Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. június 23. 12:32 Tech

Hamarabb kerekedhetnek felül az elektromos autók a benzineseken

Már 2033-ban több elektromos autó találhat gazdára világszerte, mint benzines és dízel az EY (Ernst and Young) könyvvizsgáló és tanácsadó cég megállapításai szerint. Ezt a fordulatot idáig többnyire a következő évtized végére jósolták a szakértők, de a vártnál gyorsabban szigorodó szabályoknak és növekvő piaci keresletnek köszönhetően gyorsult a villanyautók térnyerése a Bloomberg összefoglalója szerint.

A változás alapvetően az amerikai, a kínai és az európai piacok átrendeződésének lesz a következménye. Ezekben a térségekben ugyanis az autógyárak és a fogyasztók egyre több – jórészt anyagi – ellenösztönzővel szembesülnek a belső égésű motorral szerelt új járművek értékesítésekor. Az elektromos autók leggyorsabban Európában terjednek, itt már 2028-ban átbillenhet a mérleg a javukra, míg ugyanez Kínában 2033-ra, az Egyesült Államokban pedig 2036-ra várható.

Az USA lemaradásának okai Trump politikájában keresendők, az előző amerikai elnök ugyanis jelentősen enyhített a hagyományos autókat kiszorító járműipari szabályokon – ezzel az örökséggel megy most szembe Biden programja, például a párizsi klímaegyezményhez való újbóli csatlakozással. A villanyautók gyorsabb terjedése részben tehát az idén hivatalba lépő elnök politikájának is köszönhető:

A Biden-kormányzat által teremtett szabályozási környezet nagy lendületet ad, mert ambiciózus céljai vannak

– mondta el az amerikai lapnak Randy Miller, az EY szakértője.

A szabályozás mellett a vásárlói igények átalakulása is a villanyautóknak kedvez, amelyek iránt a legfiatalabb, húszas, harmincas éveikben járó autóvezetők körében mutatkozik a legnagyobb érdeklődés. A kereslet változását a gyártók is érzékelik, már olyan, klasszikus benzinfaló modellekből is készül elektromos változat, mint a Hummer vagy a Ford F-150 – utóbbi az Egyesült Államok legnépszerűbb pickupja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzeretik zöldnek beállítani magukat, de az autógyártók többségének még tisztességes terve sincs a zöld átállásraAz EU-ban gyártó cégek közül csak a Volvo és Volkswagen áll készen arra, hogy az uniós klímacéloknak megfelelő tempóban álljon át elektromos autók gyártására.

Tech e-autó elektromos autó elektromos autók járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Hajdu Miklós
2021. július 30. 13:08 Tech

Egy régi bevált trükk, ami megnehezíti a mobil lehallgatását

Teljes védelmet nem jelent, de a hackerek dolgát legalább megnehezíti, ha gyakran indítjuk újra a telefonunkat.

Hajdu Miklós
2021. július 28. 11:28 Tech

Nem jó a szakmunkásképzés, már a robotok betanítására kellene oktatni a fiatalokat

Hiába a szaktudás, ha néhány éven belül a gyári munkákat már nem kell elvégezni, csak meg kell mutatni a robotoknak, hogy hogyan csinálják.

Mészáros R. Tamás
2021. július 25. 07:05 Tech, Világ

Annyi adatot gyűjöttek, hogy a Kínai Kommunista Párt is megijedt tőle

A világ legnagyobb közlekedési adatbázisával rendelkező cége Amerikában ment tőzsdére, a kínai hatóságok szerint ezt nem kellett volna.

Fontos

Torontáli Zoltán
2021. július 29. 16:15 Élet

Száz év és egy nap kellett ahhoz, hogy a világ egyik legfontosabb gyógyszerének piacán árverseny induljon

Melyik inzulint kéri, a drágábbat vagy az olcsóbbat? - ezt a kérdést eddig nem tehette fel a patikus, de most már nem kizárt, hogy egyszer ilyen is lesz.

Hajdu Miklós Kasnyik Márton
2021. július 29. 05:19 Közélet

A melegellenes retorikával akár új szavazókat is próbálhat szerezni magának a Fidesz

A magyar szavazók 15 százaléka nem fideszes, de ellenzi a melegek jogegyenlőségét. Ők és a hezitáló fideszesek lehetnek az LMBTQ-ellenes fordulat precíziós célpontjai.

Avatar
2021. július 28. 16:11 Világ

Most már az EU is azt mondja, hogy a klímaválságra nincs csodaszer, alkalmazkodnunk kell

Az unió nemrég elfogadott adaptációs stratégiája ambiciózus, de kérdés, hogy elég ambiciózus-e? A Green Policy Center elemzése erre keresi a választ.