Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 25. 10:50 Tech, Vállalat

Az amerikai szakszervezetek hadat üzentek a drónoknak, a robotoknak és az önvezető autóknak

Ahogy az várható volt, az emberi munkát kiváltó automatikus megoldások terjedése félelmet keltett azokban az iparágakban, ahol emiatt tömeges elbocsátásoktól lehet tartani. Ennek a félelemnek az egyik leglátványosabb megjelenését produkálta most a Teamsters nevű amerikai szakszervezet, amely megtiltaná a tagjait foglalkoztató UPS-nek, hogy a jövőben drónokat, önvezető autókat vagy hasonló technológiákat alkalmazzon.

Nem kispályás szereplőről van szó, hiszen az amerikai logisztikai szolgáltatónál 260 ezer alkalmazottnak függ a sorsa attól a kollektív szerződéstől, amelyet most kezdtek újratárgyalni, és a folyamatban a szakszervezetnek ez az egyik legfontosabb követelése.

A most érvényben lévő kollektív szerződést még 2013-ban tárgyalták le, írja a Wall Street Journal, de akkor még teljesen más volt a piac helyzete. Az utóbbi öt évben az online kereskedelem olyan mértékben fejlődött, hogy a csomagszállítás iránti igény óriási mértékben nőtt, és várhatóan még növekedni is fog. Ennek két legfontosabb hatása az lett, hogy a kézbesítők a csúcsidőszakokban hirtelen azon kapták magukat, hogy késő estig kell dolgozniuk, a cégnek pedig folyamatos beruházásokra van szüksége, hogy a raktárainak kapacitását bővíteni tudja. Eközben egyre nehezebb új munkaerőt találni, ami felfelé hajtja a béreket.

A szakszervezet, amely elég jó pozícióból ült le most a tárgyalóasztalhoz, többek között azt szeretné elérni, hogy este 9 után a kézbesítőknek már semmiképpen ne kelljen dolgozniuk, a követelések között azonban a robot-technológiák tiltása az igazán érdekes új elem.

A UPS, más logisztikai cégekhez hasonlóan, folyamatosan teszteli a drónokkal való szállítási lehetőségeket, és számításai szerint elképzelhető olyan megoldás, amely összességében csökkenti a működési költségeket. Egy floridai kísérletben már odáig jutottak, hogy a teherautó tetejéről egy drón kézbesíti a csomagokat a házakhoz, miközben a sofőrnek csak annyi a dolga, hogy végigvezeti a teherautót az utcán.

Ezzel a módszerrel sokkal több csomagot lehet adott idő alatt házhoz juttatni, és a hatékonyság növelése jó hatással van az üzleti eredményre, de nagyrészt azért, mert kevesebb alkalmazottat igényel. Az önvezető teherautók megjelenése pedig azt vetíti előre, hogy még a sofőrre sem lesz szükség.

Tech Vállalat kollektív szerződés önvezető autó szakszervezet UPS Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Avatar
2021. április 13. 18:02 Tech

Magyarország Közép-Kelet-Európa gázkereskedelmi központjává válhat

Míg korábban csak két jelentős beszállítási kapacitású vezetékrendszere volt az országnak, néhány éven belül hét oda-vissza szállításra alkalmas hálózata lesz.

Torontáli Zoltán
2021. április 9. 14:47 Tech

Nincs elég kínai munkás Kínában, a fiatalok már ott sem akarnak gyárakban robotolni

Fel kell pörgetni a kínai gyárak digitalizálását, ha az ország meg akarja tartani az alacsony gyártási költségeken alapuló versenyelőnyét.

Stubnya Bence
2021. április 9. 10:01 Tech

Európa ráeszmélt a lemaradására, rákapcsolna az akkumulátorgyártásra

2030-ra a globális gyártás 30 százalékát adhatják az európai akkumulátorgyártók a BloombergNEF előrejelzése alapján.

Fontos

Jandó Zoltán
2021. április 14. 14:05 Vállalat

A magyar Lidl felépítőjével hódítaná meg Mészáros Lőrinc az ásványvízpiacot

Az Aqua Lorenzo számára a legnagyobb kihívás, hogy termékeivel nagy mennyiségben visszakerüljön az élelmiszerláncokba. Az új ügyvezetőt is ezért igazolhatták.

Váczi István
2021. április 14. 06:46 Vállalat

A pékség, amely akkor is több kenyeret adott el, amikor mindenki otthon sütött

Ludwig Klára, a Jókenyér tulajdonosa már nagyon várja a járvány végét, azt viszont nem bánja, hogy egyre több a kézműves konkurens.

Fabók Bálint
2021. április 13. 06:54 Élet, Vállalat

„Nem oltatjuk be magunkat, kerüljön ez bármibe” – erős az oltásellenesség a fizikai dolgozóknál

Húsz kétkezi dolgozóval beszéltünk, ami alapján egész áruházakban, gyárrészlegekben nincs egyetlen beoltott sem. A kollégák jelentős része nem is kér az oltásból.