Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 25. 10:50 Tech, Vállalat

Az amerikai szakszervezetek hadat üzentek a drónoknak, a robotoknak és az önvezető autóknak

Ahogy az várható volt, az emberi munkát kiváltó automatikus megoldások terjedése félelmet keltett azokban az iparágakban, ahol emiatt tömeges elbocsátásoktól lehet tartani. Ennek a félelemnek az egyik leglátványosabb megjelenését produkálta most a Teamsters nevű amerikai szakszervezet, amely megtiltaná a tagjait foglalkoztató UPS-nek, hogy a jövőben drónokat, önvezető autókat vagy hasonló technológiákat alkalmazzon.

Nem kispályás szereplőről van szó, hiszen az amerikai logisztikai szolgáltatónál 260 ezer alkalmazottnak függ a sorsa attól a kollektív szerződéstől, amelyet most kezdtek újratárgyalni, és a folyamatban a szakszervezetnek ez az egyik legfontosabb követelése.

A most érvényben lévő kollektív szerződést még 2013-ban tárgyalták le, írja a Wall Street Journal, de akkor még teljesen más volt a piac helyzete. Az utóbbi öt évben az online kereskedelem olyan mértékben fejlődött, hogy a csomagszállítás iránti igény óriási mértékben nőtt, és várhatóan még növekedni is fog. Ennek két legfontosabb hatása az lett, hogy a kézbesítők a csúcsidőszakokban hirtelen azon kapták magukat, hogy késő estig kell dolgozniuk, a cégnek pedig folyamatos beruházásokra van szüksége, hogy a raktárainak kapacitását bővíteni tudja. Eközben egyre nehezebb új munkaerőt találni, ami felfelé hajtja a béreket.

A szakszervezet, amely elég jó pozícióból ült le most a tárgyalóasztalhoz, többek között azt szeretné elérni, hogy este 9 után a kézbesítőknek már semmiképpen ne kelljen dolgozniuk, a követelések között azonban a robot-technológiák tiltása az igazán érdekes új elem.

A UPS, más logisztikai cégekhez hasonlóan, folyamatosan teszteli a drónokkal való szállítási lehetőségeket, és számításai szerint elképzelhető olyan megoldás, amely összességében csökkenti a működési költségeket. Egy floridai kísérletben már odáig jutottak, hogy a teherautó tetejéről egy drón kézbesíti a csomagokat a házakhoz, miközben a sofőrnek csak annyi a dolga, hogy végigvezeti a teherautót az utcán.

Ezzel a módszerrel sokkal több csomagot lehet adott idő alatt házhoz juttatni, és a hatékonyság növelése jó hatással van az üzleti eredményre, de nagyrészt azért, mert kevesebb alkalmazottat igényel. Az önvezető teherautók megjelenése pedig azt vetíti előre, hogy még a sofőrre sem lesz szükség.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat kollektív szerződés önvezető autó szakszervezet UPS Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Bucsky Péter
2024. március 8. 14:42 Támogatói tartalom, Tech

Magyar gyártású midibuszokkal tehető népszerűbbé a közösségi közlekedés

A hazai gyártású Mercedes-Benz Sprinterek átvették a vezető szerepet a midibuszok piacán.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.