Hírlevél feliratkozás
Hobot Péter
2018. február 8. 10:22 Vállalat

Az ember, aki tegnap az űrbe lőtte fel a használt autóját, úgy látja, elkényelmesedett a cége

Milyen akkumulátorokat tettek Elon Musk űrbe kilőtt használt Teslájába, ami a tegnapi sikeres kilövés után 100 ezer kilométer/órával hasít keresztül a légüres térben, egészen addig, amíg be nem csapódik a Marsba vagy a sugárzás szét nem szedi?

Teljesen mindegy, a lényeg, hogy Száguldás, Világűr és a Tesla. Ha egymás mellett vannak ezek a szavak, akkor Musk a megfelelő médiafelhajtás mellett életben tudja tartani befektetőinek és rajongóinak bizalmát, függetlenül attól, hogy tud-e olcsón és gyorsan elektromos autót gyártani a cége.

Ha fel tudunk lőni egy autót a kisbolygók közé, akkor meg tudjuk oldani a Model 3 gyártását is

– mondta Musk a tegnap megjelent gyorsjelentés utáni beszámolójában, pedig pont ebből úgy tűnik, hogy nem annyira. A számok alapján továbbra is káosz van a gyárban, ahol a Tesla tömegautójának, a Model 3-nak a gyártását kellene felpörgetni: 2017 végéig mindössze 1542-en kapták meg az autójukat. A cég vesztesége 675 millió dollár volt a tavalyi utolsó negyedévben, ami ugyan valamivel kisebb, mint amit az elemzők vártak, de a cég változatlanul arra az irányba tart, hogy hamarosan pénz nélkül marad.

Vicces, mert pont az akkumulátorban kéne jónak lennünk. Egy kicsit elkényelmesedett a cég, elbíztuk magunkat

– magyarázkodott Musk a befektetőinek. A Tesla ugyanis, mint kiderült, épített egy új gyártósort nevadai gyárában, hogy elkészüljenek végre az akkumulátorok, de ez sem működik. Musk az alvállalkozókat tette felelőssé ezért.

A Tesla 2014-ben nyilvánossá tette minden szabadalmát, hogy felgyorsítsa az elektromos autók fejlődését. Ettől bevételeinek növekedését remélte, miközben abban is bízott, hogy megmarad a versenyelőnye is. Mostanra úgy tűnik, mégis elvesztette, mert olcsó autók gyártásában továbbra is a régi autómárkák a jók.  Az USA piacán jól teljesít a Tesla, de Európában a Renult, a BMW és a Nissan már most is megelőzi őket, miközben a következő 1-2 évben várhatóan rengeteg modell kerül piacra. Az ábrán látható modellek közül csak egy van 10 millió forintos ár alatt, a Renault Zoe (alapáron hatmillió forint).

 

A Tesla forradalmi ígérete az volt, hogy relatíve olcsón, 8 és fél millió forintért (35 ezer dollár) dob piacra elektromos autót, a Model 3-t. Az autót több százezer vásárló rendelte meg előre. Csakhogy a tapasztalatlan cég egyszerűen nem tudta megoldani a gyártást. A robotok nem működnek, azért rengeteg munkás kell, ami miat drága a termelés. A gyár beszállítói rendszere pedig hatalmas és sérülékeny arra, hogy egy beszállító nem teljesít, ezért van, amikor az egész folyamat leáll. Kínjában olyan megoldásokkal próbálkozik a Tesla, hogy alvállalkozóival az átadás helyszínén építette bele az autókba a székeket és a kijelzőket. Ez viszont a vevőknek nem tetszik, mivel úgy látják, hogy a Tesla nem képes teljesíteni az elvárt magas minőséget.

 

Ez azért nagy baj, mert ilyen ütemben húsz év alatt sem fogják tudni leszállítani az eddigi megrendelők autóit. 2040-ben viszont már nem lesz izgalmas a Tesla mai technológiája. Musk ezért – még tavaly nyáron – felrajzolt Twitteren egy S-görbét:

Az egyik legnépszerűbb komment a tweet alatt: “Kérlek, adjatok meg a tengelyekre időt és mennyiséget.”

Musk ezek mellett egyre sűrűbben próbál előállni a leglátványosabb technológiai “innováció-szerűségekkel”. Írtunk már a hangsebességű vonat tervről és az öt másodperc alatt százra gyorsuló kamionról, de volt kamu lángszóró is. Érdekes módon a rajongás fenntartása üzletileg is működik. Eddig nagyon kevés cég tudta elérni azt, hogy a megrendelők elővásárlásai ilyen nagy mértékben finanszírozzák a céget: a Teslát közel egymilliárd dollárral hitelezik saját vevői.

Vállalat elektromos autó elon musk model 3 space-x tesla Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2019. február 16. 07:29 Vállalat

A fapadosok is elbújhatnak a Lufthansa utasokat büntető trükkjei mögött

Megbüntet a légitársaság, mert nem szállsz fel a járatra? Igen, ők úgy látják, hogy joguk van erre.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.