló eredménnyel zárul, egyenként akár 5 millió eurós bírságot is kaphatnak.

Vállalat fapados légitársaságok kézipoggyász Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2020. március 28. 18:28 Vállalat

Hatvanhoz közel épített milliárdos üzletet a mákra egy magyar vállalkozó

Sotkó Gyula korábban a koronavírus elleni hatóanyaggal a hírekbe került Alkaloidánál dolgozott, majd egy drámai bejelentés után három év alatt felépítette az ország legnagyobb mákfeldolgozóját.

Torontáli Zoltán
2020. március 28. 07:41 Vállalat, Világ

A cég, amely húsz év várakozás után a koronavírusnak köszönheti a kiugrását

A német CureVac két évtizede égeti a pénzt, sokszor befektetőt is nehezen talált, most viszont egyike azoknak a cégeknek, amelyektől a világ a megváltást várja.

Fabók Bálint
2020. március 27. 06:50 Vállalat

Szakácsként 800 ezret keresett, most örül, hogy elmehetett futárnak minimálbérért

Még a 2008-as válság idején sem kerestek annyian munkát, mint most a legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönzőnél. Mit látnak a munkaerőpiacon a válságból?

Fontos

Bucsky Péter
2020. március 29. 08:13 Közélet

Tízmilliárdos bukás fenyegeti a járvány miatt a budapesti közlekedést

Érdemi fővárosi közlekedésfejlesztés nem lesz a kormány támogatása nélkül, miközben a turisták eltűnése is jelentős érvágás - mondja a BKK vezérigazgatója.

Tóth István János Hajdu Miklós
2020. március 27. 19:44 Közélet

Két példa arra, hogy miért fontos a hálózatelemzés a koronavírus-járvány megfékezésében

Egyáltalán nem mindegy, hogy a kormányok kiknek biztosítanak elsősorban védőfelszerelést, a sokakkal személyesen érintkezők ugyanis szuperterjesztőkké válhatnak.

Kasnyik Márton
2020. március 27. 12:30 Élet

Teljes félreértés, hogy választani lehet a gazdaság megmentése és a járvány feltartóztatása között

Álomvilágban él, aki azt gondolja, hogy meg lehet menteni a gazdaságot, ha nem teszünk súlyos lépéseket a járvány megállításáért.