Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 17. 12:16 Vállalat

Le akarja tarolni Bécset a Wizz Air

Bár a Wizz Airnek jelenleg még egyetlen telepített repülője sincs a bécsi nemzetközi repülőtéren, George Michalopoulos kereskedelmi vezérigazgató kiállt, és azt mondta, a légitársaság a második legnagyobb szereplő kíván lenni Schwechaton, a Lufthansa csoport tagjai, vagyis az Austrian Airlines és a Eurowings után. Hogy milyen időtávban, arról nem szólnak az osztrák beszámolók.

Az első Wizz Air járatok a kelet-európai bázisokról érkeznek majd Bécsbe április végén. Az első olyan gép, amelynek már Bécsben lesz a bázisa, vagyis onnan kiindulva repül, csak júniusban jön meg.

Ezt követően novemberben további két gépet helyez el a Wizz Air Bécsben, az üzleti taktikában pedig semmilyen változás nincs: a költségek alacsonyan tartásával igyekszik versenyelőnyt szerezni a cég.

A Wizz időzítése azért tűnik jónak, mert a Niki Lauda egykori forma-1-es autóversenyzőhöz köthető légitársaság, a Niki a Ryanair segítségével éppen most lábadozik a csődvédelem alól, de kiesett egykori bécsi kapacitására még rá lehet mozdulni. A Laudamotion cégnév alatt ugyan már 60 úti célra árulnak jegyeket, de az indulást el kellett halasztani, és a piaci keresletre a Wizz mellett a Vueling és a Eurowings is nagy erőkkel pályázik.

Az alacsonyan tartott költségszerkezetnek azért lehet jelentősége, mert a Wizz azt mondja, hogy a jegyek 10-30 százalékát (egy útra értve) 20 euró alatt akarja eladni, ami burkoltan azt jelzi, hogy árháborút akar beindítana Bécsben. Az osztrák főváros környékén azonban nem annyira érzékeny az árakra az utazóközönség, Schwechaton jelenleg a fapadosok aránya körülbelül csak 20 százalékos lehet, vagyis a piac 80 százalékát a magasabb árfekvésű, vagy hosszabb távú járatokat üzemeltető hagyományos légitársaságok tartják a kezükben.

Schwechat utasforgalma egyébként 2017-ben 24,4 millió fő volt, ami 4,5 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eközben 2017-ben összesen 13 millió utas fordult meg, ez 14,5 százalékos növekedés egy év alatt.

Vállalat Bécs repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2019. február 16. 07:29 Vállalat

A fapadosok is elbújhatnak a Lufthansa utasokat büntető trükkjei mögött

Megbüntet a légitársaság, mert nem szállsz fel a járatra? Igen, ők úgy látják, hogy joguk van erre.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.