Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. augusztus 7. 13:08 Tech

Napelemes autót dobtak piacra, 1300 kilométert mehet napenergiával évente

A tetőn elhelyezett napelemekkel szerelt hibrid Sonata-változat forgalmazását kezdte meg a Hyundai. A dél-koreai autógyártó szerint, ha egy nap hat órán keresztül éri napsugárzás – akár parkolva, akár menet közben –, akkor akár 60 százalékra is fel tud töltődni az akkumulátor, egy év alatt pedig 1300 kilométer megtételére elegendő energia származhat a napsütésből.

A gyártó természetesen kiemelte, hogy a napelemek segítenek csökkenteni a jármű üzemanyag-fogyasztását és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátását is.

„A Sonatához hasonló hibrideknek kisebb az akkumulátorkapacitásuk, mint a teljesen elektromos meghajtású autóknak, így a napelemek arányaiban jobban hozzá tudnak járulni a feltöltéshez. Ugyanakkor megdrágítják az autót, és a súlyát is növelik, így nem világos, hogy valójában mennyire hatékonyak”

– értékelt cikkében a Digital Trends.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinálSok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Ráadásul nem csak az időjárás szeszélyeivel kell számolni, hiszen városokban előfordulhat, hogy csak mélygarázsban talál valaki parkolóhelyet. De legalább a felszínen nem kell megküzdeni az árnyékos helyre vadászó autóstársakkal. Idehaza azonban – legalábbis a hagyományos csatornán keresztül – nem lesz elérhető az új jármű, mert a Hyundai csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában fogja forgalmazni.

A vonzerőt olyan újításokkal igyekszik növelni a gyártó, mint hogy már okostelefonnal is nyitható lesz a kocsi, az új motorvezérlés pedig hatékonyabb üzemanyag-felhasználást ígér a hibrid és a benzines változatnál egyaránt. Előbbiben egyébként egy kétliteres, négyhengeres motor lesz.

A BBC cikke szerint a vállalatnál már dolgoznak egy olyan, második generációs napelemes tetőn is, amely félig átlátszó lesz.

A Hyundai egyébként nem az első autógyártó, amely napelemes tetővel rukkol elő, ez opcióként elérhető a Toyota Priushoz, emellett a luxusautók között is akad hasonló megoldás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába hatékonyabbak az európai autók, mivel egyre nagyobbak, ezért sokkal szennyezőbbekA legnagyobb európai autópiacon, Németországban kedvelik a nehéz, szennyező és nagy teljesítményű autókat. A szennyező luxusautók eladását az EU kiskapukkal segíti.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech hibrid autó Hyundai napelem Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.