Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 13. 15:34 Vállalat

Eltűnt negyedmillió magyar tévé-előfizető

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben. Ez az egyik legérdekesebb eleme a KSH napokban kiadott, a hazai távközlési szektor történéseit bemutató kiadványának.

A jelentés szerint 2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Mindez azt is mutatja, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

Az előző év utolsó hónapjaiig ugyanis folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9. Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés, az idei első negyedévben pedig további 20 ezer. Ehhez képest a legutóbbi három hónap már kifejezetten kedvező volt a szektor cégei számára, hiszen nagyjából stagnált az ügyfelek száma.

 

Az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek. Korábban ez volt a leggyorsabban fejlődő szegmense az egész iparágnak – nem függetlenül attól, hogy a szolgáltatók erre adják a legtöbb kedvezményt – ennek azonban az előző 8-9 hónap véget vetett*Ez még akkor is igaz, ha a jelentős visszaesés után volt egy minimális korrekció, azonban a korábbi növekedéstől ez messze elmaradt..

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő. Az ötven éven felülieknél ez rendre meghaladta a 6 órát, de a 4 és 17 év közöttiek körében is több mint három óra volt.

Ebben idén radikális változás egyelőre nem volt. Sőt, az első negyedévben kissé még nőtt is a tévézésre szánt idő. Igaz, a következő három hónapban ennél nagyobb mértékben csökkent, ám mindkét esetben csak percekről beszélünk.

Vállalat televízió tévé-előfizetés triple-play Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. március 24. 07:45 Vállalat

Íme, a világ legértékesebb sportvállalkozása, a Ferencvárosi Labdarúgó Zrt.

A Fradi focicsapatát többre értékelték, mint amennyit az MU, a Real Madrid és a Barcelona együtt ér. A paksi orosz hitelt pont ki lehetne fizetni ennyi pénzből.

Váczi István
2019. március 22. 09:56 Vállalat

Imádják a farmert a befektetők, de a jóganadrágot még annál is jobban

Sikeresen tért vissza a tőzsdére a másfél évszázados múltra visszatekintő Levi Strauss, az első kereskedési napon közel 32 százalékot emelkedtek a részvényei.

Torontáli Zoltán
2019. március 21. 14:16 Vállalat

Nehéz feladványt kell megoldani az Emag és az Edigital összeolvadásánál

A versenyhivatalnak fel van adva a lecke, most kiderül, hogy Magyarországon önálló piacnak számít az online bolt, vagy csak a kiskereskedelem egy szelete.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. március 24. 13:15 Adat

Miért támogatják a világ kormányai az éghajlatpusztítást ezermilliárd dollárokkal?

Az ár, amit a benzinért vagy a szénből nyert áramért fizetnek az emberek, nem tükrözi ezek felhasználásának valódi költségeit. Ezért valójában elképesztő pénzekkel támogatják az államok a fosszilis energiát.

Kasnyik Márton
2019. március 23. 07:50 Podcast

Móricz Dániel: Pontosan annyit takarított meg Magyarország, mint amennyi uniós pénz bejött

Nem használta ki az ország a békeidőket, a költségvetés és a Magyar Nemzeti Bank is gázt ad, amikor éppen jól mennek a dolgok. Ennek megvannak a kockázatai a HOLD Alapkezelő befektetési vezetője szerint.

Jandó Zoltán
2019. március 22. 06:51 Közélet

Vajna halála után egyből megjelent egy rejtélyes tulajdonos a TV2-ben

A máltai bejegyzésű új részvényes igazgatója korábban letelepedési kötvényekkel is üzletelt, és ugyanúgy Bibó-kollégista volt, mint Orbán Viktor.