Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 21. 11:37 Pénz, Vállalat

Hamarabb távozhat posztjáról Michael O’Leary, a Ryanair botrányos vezérigazgatója

Már nem akar újabb öt évet aláírni a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary. A német Bild napilap cikke szerint a vezérigazgató arra hivatkozott, hogy a felesége nem örülne még egy ötéves ciklusnak. O’Leary nem azonnal lép le a cégtől, jelenleg két- vagy hároméves szerződés megkötéséről tárgyal a légitársasággal, és a mostani szerződése is csak jövő szeptemberben jár le.

Az 57 éves menedzser 1994 óta vezeti a Ryanairt, és tette Európa legnagyobb fapados légitársaságává. A részvényesek elégedettek a munkájával, hogy a legutóbbi közgyűlésen is 98,5 százalékos aránnyal támogatták a vezérigazgatót.

A Ryanair-vezér távozásának a belengetése ugyanakkor marketingtrükknek is kiváló. Bár a részvényesek imádják Michael O’Leary-t, az utasok és a légitársaság dolgozói már kevésbé. A cég elképesztő profitot termel, de sok esetben ennek az árát az utasok és a munkatársak fizetik meg.

Eközben a Michael O’Leary szókimondó és sértő stílusa sem nyerte el a nagyérdemű tetszését. A brit Telegraph itt gyűjtötte össze a legdurvább beszólásait. Ezek közül néhány:

  • Senki sem akar egy kövér *** mellett ülni. Tényleg meglepődtünk, hogy mennyi, de mennyi olyan ügyfelünk van, aki nem csak megadóztatni szeretné a dagikat, hanem meg is kínozná őket.”
  •  „Howard Miller és Michael Cawley ügyvezető igazgató-helyettesekkel érkeztem. Ők most éppen a férfivécében szexelnek, ennyire felizgultak a mai eredményeinken.”
  •  „Amikor csak lehet, bosszantani akarjuk őket. A legjobb, amit tehet az ember egy környezetvédővel, hogy agyonlövi.”
  •  „Ha a fedélzeten alacsony az italfogyasztás, akkor a pilótáknak nincs más feladata, mint hogy generáljanak egy kis turbulenciát. Ez felturbózza az italfogyasztást.”

Ezek után nem csoda, hogy a Michael O’Leary visszavonulásáról szóló hír valamilyen szinten megnyugtathatja a kedélyeket, legalábbis, ami a munkatársakat illeti.

A Ryanair dolgozói már hónapok óta folyamatosan sztrájkolnak. Jobb munkafeltételeket, és saját szakszervezetet követelnek maguknak. A legújabb munkabeszüntetést szeptember 28-ra hirdették meg Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Belgiumban és Hollandiában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKim Dzsong O'Leary-nek csúfolják a pilóták a Ryanair garasoskodó főnökétA Ryanair dolgozói már lázadoznak a rossz körülmények miatt, kérdés, hogy az utasok mikor ábrándulnak ki az egyre kiszámíthatatlanabbul viselkedő társaságból.

Az utasok jogaival sem törődik sokat a Ryanair, vele szemben a legnehezebb érvényesíteni a fogyasztói panaszokat. Több országban – köztük Magyarországon is – vizsgálat indult a légitársaság ellen poggyászkezelés és a fogyasztóvédelmi jogok be nem tartása miatt.

A légitársaság közgyűlésének két olyan mozzanata volt, ami mégis azt bizonyítja, hogy marketingtrükk lehet a vezér távozásáról szóló hír. A részvényesek egyértelmű elégedetlenségüket fejezték ki az igazgatótanács elnökével, David Bondermannal szemben. A közgyűlés csupán 70,5 százaléka volt elégedett a munkájával, pedig 22 éve van pozícióban és a légitársaság nagyrészvényesei közé tartozik.

Még rosszabbul járt Kyran McLaughlin igazgatósági tag, aki csak 66,8 százalékot kapott, ő 17 éve tagja a testületnek. Mindketten arról híresek, hogy nem támogatták a dolgozók azon igényét, hogy szakszervezet alapíthassanak. Bár a Ryanair-vezér sem örül a szakszervezet megalakulásának, egyértelmű, hogy a közgyűlés nem Michael O’Leary-t, hanem két másik vezetőt büntette emiatt.

A német Tagesschau eközben arról ír, hogy a légitársaság nemcsak a szakszervezet-alapítás kérdésében lehet megengedőbb, hanem a munkakörülmények javításában is. Állandó szerződést, és a továbbképzési és egyéb oktatási költségek részbeni átvállalását ígérte a cég.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kértMichael O’Leary már-már könyörög és fűt-fát ígér a pilótáinak, hogy maradjanak.

Pénz Vállalat fapados légitársaságok Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Kasnyik Márton
2019. augusztus 15. 12:51 Pénz

Ha 15 ezer milliárd dollár nem tévedhet, akkor nyakunkon a recesszió

Az utóbbi tízből tíz alkalommal pontos volt ez a jelzés.

Debreczeni Anna
2019. augusztus 12. 06:51 Pénz

Hihetetlen pénzeket húz le egy ravasz pénzváltógépes cég

Kiemelkedő profitrátával dolgozik a kék-sárga pénzváltóiról ismert Euronet. A szabályozás laza, ennek megfelelően a trükkök is elég durvák.

Avatar
2019. augusztus 9. 15:27 Pénz

Három gyerek, hét ülés – melyik autót érdemes választani?

Nagyon komoly érdeklődés van a nagycsaládosok autóvásárlási támogatására, egy hónap alatt 8 ezernél több támogatási igénylést adtak le az érintettek.

Fontos

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.