Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 21. 11:37 Pénz, Vállalat

Hamarabb távozhat posztjáról Michael O’Leary, a Ryanair botrányos vezérigazgatója

Már nem akar újabb öt évet aláírni a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary. A német Bild napilap cikke szerint a vezérigazgató arra hivatkozott, hogy a felesége nem örülne még egy ötéves ciklusnak. O’Leary nem azonnal lép le a cégtől, jelenleg két- vagy hároméves szerződés megkötéséről tárgyal a légitársasággal, és a mostani szerződése is csak jövő szeptemberben jár le.

Az 57 éves menedzser 1994 óta vezeti a Ryanairt, és tette Európa legnagyobb fapados légitársaságává. A részvényesek elégedettek a munkájával, hogy a legutóbbi közgyűlésen is 98,5 százalékos aránnyal támogatták a vezérigazgatót.

A Ryanair-vezér távozásának a belengetése ugyanakkor marketingtrükknek is kiváló. Bár a részvényesek imádják Michael O’Leary-t, az utasok és a légitársaság dolgozói már kevésbé. A cég elképesztő profitot termel, de sok esetben ennek az árát az utasok és a munkatársak fizetik meg.

Eközben a Michael O’Leary szókimondó és sértő stílusa sem nyerte el a nagyérdemű tetszését. A brit Telegraph itt gyűjtötte össze a legdurvább beszólásait. Ezek közül néhány:

  • Senki sem akar egy kövér *** mellett ülni. Tényleg meglepődtünk, hogy mennyi, de mennyi olyan ügyfelünk van, aki nem csak megadóztatni szeretné a dagikat, hanem meg is kínozná őket.”
  •  „Howard Miller és Michael Cawley ügyvezető igazgató-helyettesekkel érkeztem. Ők most éppen a férfivécében szexelnek, ennyire felizgultak a mai eredményeinken.”
  •  „Amikor csak lehet, bosszantani akarjuk őket. A legjobb, amit tehet az ember egy környezetvédővel, hogy agyonlövi.”
  •  „Ha a fedélzeten alacsony az italfogyasztás, akkor a pilótáknak nincs más feladata, mint hogy generáljanak egy kis turbulenciát. Ez felturbózza az italfogyasztást.”

Ezek után nem csoda, hogy a Michael O’Leary visszavonulásáról szóló hír valamilyen szinten megnyugtathatja a kedélyeket, legalábbis, ami a munkatársakat illeti.

A Ryanair dolgozói már hónapok óta folyamatosan sztrájkolnak. Jobb munkafeltételeket, és saját szakszervezetet követelnek maguknak. A legújabb munkabeszüntetést szeptember 28-ra hirdették meg Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Belgiumban és Hollandiában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKim Dzsong O'Leary-nek csúfolják a pilóták a Ryanair garasoskodó főnökétA Ryanair dolgozói már lázadoznak a rossz körülmények miatt, kérdés, hogy az utasok mikor ábrándulnak ki az egyre kiszámíthatatlanabbul viselkedő társaságból.

Az utasok jogaival sem törődik sokat a Ryanair, vele szemben a legnehezebb érvényesíteni a fogyasztói panaszokat. Több országban – köztük Magyarországon is – vizsgálat indult a légitársaság ellen poggyászkezelés és a fogyasztóvédelmi jogok be nem tartása miatt.

A légitársaság közgyűlésének két olyan mozzanata volt, ami mégis azt bizonyítja, hogy marketingtrükk lehet a vezér távozásáról szóló hír. A részvényesek egyértelmű elégedetlenségüket fejezték ki az igazgatótanács elnökével, David Bondermannal szemben. A közgyűlés csupán 70,5 százaléka volt elégedett a munkájával, pedig 22 éve van pozícióban és a légitársaság nagyrészvényesei közé tartozik.

Még rosszabbul járt Kyran McLaughlin igazgatósági tag, aki csak 66,8 százalékot kapott, ő 17 éve tagja a testületnek. Mindketten arról híresek, hogy nem támogatták a dolgozók azon igényét, hogy szakszervezet alapíthassanak. Bár a Ryanair-vezér sem örül a szakszervezet megalakulásának, egyértelmű, hogy a közgyűlés nem Michael O’Leary-t, hanem két másik vezetőt büntette emiatt.

A német Tagesschau eközben arról ír, hogy a légitársaság nemcsak a szakszervezet-alapítás kérdésében lehet megengedőbb, hanem a munkakörülmények javításában is. Állandó szerződést, és a továbbképzési és egyéb oktatási költségek részbeni átvállalását ígérte a cég.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kértMichael O’Leary már-már könyörög és fűt-fát ígér a pilótáinak, hogy maradjanak.

Pénz Vállalat fapados légitársaságok Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Avatar
2021. február 23. 16:24 Közélet, Pénz

Kinek kell megfizetnie a gyermekvállalást?

Ha az állam erősen támogatja a gyermeknevelést, attól az még nem válik jutalmazott tevékenységgé, csak kevésbé veszteségessé.

Váczi István
2021. február 20. 11:48 Pénz

Annyi bitcoint koboznak el, hogy piacteret hoznak létre az értékesítésre

Van, ahol ülnek rajta, van, ahol azonnal túladnak a gyanúsítottaktól lefoglalt kriptopénzeken. Az egyik német tartomány saját kereskedési platformot építene erre.

Avatar
2021. február 16. 15:06 Pénz

Covid után jön a feketeleves

Elkerülhetetlennek tűnik, hogy egy évtizednyi rejtőzködés után, a covid-válságot követően visszatérjen a fejlett világba az infláció, ráadásul valószínűleg tartósan.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.