Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. szeptember 7. 13:41 Vállalat

A villanyautók piaca őrült gyorsan növekszik, de a leginkább azért, mert még mindig kevés van belőle

Nagyon gyorsan növekednek az elektromos autók eladásai az uniós országokban, de még mindig nagyon kis részt tesznek ki az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi közül, derül ki az európai autógyártókat összefogó ACEA friss statisztikáiból.

Annak ellenére, hogy az EU-ban 44 százalékkal több új villanyautót*Ide sorolja az ACEA a plug-in hybrideket is, amelyek konnektorról is tölthető hibridautók. helyeztek forgalomba 2018 második negyedévében, mint egy évvel korábban, még mindig csak minden hatvanadik új autót lehet konnektorról is tölteni. Magyarországon még szélsőségesebb a helyzet: mintegy kétszer annyi új elektromos autót helyeztek forgalomba idén április és június között, mint egy éve, de arányuk a másfél százalékot sem éri el.

 

A másik fontos, de már jól ismert trend Magyarországon és Európa-szerte is a dízelautók visszaszorulása, ami a tavaszi hónapokban sem torpant meg. Figyelemre méltó továbbá az is, hogy a magyar autópiacon az uniós átlaghoz képest némileg elterjedtebbek azok a hibridautók, amelyeket az elektromos hálózatról nem lehet tölteni. (Igaz, a használt autóknál már más a helyzet, ott érkezik továbbra is rengeteg dízel az országba.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgész Európa elfordult a dízeles autótól, már az eladásokból is látszikMegtette a hatását a botránysorozat. Visszaszorulóban vannak a dízeles autók az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között Európában.

 

A gazdasági helyzetre nézve mindenesetre kedvező adat, hogy míg az Európai Unióban öt százalékkal nőtt 2017 és 2018 második negyedéve között az újonnan forgalomba állított személyautók száma, Magyarországon 28 százalék volt ez az arány.

 

Hiába azonban a gyors a növekedés, a magyar újautó-piac még messze nem pörög úgy, mint a 2008-as recesszió előtti években, pedig a nyugat-európai országokban már visszatértek az eladások a válságot megelőző szintre. Persze ez nem meglepő, ugyanis a gazdaság lelassulása sokkal nagyobbat ütött a magyar piacon, mint a nyugat-európain, ráadásul Magyarországon már 2004 óta csökkenő tendenciát mutatott a forgalomba helyezett új autók száma.

 

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokkal jobban felpörögtek a luxusautók eladásai, mint az egyszerű személyautókéNégyszer annyi prémiumkategóriás autót adtak el tavaly, mint 2010-ben. Legnagyobb mértékben a SUV-ok és a sportkocsik száma nőtt.

Vállalat autó autóipar dízel elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Fontos

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.