Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 14:52 Pénz, Vállalat

Előzik a Teslát az autógyártás nagyágyúi Európában

Az idei első félévben közel 760 ezer elektromos autót értékesítettek a világon. A legtöbb a Nissan elektromos autótípusából, a Leafből fogyott, összesen 41 ezer darab. A második egy kínai gyártó kocsija lett, míg a Tesla Model 3 csak a dobogó harmadik helyére fért fel.

 

A gyártók között sem sikerült nyernie a Teslának, csak a második helyet csípte meg a kínai BYD mögött. Ebből is látszik, hogy elképesztő ütemben jönnek fel az új kínai és a hagyományos európai-japán autógyártók az elektromos gépkocsik piacán.

 

Ha csak az európai piacokat nézzük, akkor az látható, hogy a hagyományos autógyártóknak egyáltalán nincs mitől tartaniuk. Az idei első félévben értékesített 185 ezer elektromos autóból az első öt típus a Nissan, a Renault, a BMW, a Volkswagen és a Mitsubishi terméke.*A Nissan, a Renault és a Mitsubishi szoros szövetséget alkot. A Renault jelenleg a Nissan 43,4 százalékos tulajdonosa, a Nissan pedig 18 százaléknyi Renault-részvényt birtokol. A Mitsubishi 34 százalékban a Nissané, így áttételesen a Renault tulajdonosa is.

 

A Tesla Model S csak a hatodik legtöbbet értékesített elektromos autó Európában. A Bloomberg cikke szerint csak Norvégiában és Hollandiában tudta növelni eladásait a Tesla, miközben a nagy európai piacokon az idei első negyedévben drasztikusan visszaesett az értékesítése.

Németországban – ahol a legtöbb új autót adják el Európában – 29 százalékkal, míg a szintén jelentős piacnak számító Nagy-Britanniában 31 százalékkal csökkent a Tesla értékesítése. Ennek leginkább az az oka, hogy a hagyományos gyártók is felfedezték az elektromos autózásban rejlő lehetőségeket, és ma már esetenként jobb kocsikat készítenek, mint a Tesla.

Az amerikai cég hat éve kezdett elektromos autók értékesítésébe, és eleinte a Tesla valóban sztár volt, hiszen rajta kívül senki másnak az autója sem tudott 300-400 kilométeres hatótávot garantálni. Ma már az alsó-közép kategóriás Nissan Leaf is képes erre, és sokkal kevesebbe kerül, mint a Tesla modelljei.

A Tesla valódi vetélytársa Európában a BMW, a Porsche, a Land Rover, a Mercedes, valamint az Audi, és most már ezek a cégek is kínálnak felső kategóriás elektromos autókat. A Tesla olcsónak számító, 60 ezer dollárba kerülő Model 3-ja egyelőre nem érhető el az Egyesült Államokon kívül. Így Európában csak a drágább Model S-hez lehet mérni az európai konkurensek árait, és ők nem kérnek többet az elektromos luxusautókért, mint a Tesla.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell ráIgaz, hogy a belépő szintű Model 3-as 10 millió forint alatt van, de nem lehet kapni.

 

A Bloombergnek nyilatkozó német vásárlók azt mondták, hogy a hagyományos gyártók elektromos autóinak jobb az összeszereltsége, mint a hullámzó minőséget képviselő Tesláké. Ha pedig nem drágább és hozza az elvárható hatótávolságot, akkor a vásárlók nem tudnak olyan érvet mondani, amiért a Teslát részesítenék előnyben a német gyártmányokkal szemben.

Az amerikai elektromos autógyártó ezért nagy gondban van. Nagyon lassan sikerül a gyártókapacitást a megfelelő szintre növelni, és a minőséggel is akadnak problémák. A befektetők elégedetlenek, és a cégvezér, Elon Musk legújabban azon gondolkodik, hogy kivezeti a vállalatot a tőzsdéről. Ehhez a tőkét állítólag Szaúd-Arábia állami befektetési alapja biztosítaná.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElon Musk az egész tőzsdéből viccet csinál, ezért nem őrült dolog, ha tényleg lelép onnanA világ legnagyobb tőzsdei machinációjára készül a Tesla alapítója. Erősen kétséges, hogy meg tudja-e csinálni, de van benne logika.

Pénz Vállalat BMW elektromos autók mercedes Nissan Porsche Renault tesla Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Avatar
2020. július 8. 18:14 Pénz

Átmeneti a csapás a munkaerőpiacon?

Borúsabbak lettek a kilátások, de annyira talán nem, hogy hosszú távon ne térne vissza a munkaerőhiány.

Pap Iván
2020. július 7. 17:03 Pénz, Támogatói tartalom

Nagyon népszerűek lettek az ETF-ek, de keveset beszélnek a kockázataikról

Éppen akkor lehetnek veszélyesek a tőzsdén kereskedett alapok, amikor stresszhelyzet alakul ki a piacon.

Avatar
2020. július 3. 15:17 Pénz

Infláció: mítosz vagy valóság?

A gazdaságban számtalan mellékfolyamat és párhuzam rejlik, és ezek képesek a jegybankok által teremtett magasabb pénzmennyiség hatásainak elnyelésére.

Fontos

Váczi István
2020. július 7. 17:13 Vállalat

A legnagyobb hirdetők próbálnák észhez téríteni a Facebookot, egyelőre kevés sikerrel

A hirdetők bojkottja nem fogja megroppantani a céget, de ha nem maradnak szövetségesei, könnyen feldarabolhatja egy új amerikai kormányzat.

Stubnya Bence
2020. július 7. 06:29 Közélet, Vállalat

Huszárvágással kedvetlenítenék el a katáztatókat, de ennek sokan nem örülnek

Az adónem létrehozása óta benne volt a pakliban, hogy visszaélnek majd vele. A kormány most lépne, de könnyen lehet, hogy a változtatással valódi vállalkozók is rosszul járnának.

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.