Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 4. 10:45 Vállalat, Világ

Soha nem látott Harley-Davidson modellek jönnek, és ez nagyon kockázatos

Megvennél egy olyan Harley-Davidsont, amelynek nincs nagy motorja, esetleg még nagy hangja sincs, mert elektromos, vagy egyenesen egy 250 köbcentis kismotor, de az ára magasabb az átlagnál? A cég szempontjából kulcsfontosságú lesz, hogy erre a kérdésre mit válaszolnak világszerte a potenciális vevők, mert gyakorlatilag erre a vonalra tette fel a jövőjét.

Piaci elemzők egyelőre nehezen emésztik, hogy mennyire lehet reális a H-D nemrég bejelentett, öt évre szóló új stratégiája (amelynek fő elemeit angolul itt lehet megnézni). Hamarosan olyan új modellek jönnek, amelyek eddig szöges ellentétben álltak azzal, amit a H-D képviselt. Bevezetnek egy 500-1250 köbcentiméter közötti új kategóriát, megjelennek az elektromos motorok piacán, és 2021 táján már az utakon lehetnek a 250-500 köbcentis kisebb robogóik is.

Üzleti szempontból ez azért rendkívül kockázatos, mert a Harley-Davidsont szokták annak iskolapéldájaként emlegetni, hogy nem a terméket kell eladni, hanem a hozzá kapcsolt életérzést.

Tíz éven belül 100 új modellt ígér a cég, és főképp azt, hogy Amerikán kívül világszerte máshol is sokkal markánsabb szereplővé válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy csupa olyan piacra fog belépni, ahol még sokáig nem lehet vezető szerepben.

A kismotorokkal például a nagy népességű ázsiai országokat célozza meg, ám ott az ár szinte mindent visz, és félő, hogy nem tud versenyezni a helyi gyártókkal. Indiát például a Royal Enfield uralja, évente 700 ezer motort ad el, ami több, mint a H-D, a KTM, a BMW, a Triumph és a Ducati globális értékesítése összesen.

A H-D eddig arról volt híres, hogy viszonylag magasan tartott áraiból szinte soha nem enged, nem akciózik, és egyrészt ezzel tartja fenn a prémium minőség nimbuszát, másrészt a magas profithoz szokott befektetők érdeklődését. Mivel azonban Amerikán kívül és a kisebb motorokat vásárlók körében a Harley-hoz való feltétlen kötődés nem meghatározó vásárlói hozzáállás, borzasztóan nehéz lesz eltalálni azt az árat, amennyiért ezeket az új modelleket értékesíteni lehet.

A cég arra számít, hogy 2017-hez képest 2022-ben 1-1,5 milliárd dollárral nagyobb lesz az árbevétele, és 200-250 millió dollárral nő meg az üzemi szintű nyeresége, elemzők szerint azonban erősen kérdéses, hogy ez elérhető lesz.

Vállalat Világ elektromos motor Harley-Davidson motor robogó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. május 23. 14:42 Vállalat

Huszonhat munkással kaszált 3,6 milliárdot az állami megbízásokkal kitömött építőcég

Árbevételét megduplázta, nyereségét pedig megháromszorozta tavaly a 190 milliárdból épülő Puskás Stadion kivitelezésén is dolgozó Magyar Építő Zrt.

Váczi István
2019. május 23. 13:13 Vállalat

Vajna örökösei megütötték a főnyereményt: 12 milliárdos osztalék

Magyarország legnagyobb kaszinós cége, az öt fővárosi játékhelyet és a vegas.hu online kaszinót üzemeltető LVC Diamond 12,2 milliárd forint osztalékot fizetett.

Torontáli Zoltán
2019. május 23. 11:30 Vállalat, Világ

Már nem az olcsóság vonzza a vásárlókat, át kell alakítani az Aldi-Lidl modellt

Németországban egyre kevésbé árérzékenyek a vásárlók, a diszkont modellnek alkalmazkodnia kell ehhez, és ez elég sokba kerül.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 24. 06:40 Adat, Közélet

A győztesekhez tartozni jó, akkor is, ha politikai táborokról van szó

Az MSZP-sek jóval boldogabbak voltak a fideszeseknél, amíg az ő pártjuk volt kormányon. 2010 óta viszont a szocialisták bizonyulnak a szomorúbb csoportnak az egyre derűsebb Fidesz-szimpatizánsokkal szemben.

Váczi István
2019. május 23. 06:40 Közélet

580 millióból tervezik meg, hogy Velence legyen Budapesten

Megkötötték a szerződést az Észak-Csepel és Dél-Pest megújítására vonatkozó részletes beépítési terv elkészítésére. Már-már túl szép ahhoz, hogy meg is valósuljon.

Jandó Zoltán
2019. május 22. 17:53 Adat

A migránsok helyett most már az oktatástól és az egészségügytől rettegnek a magyarok

Ahol három éve még az emberek 40 százaléka félt a migrációtól, most már csak 11, az egészségüggyel viszont háromból két magyar szerint komoly gondok vannak.