Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 21. 11:37 Pénz, Vállalat

Hamarabb távozhat posztjáról Michael O’Leary, a Ryanair botrányos vezérigazgatója

Már nem akar újabb öt évet aláírni a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary. A német Bild napilap cikke szerint a vezérigazgató arra hivatkozott, hogy a felesége nem örülne még egy ötéves ciklusnak. O’Leary nem azonnal lép le a cégtől, jelenleg két- vagy hároméves szerződés megkötéséről tárgyal a légitársasággal, és a mostani szerződése is csak jövő szeptemberben jár le.

Az 57 éves menedzser 1994 óta vezeti a Ryanairt, és tette Európa legnagyobb fapados légitársaságává. A részvényesek elégedettek a munkájával, hogy a legutóbbi közgyűlésen is 98,5 százalékos aránnyal támogatták a vezérigazgatót.

A Ryanair-vezér távozásának a belengetése ugyanakkor marketingtrükknek is kiváló. Bár a részvényesek imádják Michael O’Leary-t, az utasok és a légitársaság dolgozói már kevésbé. A cég elképesztő profitot termel, de sok esetben ennek az árát az utasok és a munkatársak fizetik meg.

Eközben a Michael O’Leary szókimondó és sértő stílusa sem nyerte el a nagyérdemű tetszését. A brit Telegraph itt gyűjtötte össze a legdurvább beszólásait. Ezek közül néhány:

  • Senki sem akar egy kövér *** mellett ülni. Tényleg meglepődtünk, hogy mennyi, de mennyi olyan ügyfelünk van, aki nem csak megadóztatni szeretné a dagikat, hanem meg is kínozná őket.”
  •  „Howard Miller és Michael Cawley ügyvezető igazgató-helyettesekkel érkeztem. Ők most éppen a férfivécében szexelnek, ennyire felizgultak a mai eredményeinken.”
  •  „Amikor csak lehet, bosszantani akarjuk őket. A legjobb, amit tehet az ember egy környezetvédővel, hogy agyonlövi.”
  •  „Ha a fedélzeten alacsony az italfogyasztás, akkor a pilótáknak nincs más feladata, mint hogy generáljanak egy kis turbulenciát. Ez felturbózza az italfogyasztást.”

Ezek után nem csoda, hogy a Michael O’Leary visszavonulásáról szóló hír valamilyen szinten megnyugtathatja a kedélyeket, legalábbis, ami a munkatársakat illeti.

A Ryanair dolgozói már hónapok óta folyamatosan sztrájkolnak. Jobb munkafeltételeket, és saját szakszervezetet követelnek maguknak. A legújabb munkabeszüntetést szeptember 28-ra hirdették meg Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Belgiumban és Hollandiában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKim Dzsong O'Leary-nek csúfolják a pilóták a Ryanair garasoskodó főnökétA Ryanair dolgozói már lázadoznak a rossz körülmények miatt, kérdés, hogy az utasok mikor ábrándulnak ki az egyre kiszámíthatatlanabbul viselkedő társaságból.

Az utasok jogaival sem törődik sokat a Ryanair, vele szemben a legnehezebb érvényesíteni a fogyasztói panaszokat. Több országban – köztük Magyarországon is – vizsgálat indult a légitársaság ellen poggyászkezelés és a fogyasztóvédelmi jogok be nem tartása miatt.

A légitársaság közgyűlésének két olyan mozzanata volt, ami mégis azt bizonyítja, hogy marketingtrükk lehet a vezér távozásáról szóló hír. A részvényesek egyértelmű elégedetlenségüket fejezték ki az igazgatótanács elnökével, David Bondermannal szemben. A közgyűlés csupán 70,5 százaléka volt elégedett a munkájával, pedig 22 éve van pozícióban és a légitársaság nagyrészvényesei közé tartozik.

Még rosszabbul járt Kyran McLaughlin igazgatósági tag, aki csak 66,8 százalékot kapott, ő 17 éve tagja a testületnek. Mindketten arról híresek, hogy nem támogatták a dolgozók azon igényét, hogy szakszervezet alapíthassanak. Bár a Ryanair-vezér sem örül a szakszervezet megalakulásának, egyértelmű, hogy a közgyűlés nem Michael O’Leary-t, hanem két másik vezetőt büntette emiatt.

A német Tagesschau eközben arról ír, hogy a légitársaság nemcsak a szakszervezet-alapítás kérdésében lehet megengedőbb, hanem a munkakörülmények javításában is. Állandó szerződést, és a továbbképzési és egyéb oktatási költségek részbeni átvállalását ígérte a cég.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kértMichael O’Leary már-már könyörög és fűt-fát ígér a pilótáinak, hogy maradjanak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat fapados légitársaságok Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Trippon Mariann
2024. március 25. 16:18 Pénz

Veszélyes szinteken a forintárfolyam, mi lesz így a kamatokkal?

Legutóbb még úgy ítélhette meg a jegybank, hogy márciusban is lehetősége lesz egy százalékponttal vágni, közben azonban megváltoztak a piaci folyamatok.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.