Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 20. 10:52 Élet, Tech

Trükkösen büntetnék az elektromos biciklik sufnituningját

A kétkerekű közlekedési eszközök között az elektromos biciklik számítanak az utóbbi évek egyik slágertermékének. Magasabb árfekvésük miatt egyelőre inkább Európa nyugati felén különösen népszerűek, de nálunk is egyre többet látni belőlük az utakon.

Aki használt már e-biciklit, az tudhatja, hogy bár lehet kizárólag elektromos motorral hajtani, általában úgy érdemes használni, hogy a motor “csak” intelligensen rásegítsen a tekerésre. Így aknázható ki legjobban a beépített akkumulátor hatásfoka, és így lehet a legtovább könnyen tekerve is gyorsan menni. Ahhoz azonban, hogy az ilyen bicikli a KRESZ szerint is bicikli maradjon, Európában többnyire arra van szükség, hogy a legfeljebb 250 wattos motor csak legfeljebb 25 km/h-ás sebesség eléréséig működhessen.

Amikor 25-nél a motor automatikusan kikapcsol, elég combossá válik a tekerés, hiszen az ilyen biciklik súlya a motor és az akkumulátor miatt a szokásosnál nagyobb. A piacon már sok biciklimárka kínál elektromos rásegítéses modelleket, a motorok döntő többségét azonban a német gyökerű Bosch szállítja.

Szinte természetes, hogy itt is megjelent már a sufnituning, a motort szabályozó szoftvert meg lehet bütykölni úgy, hogy ne álljon le a rásegítés 25 km/h fölött sem. Ennek akar most drasztikusan véget vetni a Bosch.

Ahogy a német sajtó részletezi, 2020-tól olyan szoftvert építenek a biciklikbe, amely érzékeny lesz bármilyen változtatásra, és amint ilyet észlel, minimálisra csökkenti a rásegítés mértékét. A felhasználó hibaüzenetet kap a beépített kijelzőjére, és csak úgy tudja ismét aktiválni az elektromos motort, ha 90 percig teker. Mivel az e-biciklik általában jóval 20 kilogramm fölött vannak, ez idő alatt ellenkezőjére fog fordulni a helyzet: a motor és az akkumulátor nem segíteni, hanem a súlya miatt nehezíteni fogja a közlekedést.

Másfél óra szenvedés után a rásegítés visszaáll ugyan, de a rendszer teljesen újraindul, csak a vásárláskor rögzített eredeti beállítások fognak működni, vagyis elvileg mindenfajta bütykölés hatása megszűnik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Tech bicikli Bosch elektromos bicikli tuning Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2023. november 29. 17:47 Adat, Élet

Budapesten a nők 77 , Észak-Magyarországon viszont kevesebb mint 63 százaléka dolgozik

A nemek közötti foglalkoztatási különbség Magyarországon átlagosan 9 százalékpontos, ami sokkal inkább az észak-déli, mintsem gazdasági alapú megosztottságra rímel.

Torontáli Zoltán
2023. november 29. 12:58 Adat, Élet

Benne vannak a vevők a palackvisszaváltásban, de sokan készpénzt szeretnének kapni érte

Elég magas a januártól induló rendszer ismertsége és támogatottsága.

Torontáli Zoltán
2023. november 26. 04:34 Élet, Vállalat

Ilyenek voltak az élelmiszerboltok a nyolcvanas években, nem?

Visszamentünk 1986-ba, és megnéztük, hogyan vásároltak akkor az emberek, illetve milyen nehézségekkel küszködtek a boltok.

Fontos

Stubnya Bence
2023. november 30. 13:23 Közélet

Zuhanórepülésbe kezdtek a kormánynak kedves demográfiai mutatók

Harmadik hónapja csökkent a születések száma, miközben az év első 9 hónapjában a házasságok száma is zuhant.

Fabók Bálint
2023. november 30. 09:52 Adat

Mely magyar városok a leginkább vallásosok?

Kapuvár a római katolikusok, Nagyecsed a reformátusok, Kiskőrös az evangélikusok vallási központja a lakosság vallásossága alapján.

Elek Péter
2023. november 29. 16:37 Pénz

Túl sok a kockázat, de valahogy senki nem akarja ezeket komolyan venni

A rendszerszintű pénzügyi kockázatoktól a túlzottan magas államadósságszinteken át az egyedi vállalati értékeléseken keresztül túl sok minden összejött.