Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 13. 15:34 Vállalat

Eltűnt negyedmillió magyar tévé-előfizető

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben. Ez az egyik legérdekesebb eleme a KSH napokban kiadott, a hazai távközlési szektor történéseit bemutató kiadványának.

A jelentés szerint 2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Mindez azt is mutatja, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

Az előző év utolsó hónapjaiig ugyanis folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9. Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés, az idei első negyedévben pedig további 20 ezer. Ehhez képest a legutóbbi három hónap már kifejezetten kedvező volt a szektor cégei számára, hiszen nagyjából stagnált az ügyfelek száma.

 

Az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek. Korábban ez volt a leggyorsabban fejlődő szegmense az egész iparágnak – nem függetlenül attól, hogy a szolgáltatók erre adják a legtöbb kedvezményt – ennek azonban az előző 8-9 hónap véget vetett*Ez még akkor is igaz, ha a jelentős visszaesés után volt egy minimális korrekció, azonban a korábbi növekedéstől ez messze elmaradt..

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő. Az ötven éven felülieknél ez rendre meghaladta a 6 órát, de a 4 és 17 év közöttiek körében is több mint három óra volt.

Ebben idén radikális változás egyelőre nem volt. Sőt, az első negyedévben kissé még nőtt is a tévézésre szánt idő. Igaz, a következő három hónapban ennél nagyobb mértékben csökkent, ám mindkét esetben csak percekről beszélünk.

Vállalat televízió tévé-előfizetés triple-play Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. május 28. 15:04 Vállalat

“Az idei nyár Budapesten katasztrófa lesz”

Egyelőre csak vidéken indul újra a turizmus, a fővárosban kilátástalan a helyzet. Interjú a Danubius vezérigazgatójával.

Jandó Zoltán
2020. május 28. 06:40 Vállalat

Több tízezer magyar munkahely úszhatott el a későn jött segítségen

A gazdasági szereplők közül sokan attól tartanak, hogy a késéshez hasonló, vagy még rosszabb hatása lehet, ha túl hamar megszüntetik a kurzarbeitot.

Avatar
2020. május 27. 16:48 Vállalat

Korai még temetni az autóipart

Magyarország szempontjából különösen fontos, hogy mi lesz az autóiparral, ami az utóbbi hónapokban nagy bajba került, és egyébként is több nagy trend is ellene halad.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. május 27. 08:23 Közélet

Kilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítője

A hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.

Váczi István
2020. május 27. 06:29 Közélet

Mire vége a járványnak, nagyon felkészültek leszünk rá

Az egészségügyi felszerelések terén önellátásra törekszik a kormány, sőt, mintha ezt más ágazatokra is ki akarná terjeszteni, ami furcsa egy nyitott gazdaságban.

Fabók Bálint
2020. május 26. 12:22 Vállalat

Utolsókat rúgja a nagy múltú Ajka Kristály, bontani kezdték az üveggyárat

A rendszerváltás idején még 1300 embert alkalmazó gyár fénykorában szinte kizárólag gazdag országokba exportált, mostanra azonban nagyjából 15 embernek ad munkát.