Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 14:52 Pénz, Vállalat

Előzik a Teslát az autógyártás nagyágyúi Európában

Az idei első félévben közel 760 ezer elektromos autót értékesítettek a világon. A legtöbb a Nissan elektromos autótípusából, a Leafből fogyott, összesen 41 ezer darab. A második egy kínai gyártó kocsija lett, míg a Tesla Model 3 csak a dobogó harmadik helyére fért fel.

 

A gyártók között sem sikerült nyernie a Teslának, csak a második helyet csípte meg a kínai BYD mögött. Ebből is látszik, hogy elképesztő ütemben jönnek fel az új kínai és a hagyományos európai-japán autógyártók az elektromos gépkocsik piacán.

 

Ha csak az európai piacokat nézzük, akkor az látható, hogy a hagyományos autógyártóknak egyáltalán nincs mitől tartaniuk. Az idei első félévben értékesített 185 ezer elektromos autóból az első öt típus a Nissan, a Renault, a BMW, a Volkswagen és a Mitsubishi terméke.*A Nissan, a Renault és a Mitsubishi szoros szövetséget alkot. A Renault jelenleg a Nissan 43,4 százalékos tulajdonosa, a Nissan pedig 18 százaléknyi Renault-részvényt birtokol. A Mitsubishi 34 százalékban a Nissané, így áttételesen a Renault tulajdonosa is.

 

A Tesla Model S csak a hatodik legtöbbet értékesített elektromos autó Európában. A Bloomberg cikke szerint csak Norvégiában és Hollandiában tudta növelni eladásait a Tesla, miközben a nagy európai piacokon az idei első negyedévben drasztikusan visszaesett az értékesítése.

Németországban – ahol a legtöbb új autót adják el Európában – 29 százalékkal, míg a szintén jelentős piacnak számító Nagy-Britanniában 31 százalékkal csökkent a Tesla értékesítése. Ennek leginkább az az oka, hogy a hagyományos gyártók is felfedezték az elektromos autózásban rejlő lehetőségeket, és ma már esetenként jobb kocsikat készítenek, mint a Tesla.

Az amerikai cég hat éve kezdett elektromos autók értékesítésébe, és eleinte a Tesla valóban sztár volt, hiszen rajta kívül senki másnak az autója sem tudott 300-400 kilométeres hatótávot garantálni. Ma már az alsó-közép kategóriás Nissan Leaf is képes erre, és sokkal kevesebbe kerül, mint a Tesla modelljei.

A Tesla valódi vetélytársa Európában a BMW, a Porsche, a Land Rover, a Mercedes, valamint az Audi, és most már ezek a cégek is kínálnak felső kategóriás elektromos autókat. A Tesla olcsónak számító, 60 ezer dollárba kerülő Model 3-ja egyelőre nem érhető el az Egyesült Államokon kívül. Így Európában csak a drágább Model S-hez lehet mérni az európai konkurensek árait, és ők nem kérnek többet az elektromos luxusautókért, mint a Tesla.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell ráIgaz, hogy a belépő szintű Model 3-as 10 millió forint alatt van, de nem lehet kapni.

 

A Bloombergnek nyilatkozó német vásárlók azt mondták, hogy a hagyományos gyártók elektromos autóinak jobb az összeszereltsége, mint a hullámzó minőséget képviselő Tesláké. Ha pedig nem drágább és hozza az elvárható hatótávolságot, akkor a vásárlók nem tudnak olyan érvet mondani, amiért a Teslát részesítenék előnyben a német gyártmányokkal szemben.

Az amerikai elektromos autógyártó ezért nagy gondban van. Nagyon lassan sikerül a gyártókapacitást a megfelelő szintre növelni, és a minőséggel is akadnak problémák. A befektetők elégedetlenek, és a cégvezér, Elon Musk legújabban azon gondolkodik, hogy kivezeti a vállalatot a tőzsdéről. Ehhez a tőkét állítólag Szaúd-Arábia állami befektetési alapja biztosítaná.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElon Musk az egész tőzsdéből viccet csinál, ezért nem őrült dolog, ha tényleg lelép onnanA világ legnagyobb tőzsdei machinációjára készül a Tesla alapítója. Erősen kétséges, hogy meg tudja-e csinálni, de van benne logika.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat BMW elektromos autók mercedes Nissan Porsche Renault tesla Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.