Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. szeptember 26. 09:15 Vállalat

Újításokkal csábítana több embert kávézóiba a Starbucks

Elbocsátásokba kezd és átalakítja szervezetét az idehaza is jelen lévő Starbucks, a világ egyik legnagyobb kávézólánca. A vezetés célja, hogy újra növekedési pályára állítsa a vállalatot, amelynek forgalma stagnált az utóbbi időben, és a tőzsdei teljesítménye is elmaradt a versenytársakétól.

„Fel kell gyorsítanunk a vendégeinket célzó innovációinkat” – írta a dolgozóknak Kevin Johnson vezérigazgató egy levélben, amely a Bloomberghez is eljutott. Az átalakítást már ezen a héten elkezdik, és novemberben akarják befejezni. A cég nem árulta el a hírügynökségnek, hogy mennyi embert akar elbocsátani, de azt lehet tudni, hogy vezetők is lesznek közöttük.

Az Egyesült Államokban csak a kávézókat kiszolgáló létesítményekben 10 ezer embert foglalkoztató Starbucks ma már a világ egyik legnagyobb vendéglátó-ipari vállalatának számít, ám odahaza egyre nehezebben boldogul a regionális kávézóláncokkal szemben. Ezt a kedvezőtlen trendet egyebek mellett azzal akarják megfordítani, hogy felgyorsítják az új termékek bevezetését a több mint 28 ezer kávézóban.

A leltárrendszert automatizálni akarják, hogy kevesebb alapanyagot kelljen selejtezni, a dolgozóknak pedig több idejük legyen a vendégekkel foglalkozni. Emellett néhány országban már elkezdtek a házhoz szállítással kísérletezni. Odahaza Miami környékén az UberEats a partner, míg a gyorsan növekvő kínai piacon az Alibaba.

A legutóbbi negyedévben a Starbucks forgalma mindössze egy százalékkal nőtt, ami nem tetszik az ennél sokkal nagyobb számokhoz szokott befektetőknek. Ennek nyomán a vállalat részvényárfolyama idén stagnált, miközben az S&P 500 tőzsdeindexben jelenlévő szektortársai átlagosan 18 százalékos emelkedést könyvelhettek el.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAhogy több pénzük lett, rögtön lerohanták a magyarok a gyorséttermeketNemrég még nullaszaldó körüliek voltak a nagy gyorsétteremláncok, de tavaly hatalmasat nőtt a bevételük, és több milliárd forint nyereséget termeltek.

Vállalat átalakítás forgalom Starbucks tőzsde Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. február 23. 12:44 Vállalat

Végül mégsem igaz, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni

Nagyon marketingközpontú lett a napi fogyasztási cikkek globális piaca. Jönnek a felforgatók, akik nem értenek hozzá, mégis sztárok lesznek, de aztán kénytelenek kiszállni.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Torontáli Zoltán
2020. február 19. 10:40 Vállalat, Világ

Teljesen bizonytalan lett az egyik legjobb német cég jövője

A Varta az elmúlt 12 hónapban először mennybe ment, aztán kiderült, hogy könnyen a pokolra is juthat a kínai konkurencia miatt.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.