Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. június 19. 16:02 Élet, Vállalat

Drágulnak a fapadosok, egyre kevésbé mindegy, hogy mikor veszel jegyet

Átmenetinek bizonyult a fapados jegyárak tavalyi csökkenése. Egy (pdf-ben innen letölthető) német felmérés szerint az idén már átlagosan 53 euróért lehet azokhoz a legolcsóbb jegyekhez hozzájutni, amelyek tavaly még 44 euróba kerültek. Az árak egy útra és 2018 tavaszi foglalásokra vonatkoznak.

A drágulás annak ellenére következett be a német piacon, hogy a kínálat tovább nőtt, egyre több helyre lehet egyre több járattal repülni. “Az emelkedő olajáraknak és a magasabb személyi költségeknek egyértelmű szerepe van a trendben” – mondta a felmérést készítő DLR kutatási vezetője a Tageschaunak.

Az árakat emellett az is felfelé hajtja, hogy a fapadosok (legalábbis Németországban) jobban elmozdultak a hagyományos modellben szolgáltató versenytársaik felé. Egyrészt több központi reptérre járnak, mint korábban, ami növeli a költségeiket, másrészt egyre több üzleti utazót visznek a fedélzeten, akiktől magasabb jegyárakat tudnak elkérni.

 

A német járatoknál a nagyobb szereplők közül továbbra is a magyar gyökerű Wizz Air adja átlagosan a legolcsóbb jegyeket. Ez egyébként összhangban van a cégnek azzal a sokszor hangoztatott stratégiájával, hogy kifejezetten alacsony költségekkel működik. A Ryanair viszont egy év alatt alaposan megdrágult, annyira, hogy már az EasyJet is olcsóbb. A legmagasabb jegyárakkal pedig továbbra is az Eurowings dolgozik.

 

Ugyanakkor erősen árnyalja a képet, ha azt is figyelembe vesszük, hogy indulás előtt mennyivel veszi meg a jegyét az utas. Az alábbi ábra azt mutatja, hogy ha három hónappal felszállás előtt vásárol, akkor nagyon nagy különbségek nincsenek az árakban, sőt, nem is az Eurowings átlaga a legmagasabb.

 

Furcsa, de a számok azt mutatják, hogy a Wizz Airnél egy héttel indulás előtt olcsóbb az átlagos jegyár, mint egy hónappal korábban. Az EasyJetnél és a Ryanairnél pedig arra érdemes figyelni, hogy nem a legkorábbi, három hónapos időpont a nyerő, hanem általában az indulás előtt egy hónappal a legolcsóbbak a jegyek.

Mivel a DLR felmérése konkrét útvonalak próbafoglalásaiból áll össze, négy budapesti útvonalat külön is megnéztünk ezek közül. Az alábbi ábra egyrészt érdekes módon megerősíti a Wizz Airnek azt a trendbe nem illeszkedő gyakorlatát, hogy az indulás előtt egy héttel a olcsóbb a jegy, mint egy hónappal felszállás előtt, másrészt viszont az is látszik, hogy a cég árai elég nagy szórást mutathatnak a célreptértől függően.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat DLR fapados légitársaság németország repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2025. március 17. 06:00 Adat, Élet

Ezeken a településeken fojthatja le az ingatlanpiacot az identitásvédelem

Nyolc év alatt tízszeresére dráguló falura is van példa, a top 10-be pedig több mint hatszorozódó árakkal lehetett bekerülni a kistelepülések körében.

G7.hu
2025. március 14. 15:08 Élet

Bucsky Péter, a G7 újságírója kapta a Tarnói Gizella-díjat

A G7 külső munkatársa, Bucsky Péter nyerte el a Tarnói Gizella emlékére alapított, a gazdasági újságírás kiemelkedő teljesítményeiért járó jutalmat.

Torontáli Zoltán
2025. március 13. 06:04 Élet

Uniós pénzből jól megtolták az eddig tetszhalott magyar állami élelmiszervédjegyet

Elvileg öt éve létezik a Kiváló Minőségű Élelmiszer minősítés, de egyelőre alig van mögötte tartalom, jelenleg 150 terméken használhatják a védjegyet.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. március 17. 15:22 Vállalat, Világ

Szárnyalnak a védelmi ipari részvények az európai fegyverkezés híreire

A Rheinmetall, a Thales, a Leonardo, a Dassault és a Safran is az idei év legjobb befektetései között van.

Bucsky Péter
2025. március 16. 06:06 Adat, Vállalat

Száznál is több hulladékos vállalkozás került süllyesztőbe a Mohu megjelenése óta

Jelentősen nőtt a felszámolások és végelszámolások száma a hulladékos ágazatban, amióta a Mol leányvállalatánál futnak össze a szálak.

Pecze Kristóf
2025. március 15. 19:00 Pénz

Jó befektetéseket is találni az államcsődök kontinensén

2025 nagy dobása lehet a latin-amerikai kötvények felülteljesítése, de csak erős idegzetű és hosszú távra befektetők fontolják meg ezt a lehetőséget.