Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. június 23. 12:32 Tech

Hamarabb kerekedhetnek felül az elektromos autók a benzineseken

Már 2033-ban több elektromos autó találhat gazdára világszerte, mint benzines és dízel az EY (Ernst and Young) könyvvizsgáló és tanácsadó cég megállapításai szerint. Ezt a fordulatot idáig többnyire a következő évtized végére jósolták a szakértők, de a vártnál gyorsabban szigorodó szabályoknak és növekvő piaci keresletnek köszönhetően gyorsult a villanyautók térnyerése a Bloomberg összefoglalója szerint.

A változás alapvetően az amerikai, a kínai és az európai piacok átrendeződésének lesz a következménye. Ezekben a térségekben ugyanis az autógyárak és a fogyasztók egyre több – jórészt anyagi – ellenösztönzővel szembesülnek a belső égésű motorral szerelt új járművek értékesítésekor. Az elektromos autók leggyorsabban Európában terjednek, itt már 2028-ban átbillenhet a mérleg a javukra, míg ugyanez Kínában 2033-ra, az Egyesült Államokban pedig 2036-ra várható.

Az USA lemaradásának okai Trump politikájában keresendők, az előző amerikai elnök ugyanis jelentősen enyhített a hagyományos autókat kiszorító járműipari szabályokon – ezzel az örökséggel megy most szembe Biden programja, például a párizsi klímaegyezményhez való újbóli csatlakozással. A villanyautók gyorsabb terjedése részben tehát az idén hivatalba lépő elnök politikájának is köszönhető:

A Biden-kormányzat által teremtett szabályozási környezet nagy lendületet ad, mert ambiciózus céljai vannak

– mondta el az amerikai lapnak Randy Miller, az EY szakértője.

A szabályozás mellett a vásárlói igények átalakulása is a villanyautóknak kedvez, amelyek iránt a legfiatalabb, húszas, harmincas éveikben járó autóvezetők körében mutatkozik a legnagyobb érdeklődés. A kereslet változását a gyártók is érzékelik, már olyan, klasszikus benzinfaló modellekből is készül elektromos változat, mint a Hummer vagy a Ford F-150 – utóbbi az Egyesült Államok legnépszerűbb pickupja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzeretik zöldnek beállítani magukat, de az autógyártók többségének még tisztességes terve sincs a zöld átállásraAz EU-ban gyártó cégek közül csak a Volvo és Volkswagen áll készen arra, hogy az uniós klímacéloknak megfelelő tempóban álljon át elektromos autók gyártására.

Tech e-autó elektromos autó elektromos autók járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2021. október 17. 07:37 Tech

Tud valamit a 90 ezer forintos fogkefe, amit a 900 forintos nem?

Leteszteltük a világ egyik legmodernebb, de őrületesen drága elektromos fogkeféjét, hogy megtudjuk, őrületesen sokat tud-e.

Torontáli Zoltán
2021. október 14. 11:01 Tech

Sürgősen súlyadót vetnének ki az elektromos autókra a kutatók

Ha nem kényszerítjük rá az autósokat és az autógyárakat arra, hogy könnyebb autókat gyártsanak, akkor elvész az elektromos átállás környezeti előnye - állítják.

Hobot Péter
2021. október 9. 17:42 Tech

Borzasztóan zavaró, ha az embert egy robot bámulja, az pedig rémisztő, ha utasítja

Hiába fejlődik gyorsan a humanoid robotika, az emberek csak akkor fogják elfogadni a robotokat, ha azok szociálisan is érzékennyé válnak.

Fontos

Stubnya Bence
2021. október 23. 07:32 Podcast

A kistelepülési adatok elárulják, hogyan lehet közmunkával szavazatokat szerezni

A 2014-es parlamenti választásokon legalább 5-6 mandátumot hozott a Fidesznek a közmunka, de hogyan? A tanulmány szerzői ezt magyarázták el az e heti G7 Podcastban.

Bucsky Péter
2021. október 22. 06:08 Közélet

Az óvónők bére egyre siralmasabb, a szegényebb családok egyházi, a tehetősek magánovit választanak

Nyolc évvel a diploma után havi bruttó 234 ezer forint az óvópedagógusi életpálya mai valósága.

Avatar
2021. október 21. 16:28 Pénz

Meddig marad szuper befektetés a szuperállampapír?

Elemző szerzőnk szerint csak addig, míg az infláció átmenetinek bizonyul. Ha valaki arra számít, hogy ez nem jön be, akkor máshova érdemes tennie a pénzét.