Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. szeptember 7. 13:41 Vállalat

A villanyautók piaca őrült gyorsan növekszik, de a leginkább azért, mert még mindig kevés van belőle

Nagyon gyorsan növekednek az elektromos autók eladásai az uniós országokban, de még mindig nagyon kis részt tesznek ki az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi közül, derül ki az európai autógyártókat összefogó ACEA friss statisztikáiból.

Annak ellenére, hogy az EU-ban 44 százalékkal több új villanyautót*Ide sorolja az ACEA a plug-in hybrideket is, amelyek konnektorról is tölthető hibridautók. helyeztek forgalomba 2018 második negyedévében, mint egy évvel korábban, még mindig csak minden hatvanadik új autót lehet konnektorról is tölteni. Magyarországon még szélsőségesebb a helyzet: mintegy kétszer annyi új elektromos autót helyeztek forgalomba idén április és június között, mint egy éve, de arányuk a másfél százalékot sem éri el.

 

A másik fontos, de már jól ismert trend Magyarországon és Európa-szerte is a dízelautók visszaszorulása, ami a tavaszi hónapokban sem torpant meg. Figyelemre méltó továbbá az is, hogy a magyar autópiacon az uniós átlaghoz képest némileg elterjedtebbek azok a hibridautók, amelyeket az elektromos hálózatról nem lehet tölteni. (Igaz, a használt autóknál már más a helyzet, ott érkezik továbbra is rengeteg dízel az országba.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgész Európa elfordult a dízeles autótól, már az eladásokból is látszikMegtette a hatását a botránysorozat. Visszaszorulóban vannak a dízeles autók az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között Európában.

 

A gazdasági helyzetre nézve mindenesetre kedvező adat, hogy míg az Európai Unióban öt százalékkal nőtt 2017 és 2018 második negyedéve között az újonnan forgalomba állított személyautók száma, Magyarországon 28 százalék volt ez az arány.

 

Hiába azonban a gyors a növekedés, a magyar újautó-piac még messze nem pörög úgy, mint a 2008-as recesszió előtti években, pedig a nyugat-európai országokban már visszatértek az eladások a válságot megelőző szintre. Persze ez nem meglepő, ugyanis a gazdaság lelassulása sokkal nagyobbat ütött a magyar piacon, mint a nyugat-európain, ráadásul Magyarországon már 2004 óta csökkenő tendenciát mutatott a forgalomba helyezett új autók száma.

 

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokkal jobban felpörögtek a luxusautók eladásai, mint az egyszerű személyautókéNégyszer annyi prémiumkategóriás autót adtak el tavaly, mint 2010-ben. Legnagyobb mértékben a SUV-ok és a sportkocsik száma nőtt.

Vállalat autó autóipar dízel elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2019. február 14. 06:51 Vállalat

A kaviárkirály magyar birodalma, ahol 60 millió forintos halak zsúfolódnak az omladozó kendergyár medencéiben

A román határnál fekvő Komádinál, egy omladozó gyártelepnél állítják elő a világ kaviártermelésének egy százalékát. Cégportré a kaviárkirály magyar birodalmáról.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.

Bucsky Péter
2019. február 13. 06:50 Vállalat

A fél bolygót letarolná egy magyar étteremhálózat, de van esélye erre?

Digitális megoldásokkal jutna rengeteg bevételhez a KAJAHU nevű éttermet üzemeltető cég, aminek bárki a társtulajdonosa lehet a tőzsdén. Részletesen utánanéztünk az üzleti modelljüknek.

Fontos

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Kasnyik Márton
2019. február 13. 13:31 Közélet

A kormány szép csendben bevezeti a családi vagyonkezelő alapítványokat

"Felmerült az igény", de csak 600 milliós vagyon felett. A fejlett világban az elit egyik legnagyobb trükkje, most behozzák Magyarországra is.

Torontáli Zoltán
2019. február 12. 15:48 Közélet

Mi van akkor, ha felveszed Orbán kamatmentes 10 millióját, de nem szülsz gyereket?

Nehéz megmondani, hogy mi lesz, de elég könnyen elképzelhető olyan megoldás, hogy megéri egyszerűen nem megszülni a beígért gyereket.