Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 4. 09:41 Pénz, Vállalat

A Tesla majdnem betartotta egy fontos ígéretét

Nemrég azt írtuk, érdekes lesz megnézni a Tesla féléves jelentését, mert a cég az elmúlt időszakban nem tudta tartani az ígéreteit, és ha ebben az ütemben égeti a pénzét, akkor már az év végére bajba kerülhet. A legjobban várt szám a Model 3-as gyártási mennyisége volt, mert ez az az olcsóbb modell, amelyet nagy darabszámban kellene eladnia a cégnek ahhoz, hogy a további fejlődését finanszírozni tudja. Nos, a Teslának ugyan most sem sikerült elérnie a célját, de már majdnem, ami a korábbi teljesítményhez képest nagy haladás.

Az autógyártó hosszú hónapok óta tartó állandó halogatás után azt a célt tűzte ki, hogy március végére (végre valahára) eléri a heti 2500-as Model 3 gyártási mennyiséget. Az eredmény 2020 lett. A teljes elmúlt negyedévben azonban összesen csak 9766 Model 3-as jött le a gyártósorokról, ami még mindig nagyon kevés.

Ahogy a Los Angeles Times összefoglalója is rámutat, ezen kívül is számos érdekességet tartalmaz a féléves jelentés. A Model S és a Model X értékesítése az elmúlt negyedévhez képest 23 százalékkal visszaesett, a Tesla azt mondja, hogy idén ezekből összesen csak annyit szeretne eladni, amennyit tavaly, azaz 100 ezret. Azt azonban nem tudni, hogy nincs elég kereslet a modellekre, vagy így akarják nyereségesebbé tenni a gyártást.

A társaság azt ígéri, hogy az idei harmadik negyedévben pozitív lesz a működési cash-flow-ja, azaz végre elkezdheti termelni, és nem égetni a befektetők pénzét. Ez nagyon ambiciózus terv, de borzasztó fontos lenne, mert a negatív készpénzáramlás vezetett a társaság korábban kibocsátott kötvényeinek értékvesztéséhez.

A Tesla azt is állítja, hogy nem lesz szüksége tőkebevonásra idén. Ezzel csak az a baj, hogy hasonló ígéretei korábban is voltak, ám azt nem tudta betartani. Elon Musk, a Tesla karizmatikus vezetője már 2012-ben kijelentette, hogy a cégnek soha többet nem kell bevonnia plusz tőkét, azóta viszont mégis rászorult összesen 8,96 milliárd dollár külső finanszírozásra.

Az is óvatosságra adhat okot, hogy azt mondják, a Model 3-ra leadott előzetes megrendelések állománya “stabil” maradt, ám konkrét számokat nem árultak el. Tavaly július óta nem közlik ezt, akkor 455 ezren álltak sorba az autóért, de akkor még úgy tűnt, hogy sokkal hamarabb megkapják a hőn áhított Teslájukat. A kezdeti ígéret ugyanis 2018-ra összesen 500 ezer autó gyártásáról szólt, és ebből a Model 3-nak már döntő részt kellett volna vinnie.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár csak a hívők hisznek a Teslában, de még mindig elég sokan vannakTörténetének talán legrosszabb időszakát éli a Tesla, amely visszahívott 123 ezer autót.

Pénz Vállalat autó elon musk ígéret model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Kasnyik Márton
2019. május 19. 07:23 Pénz

Az ember, aki felvásárolta az összes hagymát, és ezzel vagyonokat keresett

A piaci manipuláció legmagasabb foka, amikor bekerítik a piacot. Az ötvenes években ez valakinek sikerült.

Avatar
2019. május 17. 10:16 Pénz

Kedvezőbbre gyúrhatják a lakáshitel-elengedés feltételeit

Több ezer szülő követeli, hogy ők is nagyobb összeget kaphassanak a jelzáloghiteleik csökkentéséhez.

Kasnyik Márton
2019. május 16. 17:08 Pénz

Nem biztos, hogy megvan a Virpay ügyfeleinek pénze az MNB szerint

Az NGM is támogatta 80 millióval az ország első Bitcoin-automatáját is üzemeltető céget.

Fontos

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.