Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. augusztus 7. 13:08 Tech

Napelemes autót dobtak piacra, 1300 kilométert mehet napenergiával évente

A tetőn elhelyezett napelemekkel szerelt hibrid Sonata-változat forgalmazását kezdte meg a Hyundai. A dél-koreai autógyártó szerint, ha egy nap hat órán keresztül éri napsugárzás – akár parkolva, akár menet közben –, akkor akár 60 százalékra is fel tud töltődni az akkumulátor, egy év alatt pedig 1300 kilométer megtételére elegendő energia származhat a napsütésből.

A gyártó természetesen kiemelte, hogy a napelemek segítenek csökkenteni a jármű üzemanyag-fogyasztását és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátását is.

„A Sonatához hasonló hibrideknek kisebb az akkumulátorkapacitásuk, mint a teljesen elektromos meghajtású autóknak, így a napelemek arányaiban jobban hozzá tudnak járulni a feltöltéshez. Ugyanakkor megdrágítják az autót, és a súlyát is növelik, így nem világos, hogy valójában mennyire hatékonyak”

– értékelt cikkében a Digital Trends.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinálSok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Ráadásul nem csak az időjárás szeszélyeivel kell számolni, hiszen városokban előfordulhat, hogy csak mélygarázsban talál valaki parkolóhelyet. De legalább a felszínen nem kell megküzdeni az árnyékos helyre vadászó autóstársakkal. Idehaza azonban – legalábbis a hagyományos csatornán keresztül – nem lesz elérhető az új jármű, mert a Hyundai csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában fogja forgalmazni.

A vonzerőt olyan újításokkal igyekszik növelni a gyártó, mint hogy már okostelefonnal is nyitható lesz a kocsi, az új motorvezérlés pedig hatékonyabb üzemanyag-felhasználást ígér a hibrid és a benzines változatnál egyaránt. Előbbiben egyébként egy kétliteres, négyhengeres motor lesz.

A BBC cikke szerint a vállalatnál már dolgoznak egy olyan, második generációs napelemes tetőn is, amely félig átlátszó lesz.

A Hyundai egyébként nem az első autógyártó, amely napelemes tetővel rukkol elő, ez opcióként elérhető a Toyota Priushoz, emellett a luxusautók között is akad hasonló megoldás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába hatékonyabbak az európai autók, mivel egyre nagyobbak, ezért sokkal szennyezőbbekA legnagyobb európai autópiacon, Németországban kedvelik a nehéz, szennyező és nagy teljesítményű autókat. A szennyező luxusautók eladását az EU kiskapukkal segíti.

Tech hibrid autó Hyundai napelem Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fabók Bálint
2020. október 20. 10:21 Tech

A napenergia a valaha volt legolcsóbb energiaforrás lett

Jóval nagyobb mértékben fog terjedni a napenergia az IEA szerint, mint azt két évvel ezelőtt becsülték.

Bucsky Péter
2020. október 12. 14:58 Támogatói tartalom, Tech

Az e-sportra érdemes fogadni

A koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyerte az e-sport lett, de így sem futott fel az összes videojáték-fejlesztő forgalma.

Stubnya Bence
2020. október 11. 15:18 Közélet, Tech

„Régi vágású felfogást tükröz, amit Orbán az európai innovációról írt”

Nem az a lényeg, hogy katonai alapokra épül-e a k+f, a tehetséges magyar kutatók megtartásához pedig világos célokra van szükség - mondta a G7-nek adott interjúban Mariana Mazzucato olasz-amerikai közgazdász.

Fontos

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.

Stubnya Bence
2020. október 17. 07:10 Podcast

Van, amiben már felzárkóztunk, de a 2020-as évek nagy kérdése, hogy a fenntarthatóságot is elérjük-e

A mai G7 podcastban a jövő héten megjelenő, idén 30 éves Társadalmi Riport új számáról beszélgetünk Tóth István Györggyel, a kötet egyik szerkesztőjével.

Stubnya Bence
2020. október 16. 06:47 Közélet

Készültek az új korszakra, de most ismét minden megváltozik a lakáspiacon

Az országos 5 százalékos lakásáfa kigolyózhatja a rozsdaövezeti projekteket. Nincs még minden veszve, de olyan népszerűek nem lesznek, mint amire eddig számíthattunk.