Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 5. 15:57 Élet, Vállalat

Van egy szektor Magyarországon, amely a válságnak köszönheti a növekedést

A 2008-ban kirobbant pénzügyi válságnak volt egy pozitív hozadéka a magyar gazdaság szempontjából: több nyugat-európai vállalat döntött úgy, hogy a kelet-közép-európai régióba helyezi át termelésének egy részét, javítva versenyképességét. Azért érte meg ideköltöztetni néhány gyártósort, mert itt olcsóbb a munkaerő, és sok esetben még állami támogatást is kaptak a cégek a beruházásaikhoz. Akkor még nem volt munkaerőhiány sem, válogathattak a dolgozók között. Nagyrészt az egyszerű gyártási, vagyis az alacsony hozzáadott értéket képviselő kapacitást hozták át a nyugati vállalatok a régióba.

Magyarországot leginkább a német cégek választották. A döntésben az is szerepet játszott, hogy itt már rengeteg autógyár és beszállítói üzem működött. Bár a külföldi vállalatok magukkal hozták a termelési technológiát, de a gyártósorok összehangolását és az új, automatizált gépsorok készítését esetenként már a helyi, vagyis a magyar cégekre bízták.

Ez a folyamat lehetőségeket teremtett az olyan hazai kis- és közepes vállalatok számára is, mint a veszprémi Flexmont Kft. A 80 százalékban az autóiparnak dolgozó cégnél olyan automata szerelősorokat készítenek, amelyek valamilyen részegységet gyártanak le. Az egyre több megrendelésnek köszönhetően a cég forgalma 2011-től dinamikus növekedésnek indult, hat év alatt megnégyszerezte árbevételét.

 

A vállalatnál jelenleg 126-an dolgoznak. Az üzemben nem egyszerű összeszerelés zajlik, hanem nagy hozzáadott értékű termelés, az automatizált gépsorok tervezése és legyártása ugyanis összetett feladat.

Miközben a legtöbb gyárban a fizikai dolgozók dominálnak, a Flexmontnál a mérnökök aránya 40 százalék, más osztályokkal együtt majdnem minden második munkatárs szellemi foglalkozású.

A megrendelők között olyan beszállítók vannak, amelyek biztonságiöv-feszítő rendszereket, ülésmagasság-állító berendezéseket, kerék- és kormányszenzorokat vagy éppen kamionok dobfékrendszerét készítik.

A Flexmont nem ma kezdte a szakmát, rendszerváltás előtti jogelődje a Bakony Művek volt. Az állami vállalat 1974-ben vásárolta meg a német Bosch egyik licencét, ezzel indult a gyártósorok építése a vállalatnál.

Élet Vállalat cégek Flexmont gyártósorok kkv Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2019. április 25. 18:17 Élet, Vállalat

Sokba kerül a vállalatoknak a munkahelyi zaklatás, csak nem tudnak róla

Nem csak az egyes emberek életét dúlhatja fel a zaklatás, egész cégeket is lehúzhat a rossz munkahelyi kultúra. Magyarországon még a probléma méretéről sem tudunk sokat.

Hajdu Miklós
2019. április 25. 15:22 Élet

Komoly tudományos vita szól arról, hogy mivel kell szárítanod a kezed a vécében

Pedig igazából az egésznek nincs túl nagy jelentősége, ha néhány alapvető higiéniai szempontot figyelembe vesz az ember.

Fabók Bálint
2019. április 24. 11:35 Élet

Új korszak jöhet a hentesnél: a sertéshús drágább lehet, mint a marha

Már hónap alatt akár hatvan százalékkal is drágulhat a sertéshús ára Magyarországon a Kelet-Ázsiában egyre inkább terjedő sertéspestis miatt.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. április 25. 12:26 Adat, Vállalat

Olyan dolog készül a magyar mobilpiacon, amire még nem volt példa

Húsz év után lehet helycsere a mobilszolgáltatók között, miután a Vodafone piaci részesedésben felzárkózott a Telenorra. Három év szünet után publikáltak adatokat a piacról.

Jandó Zoltán
2019. április 24. 17:35 Közélet

A Fidesz lemodellezte a szocializmus legnagyobb hibáit a magyar fociban, és elbukott

A magyar foci nem a rengeteg állami támogatás ellenére rossz, hanem épp amiatt. A korlátlan forrás ugyanis az eredményességre való törekvést utolsó csíráit is kiírtja a labdarúgásból.

Torontáli Zoltán
2019. április 24. 06:47 Élet

Kinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy

220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.