Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 17. 12:16 Vállalat

Le akarja tarolni Bécset a Wizz Air

Bár a Wizz Airnek jelenleg még egyetlen telepített repülője sincs a bécsi nemzetközi repülőtéren, George Michalopoulos kereskedelmi vezérigazgató kiállt, és azt mondta, a légitársaság a második legnagyobb szereplő kíván lenni Schwechaton, a Lufthansa csoport tagjai, vagyis az Austrian Airlines és a Eurowings után. Hogy milyen időtávban, arról nem szólnak az osztrák beszámolók.

Az első Wizz Air járatok a kelet-európai bázisokról érkeznek majd Bécsbe április végén. Az első olyan gép, amelynek már Bécsben lesz a bázisa, vagyis onnan kiindulva repül, csak júniusban jön meg.

Ezt követően novemberben további két gépet helyez el a Wizz Air Bécsben, az üzleti taktikában pedig semmilyen változás nincs: a költségek alacsonyan tartásával igyekszik versenyelőnyt szerezni a cég.

A Wizz időzítése azért tűnik jónak, mert a Niki Lauda egykori forma-1-es autóversenyzőhöz köthető légitársaság, a Niki a Ryanair segítségével éppen most lábadozik a csődvédelem alól, de kiesett egykori bécsi kapacitására még rá lehet mozdulni. A Laudamotion cégnév alatt ugyan már 60 úti célra árulnak jegyeket, de az indulást el kellett halasztani, és a piaci keresletre a Wizz mellett a Vueling és a Eurowings is nagy erőkkel pályázik.

Az alacsonyan tartott költségszerkezetnek azért lehet jelentősége, mert a Wizz azt mondja, hogy a jegyek 10-30 százalékát (egy útra értve) 20 euró alatt akarja eladni, ami burkoltan azt jelzi, hogy árháborút akar beindítana Bécsben. Az osztrák főváros környékén azonban nem annyira érzékeny az árakra az utazóközönség, Schwechaton jelenleg a fapadosok aránya körülbelül csak 20 százalékos lehet, vagyis a piac 80 százalékát a magasabb árfekvésű, vagy hosszabb távú járatokat üzemeltető hagyományos légitársaságok tartják a kezükben.

Schwechat utasforgalma egyébként 2017-ben 24,4 millió fő volt, ami 4,5 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eközben 2017-ben összesen 13 millió utas fordult meg, ez 14,5 százalékos növekedés egy év alatt.

Vállalat Bécs repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2021. december 3. 16:17 Vállalat

A világ legnagyobb ételkiszállító cégei küzdenek egymással a magyar piacon

Az amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.

Bucsky Péter
2021. december 3. 06:05 Vállalat

Halsperma-minősítéstől az űrbe: a közbeszerzési bajnok 4iG útja a legnagyobb magyar cégek közé

Ha minden tervezett felvásárlás megvalósul, a 4iG a magyar informatikai piac éllovasa lesz, jövőre akár 300 milliárd forint feletti árbevétel is összejöhet.

Bucsky Péter
2021. december 1. 06:36 Vállalat

Egyre merészebben görög a NER informatikai kis gömböce, a Digit is felfaló 4iG

Sokmilliárdos állami megrendelésekkel pumpálták fel a céget, amelyet pont az a német hadiipari óriás tőkésít fel, amelynek Magyarország az egyik rendszeres vásárlója.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.