Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. október 17. 09:35 Vállalat

Csongrád megye átvette a cégbedőlés trónját

Magyarországon a keleti és a nyugati országrész közötti fejlettségbeli különbségek számos társadalmi és gazdasági mutatóban tetten érhetőek, így például a cégek számának alakulásában is. Az ezer főre jutó vállalkozások száma keletről nyugat felé haladva az ország megyéi között jellemzően növekszik (a fővárosban pedig kiugróan magas) a KSH legutolsó 2013 és 2016 közötti statisztikái szerint. A Bisnode legfrissebb, 2018 első félévre vonatkozó adatai alapján megvizsgálhatjuk, hogy a két országrész közötti törés hogyan alakult az utóbbi években számos további mutató alapján.

A működő cégek száma Magyarország összes megyéjében csökkent 2017 és 2018 között, de kiemelhető Békés megye, ahol több, mint öt százalékos visszaesés volt. Jól látszik az is az alábbi térképen, hogy a nyugati megyéket kevésbé érintette a jelenség, mint a kedvezőtlenebb gazdaságföldrajzi helyzetben lévő déli és keleti térségeket.

 

 

A Bisnode Bedőlési Index (BBI)*A vizsgált időszakban indított csőd és felszámolási eljárások számát viszonyítja a Magyarországon működő cégek számához. tavalyi és az idei év közötti változása Csongrád és Somogy megyékben a legszembetűnőbb. Míg a csongrádi cégek körében egy százalékponttal megnőtt a bedőlés kockázata, addig a somogyiaknál fél százalékpontos csökkenés történt. A változásoknak köszönhetően egyrészt Heves megye megszabadult a legkockázatosabb térség címétől, amit éveken át viselt, ugyanis Csongrád a helyébe lépett, másrészt hangsúlyosabbá vált az ország két fele közötti különbség – ez az alábbi térképen a 2017-es és a 2018-as évek között váltogatva jól látszik.

 

A fizetési fegyelmet szemléltető Bisnode Paydex mutatónál viszont már nehezebb túl nagy folytonosságot találni területileg: 2017 és 2018 között teljesen átrendeződtek a megyei rangsorok. Komárom, Jász-Nagykun és Somogy megyében viszonylag stabilan alacsony az átlagos fizetési késedelem, a messze legtöbb cégnek otthont adó Budapesten pedig a fizetési határidők rövidebbek, mint a legtöbb megyében.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEllepték az országot az egyéni vállalkozók, vége a kft.-k koránakMióta 3 millió forint kell egy kft. alapításához, már nem is annyira vonzó a korlátolt felelősség.

Vállalat bisnode bisnode paydex fizetési fegyelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2019. július 18. 07:05 Vállalat

Ötven százalékkal emelték a béreket, nem is akar elmenni senki

Főleg vércukorszintmérőiről ismerik idehaza a 77 Elektronikát, de a nemzetközi sikereket már jóval összetettebb berendezések fejlesztése és gyártása hozta meg.

Jandó Zoltán
2019. július 16. 15:24 Vállalat

Káosz a TV2-nél: hivatalosan is eladták a csatornát, valószínűleg többször is

Egészen döbbenetes kavarás zajlik a TV2-nél, az azonban most már biztos, hogy hivatalosan is új tulajdonosa van a kereskedelmi tévének.

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Fontos

Jandó Zoltán Kasnyik Márton
2019. július 17. 06:51 Közélet

Andy Vajna örököse Vajna Tímea a hivatalos iratok szerint

Egy dokumentumból kiderül, hogy Vajnáné a januárban meghalt filmproducer és kaszinómogul egyszemélyes örököse, vagyonának haszonélvezője. Már csak az a kérdés, hogy kiürítették-e a vagyonkezelőt alóla.

Bucsky Péter
2019. július 16. 06:59 Közélet

Évek óta Ausztriába gurulnak a Hungaroring állami milliárdjai

Magyarországon nagyon régóta úgy gondolják, hogy adófizetői milliárdokkal kell teletömni az autósportot. Pedig a pénz jelentős része egyszerűen eltűnik anélkül, hogy bármi haszon lenne belőle.

Avatar Fabók Bálint
2019. július 15. 07:20 Vállalat

Sok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparral

Az utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.