Hírlevél feliratkozás
Hobot Péter
2018. február 8. 10:22 Vállalat

Az ember, aki tegnap az űrbe lőtte fel a használt autóját, úgy látja, elkényelmesedett a cége

Milyen akkumulátorokat tettek Elon Musk űrbe kilőtt használt Teslájába, ami a tegnapi sikeres kilövés után 100 ezer kilométer/órával hasít keresztül a légüres térben, egészen addig, amíg be nem csapódik a Marsba vagy a sugárzás szét nem szedi?

Teljesen mindegy, a lényeg, hogy Száguldás, Világűr és a Tesla. Ha egymás mellett vannak ezek a szavak, akkor Musk a megfelelő médiafelhajtás mellett életben tudja tartani befektetőinek és rajongóinak bizalmát, függetlenül attól, hogy tud-e olcsón és gyorsan elektromos autót gyártani a cége.

Ha fel tudunk lőni egy autót a kisbolygók közé, akkor meg tudjuk oldani a Model 3 gyártását is

– mondta Musk a tegnap megjelent gyorsjelentés utáni beszámolójában, pedig pont ebből úgy tűnik, hogy nem annyira. A számok alapján továbbra is káosz van a gyárban, ahol a Tesla tömegautójának, a Model 3-nak a gyártását kellene felpörgetni: 2017 végéig mindössze 1542-en kapták meg az autójukat. A cég vesztesége 675 millió dollár volt a tavalyi utolsó negyedévben, ami ugyan valamivel kisebb, mint amit az elemzők vártak, de a cég változatlanul arra az irányba tart, hogy hamarosan pénz nélkül marad.

Vicces, mert pont az akkumulátorban kéne jónak lennünk. Egy kicsit elkényelmesedett a cég, elbíztuk magunkat

– magyarázkodott Musk a befektetőinek. A Tesla ugyanis, mint kiderült, épített egy új gyártósort nevadai gyárában, hogy elkészüljenek végre az akkumulátorok, de ez sem működik. Musk az alvállalkozókat tette felelőssé ezért.

A Tesla 2014-ben nyilvánossá tette minden szabadalmát, hogy felgyorsítsa az elektromos autók fejlődését. Ettől bevételeinek növekedését remélte, miközben abban is bízott, hogy megmarad a versenyelőnye is. Mostanra úgy tűnik, mégis elvesztette, mert olcsó autók gyártásában továbbra is a régi autómárkák a jók.  Az USA piacán jól teljesít a Tesla, de Európában a Renult, a BMW és a Nissan már most is megelőzi őket, miközben a következő 1-2 évben várhatóan rengeteg modell kerül piacra. Az ábrán látható modellek közül csak egy van 10 millió forintos ár alatt, a Renault Zoe (alapáron hatmillió forint).

 

A Tesla forradalmi ígérete az volt, hogy relatíve olcsón, 8 és fél millió forintért (35 ezer dollár) dob piacra elektromos autót, a Model 3-t. Az autót több százezer vásárló rendelte meg előre. Csakhogy a tapasztalatlan cég egyszerűen nem tudta megoldani a gyártást. A robotok nem működnek, azért rengeteg munkás kell, ami miat drága a termelés. A gyár beszállítói rendszere pedig hatalmas és sérülékeny arra, hogy egy beszállító nem teljesít, ezért van, amikor az egész folyamat leáll. Kínjában olyan megoldásokkal próbálkozik a Tesla, hogy alvállalkozóival az átadás helyszínén építette bele az autókba a székeket és a kijelzőket. Ez viszont a vevőknek nem tetszik, mivel úgy látják, hogy a Tesla nem képes teljesíteni az elvárt magas minőséget.

 

Ez azért nagy baj, mert ilyen ütemben húsz év alatt sem fogják tudni leszállítani az eddigi megrendelők autóit. 2040-ben viszont már nem lesz izgalmas a Tesla mai technológiája. Musk ezért – még tavaly nyáron – felrajzolt Twitteren egy S-görbét:

Az egyik legnépszerűbb komment a tweet alatt: “Kérlek, adjatok meg a tengelyekre időt és mennyiséget.”

Musk ezek mellett egyre sűrűbben próbál előállni a leglátványosabb technológiai “innováció-szerűségekkel”. Írtunk már a hangsebességű vonat tervről és az öt másodperc alatt százra gyorsuló kamionról, de volt kamu lángszóró is. Érdekes módon a rajongás fenntartása üzletileg is működik. Eddig nagyon kevés cég tudta elérni azt, hogy a megrendelők elővásárlásai ilyen nagy mértékben finanszírozzák a céget: a Teslát közel egymilliárd dollárral hitelezik saját vevői.

Vállalat elektromos autó elon musk model 3 space-x tesla Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. december 10. 06:52 Vállalat

Indul Budapesten a Kifli.hu: a csehek ott támadják a Tescót és a társait, ahol a legjobban fáj nekik

Viccesen hangzó neve ellenére komoly cseh online élelmiszerbolt jelenik meg Budapesten. Mit kínálnak és hogyan lehetnek nyereségesek ott, ahol minden versenytársuk csak égeti a pénzét?

Kasnyik Márton
2019. december 9. 16:32 Vállalat

Ebből az ábrából kiderül, mennyire értékeli a piac a NER-cégeket

Sokkal több pénzt toltak volna a befektetők a piaci vállalatokba, mint a NER-cégeibe az MNB kötvényprogramjában.

Jandó Zoltán
2019. december 7. 16:28 Vállalat

Fél év alatt többet keresett jegyeken a veszprémi kézicsapat, mint a fél futballélvonal egy idényben

Az első hat hónapban még úgy is nyereséges lett a Veszprém Handball Kft., hogy 1,3 milliárdot költött a külföldiekkel teletömött csapat béreire.

Fontos

Bucsky Péter
2019. december 9. 06:58 Adat

Nagy üzlet a feketézéssel fertőzött bulinegyed, csak nem a kerületnek

Pár vendéglátóhely adja a bevétel és a nyereség felét, sok kisebb hely alig jelent be dolgozót a bulinegyedben. Az állam jól jár, a mellékhatásokat elviselő kerület bukik.

Váczi István
2019. december 7. 07:41 Élet

Mikor szabadulunk meg a füstokádó városi buszoktól?

Csak Budapestre négyféle szerződéstípussal érkeztek új buszok 2010 óta, de még így is rengeteg környezetszennyező jármű szállít utasokat, akárcsak sok vidéki városban.

Kasnyik Márton
2019. december 6. 06:59 Vállalat

Tíz évre az adófizetők nyakába rakták a NER-nagyvállalatok kockázatát

Piaci körülmények között nem bizonyított, politika-közeli vállalatok is sok tízmilliárd forint forráshoz jutnak az MNB legújabb programjában. Ennek vannak kockázatai.