Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 4. 11:50 Vállalat, Világ

Nem fogy eléggé a sör, ezért füves italokat dobnak piacra a sörgyártók

A kannabisz rekreációs használata október közepétől legálissá válik Kanadában, 2019-től pedig a várakozások szerint sorra engedélyeik majd a marihuána tartalmú élelmiszerek és italok forgalmazását. A nagy amerikai sörös cégek messiásként tekinthetnek az intézkedésre, rá is mozdultak gyorsan a lehetőségre.

Ahol a kézműves sörök forradalma már korábban lezajlott, ott a piac az elmúlt években nem produkált sok izgalmat, az ízesített sörök ugyan hoztak némi pezsdülést, de a volument tekintve nem nagyon tudták megmozgatni a vásárlók fantáziáját. A sörösök minden nyáron árgus szemekkel figyelik a hőmérőket, mert a sorsuk nagyrészt az időjárás kezében van, egy-egy fok lehűlés vagy melegedés azonnal meglátszik a fogyasztásban.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokkal több sört kellene innod, hogy ne menjenek tönkre a komlótermelőkNövekszik a piac, de nem elég gyorsan, így óriási túlkínálat lett komlóból. A termelők a csőd szélén tántorognak.

 

A német sajtóban nemrég az ottani sörös szövetség vezetői azt mondták, hálát adnak az égnek, hogy Európában ilyen forró az idei nyár, mert a német fociválogatott csúfos világbajnoki bukása azt jelentette, hogy a sörözők és a boltok forgalma egy átlagos nyár esetében jóval a várakozások alatt maradt volna.

A piaci szereplők világszerte küzdenek azzal is, hogy a fogyasztók majdnem mindenhol a röviditalok felé fordulnak, az italgyártásnak ez a szegmense ezért sokkal innovatívabbá vált.

Ebben a környezetben érthető, hogy a kanadai kannabiszlegalizálás úgy kell a sörösöknek, mint egy falat kenyér. A második legnagyobb amerikai piaci szereplő, a Molson Coors vegyesvállalatot alapít a Hydropothecary nevű kanadai marihuánatermelő céggel. Korábban majdnem ugyanezt tette a Constellation Brands is, amely bevásárolta magát egy másik kanadai kannabisztermelőbe.

A Wall Street Journal az Euromonitor adataira hivatkozva azt írja, hogy az amerikai kannabiszpiac idén 7,5 milliárd dolláros lesz (az Egyesült Államokban csak néhány tagállamban lehet marihuánát forgalmazni), a kanadai azonban már idén eléri a 10,2 milliárd dollárt. Jövőre pedig szárnyalhat a kanadai értékesítés.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNégymilliárd dollárnyi marihuánarészvény füstölt el egy pillanat alattNyolc év múlva ötvenmilliárd dolláros lehet a marihuána-piac, csak az USA-ban 24 milliárd dollárért adhatnak el füvet. Nem csoda, hogy hisztérikus állapotba kerültek a befektetők.

 

A Molson Coors egyáltalán nem zárt jó negyedévet, értékesítése világszerte 2,4 százalékkal csökkent, ezen belül az Egyesült Államokban 4,8 százalékkal kevesebb sört adott el, és bevétele 3,1 százalékkal szorult vissza.

A sörösök egyébként alkoholmentes kannabisztartalmú italokkal tervezik meghódítani az új piacot, ám szakértők szerint egyáltalán nem lesz sétamenet a fogyasztók meggyőzése.

A Heinekenhez tartozó kaliforniai Lagunitas egyébként éppen a napokban dobta piacra Amerikában az első kannabiszos italát, amely két töménységű változatban kerül a boltokba. Körülbelül úgy néz ki, mint egy limonádé, alkohol nincs benne, és szénhidrát sem, azaz nulla kalóriás, zéró italnak számít.

A magyar törvények tiltják a marihuána kikapcsolódási célú használatát, a rendőrség (más országokkal szemben) aktívan üldözi a törvénysértőket, a büntető törvénykönyv pedig megkülönbözteti a kereskedőket a fogyasztóktól, illetve a csekély mennyiséget a jelentős mennyiségtől.

Vállalat Világ ital Kanada kannabisz Marihuána sör Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A divatipar mellett a márkaépítés területén is sikeres volt a tegnap elhunyt divattervező.

Fabók Bálint
2019. február 20. 09:34 Vállalat

Csányi Sándor üzlettársa révén kerül közelebb a legnagyobb szlovén ingatlanprojekthez

A mintegy 100 milliárd forintos ingatlanberuházásról több körben tárgyalt az OTP Bank, a magyar befektető Nagy György lesz.

Bucsky Péter
2019. február 20. 06:53 Vállalat

Olyan jól blogoltak a magyar fiatalok, hogy a Facebook és a Netflix is az ügyfelük lett

A 13 éves Starschema Kft. még mindig startupokat megszégyenítő gyorsasággal növekszik, és az ütem fenntartása érdekében az Egyesült Államokban is terjeszkedik.

Fontos

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.

Torontáli Zoltán
2019. február 17. 07:17 Élet

Mégis mit eszünk ennyire a Túró Rudin?

Szó szerint ízekre szedtük a kakaós masszával bevont túrórudat. Most kiderül, hogy miért van benne kukoricakeményítő, hidrogénezett olaj, vagy olyan vegyületek, mint a kálcium-laktát vagy a kálium-szorbát.