Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 30. 11:20 Tech

A boltoknak a március az új karácsony

Az online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben 781 milliárd forint volt, tavaly azonban a járvány miatt nagyon felgyorsult a netes értékesítés bővülése. A Reacty Digital piackutató erre vonatkozó 2020-as felmérése még folyamatban van, Pintér Róbert üzletfejlesztési igazgató azonban egy webináron azt mondta, becslésük szerint a tavalyi eredmény 1000 milliárd forint felett lesz, ami azt jelenti, hogy

a teljes magyar kiskereskedelmen belül a netes értékesítés elérte a 10 százalékot.

A tavalyi és az idei boltbezárások, illetve korlátozások miatt a kereskedők jelentős részének az internetes rendelés és kiszállítás lett csaknem az egyetlen menekülési útvonala, és mivel a járvány első és harmadik hulláma egyaránt márciusban hozta meg a lezárást, az év harmadik hónapja gyakorlatilag az új karácsony lett.

A készpénz használatának visszaszorulása is felgyorsult, míg 2019-ben a vevők 15 százaléka preferálta a készpénzt, 2020-ban már csak 5 százalék volt az arány, ez már azt jelenti, hogy a netes rendeléseknél közel kerültünk ahhoz, hogy megszűnjön a készpénzes vásárlás.

Azok a fogyasztók, akiknek a járványban nem szűnt meg, vagy nem esett vissza érdemben a keresete, nagyon ki vannak éhezve az igazi bolti vásárlásokra, és ha a korlátozások enyhülnek, akkor ők várhatóan nagy keresletnövekedést fognak okozni

– mondta Pintér Róbert.

Ennél érdekesebb fejlemény lehet azonban, hogy különösen a 30 év alatti felnőtt vásárlók között egészen nagy arányban lehetnek olyanok, akik a hétköznapi szokások szintjén már nem szoknak vissza az online környezetből a hagyományos boltokhoz.

Mivel a fiatalok jelentős része a járvány hatására végleg az online térbe vándorolt, egyre nagyobb kényszer alatt állnak majd a kereskedők, hogy a netes jelenlétüket erősítsék – vagy sok esetben eleve megjelenjenek ott.

Az online megjelenést azonban általában nem lehet egyszerre gyorsan és jó minőségben házon belül megoldani, ezért a piacon arra számítanak, hogy a kereskedők a logisztika egyre nagyobb részét szervezik ki, azaz veszik igénybe szolgáltatásként, így az ilyen megoldásokat kínáló cégek forgalma és szerepe is erősödhet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMikor vásárolunk többet online, mint hagyományos boltokban?Nem is olyan rég még elképzelhetetlen volt, de idén a kínaiak már többet vásárolhatnak az interneten, mint offline. Mi várható idehaza?

Tech e-kereskedelem fiatalok járvány kiskereskedelem Reacty Digital vásárlók Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Debreczeni Anna
2023. január 30. 19:17 Támogatói tartalom, Tech

Régebben a bankigazgató hagyta jóvá a kártyadesignt, mára a mobiltárcák országává váltunk

Két év alatt csaknem a háromszorosára nőtt a mobiltárcába regisztrált bankkártyák száma Magyarországon, ma már csaknem minden ötödik kártyás vásárlást mobiltárcával fizetünk ki.

Fenntartással a fenntarthatóságról: elég-e emissziókról értekezni és klímavédelemmel foglalkozni?

A legtöbb vállalat a szén-dioxid-csökkentésre összpontosít, de érdemes más fenntarthatósági problémákkal is foglalkozni, mert előbb-utóbb fel fognak merülni.

Hajdu Miklós
2023. január 29. 15:35 Tech

A techcégek válsága közben alakíthatja át az internetes kereséseket a ChatGPT

A Microsoftot és a Google-t is lépéskényszerbe hozta a ChatGPT megjelenése, miközben tízezreket bocsátanak el.

Fontos

Pálos Máté
2023. február 2. 04:34 Közélet

Nem szaladt volna bele az Erasmus-pofonba a kormány, ha van fék és ellensúly

Néha talán még a kormánynak sem jönne rosszul, ha lenne valamilyen fék a brüsszeli fal előtt, ennek hiányában marad az elhúzódó csata az Európai Bizottsággal.

Kolozsi Ádám
2023. február 1. 17:17 Élet, Közélet

Februári tavaszi szünettel és júliusi vizsgákkal spórol a rezsin több nagy egyetem

Rendkívüli intézkedésekkel próbálják elérni a kormány által elvárt 25 százalékos megtakarítást. Kérdés, hogy nem kell-e majd emiatt kötbért fizetniük a gázszolgáltatónak.

Jandó Zoltán
2023. február 1. 04:35 Adat, Vállalat

Miért kapjuk négyszer drágábban az orosz gázt, mint a csehek?

Szijjártó Péter szerint az orosz gázszerződés árképlete sokkal kedvezőbb, mint a korábbi. Azzal az árképlettel azonban az elmúlt két évben több mint ezermilliárd forintot spóroltunk volna.