Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 4. 10:45 Vállalat, Világ

Soha nem látott Harley-Davidson modellek jönnek, és ez nagyon kockázatos

Megvennél egy olyan Harley-Davidsont, amelynek nincs nagy motorja, esetleg még nagy hangja sincs, mert elektromos, vagy egyenesen egy 250 köbcentis kismotor, de az ára magasabb az átlagnál? A cég szempontjából kulcsfontosságú lesz, hogy erre a kérdésre mit válaszolnak világszerte a potenciális vevők, mert gyakorlatilag erre a vonalra tette fel a jövőjét.

Piaci elemzők egyelőre nehezen emésztik, hogy mennyire lehet reális a H-D nemrég bejelentett, öt évre szóló új stratégiája (amelynek fő elemeit angolul itt lehet megnézni). Hamarosan olyan új modellek jönnek, amelyek eddig szöges ellentétben álltak azzal, amit a H-D képviselt. Bevezetnek egy 500-1250 köbcentiméter közötti új kategóriát, megjelennek az elektromos motorok piacán, és 2021 táján már az utakon lehetnek a 250-500 köbcentis kisebb robogóik is.

Üzleti szempontból ez azért rendkívül kockázatos, mert a Harley-Davidsont szokták annak iskolapéldájaként emlegetni, hogy nem a terméket kell eladni, hanem a hozzá kapcsolt életérzést.

Tíz éven belül 100 új modellt ígér a cég, és főképp azt, hogy Amerikán kívül világszerte máshol is sokkal markánsabb szereplővé válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy csupa olyan piacra fog belépni, ahol még sokáig nem lehet vezető szerepben.

A kismotorokkal például a nagy népességű ázsiai országokat célozza meg, ám ott az ár szinte mindent visz, és félő, hogy nem tud versenyezni a helyi gyártókkal. Indiát például a Royal Enfield uralja, évente 700 ezer motort ad el, ami több, mint a H-D, a KTM, a BMW, a Triumph és a Ducati globális értékesítése összesen.

A H-D eddig arról volt híres, hogy viszonylag magasan tartott áraiból szinte soha nem enged, nem akciózik, és egyrészt ezzel tartja fenn a prémium minőség nimbuszát, másrészt a magas profithoz szokott befektetők érdeklődését. Mivel azonban Amerikán kívül és a kisebb motorokat vásárlók körében a Harley-hoz való feltétlen kötődés nem meghatározó vásárlói hozzáállás, borzasztóan nehéz lesz eltalálni azt az árat, amennyiért ezeket az új modelleket értékesíteni lehet.

A cég arra számít, hogy 2017-hez képest 2022-ben 1-1,5 milliárd dollárral nagyobb lesz az árbevétele, és 200-250 millió dollárral nő meg az üzemi szintű nyeresége, elemzők szerint azonban erősen kérdéses, hogy ez elérhető lesz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ elektromos motor Harley-Davidson motor robogó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Vámosi Ágoston
2025. június 11. 05:50 Közélet, Vállalat

Pár dolog kezd eltűnni a magyar vendéglátásból, például a vendég, a pénztárcája és a szakács

Tucatjával zárnak be országszerte még a neves éttermek is, nincs a vendégeknek pénzük, az alapanyag, a rezsi és a közteher viszont az egekben van.

Stubnya Bence
2025. június 10. 06:00 Vállalat, Világ

A magyar autószalonokig gyűrűzik a BYD által felpörgetett kínai árháború hatása

Amíg eldől, melyik lesz a világszerte megerősödő két-három kínai autómárka, sok gyártó próbálja a külföldi piacokon is kiszórni készleteit.

Vermes Nikolett
2025. június 9. 06:05 Élet, Vállalat

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők?

Jelentős környezeti haszna lehetne az idehaza a Tourmix által képviselt ötletnek, hogy akkor vigyen el valaki egy-egy csomagot, ha útba esik neki.

Fontos

Stubnya Bence
2025. június 11. 15:46 Adat

Csak két szakma előzi meg a politikusokat a fizetési listán

Az utóbbi öt évben a pilóták megelőzték a képviselőket, államtitkárokat és minisztereket. A szakorvosok előreléptek a negyedik helyre.

Váczi István
2025. június 11. 11:01 Közélet, Pénz

Tehetetlen a kormány, az árnyomás utat tör magának a gazdaságban

A kormány infláció elleni hadjárata nem hozza a várt eredményt, több szektorban is elkezdtek ritkulni az akciók, néhány bank a lakáshiteleknél szigorít.

Váczi István
2025. június 10. 13:53 Adat, Közélet

Külföldről akar hitelt felvenni a kormány a választás előtti osztogatásra

Hamarosan megtudhatjuk, hogy vevők-e erre a hitelezők, és mekkora kamatot kérnek cserébe. Könnyen lehet azonban, hogy ez a pénz sem lesz elég.