Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 3. 15:19 Élet, Vállalat

Hiába sikeres a Tesla marketingje, a rapperek a Mercedesre és a Bentleyre esküsznek

Jelenleg a Tesla az egyik legerősebb autóipari brand, legalábbis ami a hírverést illeti. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója mindent elkövet annak érdekében, hogy a márka minden nap szerepeljen a hírek között. Az egyik leglátványosabb eset az volt, amikor egyszerűen kilőtt egy Teslát az űrbe. A jelek szerint a hiába, a menőségi trendekre különösen érzékeny reppereknél ugyanis sehol nincs a Tesla.

A Quartzy most annak járt utána, hogy a zeneiparban milyen autómárkák a legnépszerűbbek. A portál a Rap Genius adatbázisa alapján vizsgálta meg a zeneszámok szövegeit. Majd megszámolták, hogy hány esetben említenek meg egy autómárkát. A végeredmény alapján kiderült, hogy a Tesla a kanyarban sincs, legalábbis a hiphop és rapzenészek számaiban.

My name is Kendrick Lamar / AKA Benz is to me just a car

mondta például Kendrick Lamar A$AP Rocky Fuckin’ Problems című számában, ezzel arra utalva, hogy ő annyira menő, hogy neki egy Merci csak egy sima autó, semmi extra. És valóban, az egymillió szóra jutó említések száma alapján magasan a Mercedes győzött az összes rapszövegben.

A német luxusmárkát a Bentley és a Porsche követte, a Tesla jelentősen lemaradt, csak a 13. hely jutott neki. Annak ellenére beszélnek a repperek közel 50-szer többször a Mercedesekről, mint a Teslákról, hogy a Mercedes amúgy lefelé trendál, 1999-ben volt a legnépszerűbb. Még a Honda is négyszer annyi említést kapott, mint a Tesla.

 

A lehetséges magyarázatok között szerepel, hogy az elektromos autók csak az utóbbi években kezdtek elterjedni. A Tesla 2008-ban jelent meg a piacon, miközben a Mercedes (Az Egyesült Államokban Benz), vagy a Bentley már évtizedek óta jelen lévő márka. Miközben Európában, például Norvégiában egyre népszerűbbek az elektromos autók, az Egyesült Államokban még most sem terjedtek el tömegesen.

Bár Kalifornia az ötszázalékos részarányával kitűnik a mezőnyből, az az amerikai piacon értékesített új autók mindössze egy százaléka rendelkezik tiszta elektromos hajtáslánccal.

Egy másik magyarázat szerint egyébként is furcsán venné ki magát, ha a Bronxban rappelő zenész egy Teslába üljön be, miután elmesélte a kőkemény életről szóló történetét.

Amúgy is különbség van a keleti és nyugati oldal zeneszámai között. Kaliforniában az utóbbi időben az olyan oldtimerek kerültek előtérbe, mint a Chevrolet, Cadillac és Oldsmobile. A keleti parton eközben – talán a keményebb tél miatt – a terepjárók népszerűek. Délen pedig, leginkább a napsütötte Miamiban a rap és hiphop előadók a régi Cadillacekra és az új Bugattikra, illetve Maybachekre esküsznek.

Persze a Teslának kis megvannak a rajongói. A hollywood-sztár Will Smith húszéves fia, Jaden féltucat nótájában van szó a Tesláról, sőt a tavalyi albumában (Syre) egy Tesla Model X-et vezet.

Sőt, a magyar előadóművész Kis Grófó is a világ előtt jár: már a tavaly nyári slágerében is Teslán gördült be a buliba (igaz, a legutóbbi videójában már BMW-ra váltott).

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Bentley hiphop mercedes rap tesla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.