Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 20. 10:52 Élet, Tech

Trükkösen büntetnék az elektromos biciklik sufnituningját

A kétkerekű közlekedési eszközök között az elektromos biciklik számítanak az utóbbi évek egyik slágertermékének. Magasabb árfekvésük miatt egyelőre inkább Európa nyugati felén különösen népszerűek, de nálunk is egyre többet látni belőlük az utakon.

Aki használt már e-biciklit, az tudhatja, hogy bár lehet kizárólag elektromos motorral hajtani, általában úgy érdemes használni, hogy a motor “csak” intelligensen rásegítsen a tekerésre. Így aknázható ki legjobban a beépített akkumulátor hatásfoka, és így lehet a legtovább könnyen tekerve is gyorsan menni. Ahhoz azonban, hogy az ilyen bicikli a KRESZ szerint is bicikli maradjon, Európában többnyire arra van szükség, hogy a legfeljebb 250 wattos motor csak legfeljebb 25 km/h-ás sebesség eléréséig működhessen.

Amikor 25-nél a motor automatikusan kikapcsol, elég combossá válik a tekerés, hiszen az ilyen biciklik súlya a motor és az akkumulátor miatt a szokásosnál nagyobb. A piacon már sok biciklimárka kínál elektromos rásegítéses modelleket, a motorok döntő többségét azonban a német gyökerű Bosch szállítja.

Szinte természetes, hogy itt is megjelent már a sufnituning, a motort szabályozó szoftvert meg lehet bütykölni úgy, hogy ne álljon le a rásegítés 25 km/h fölött sem. Ennek akar most drasztikusan véget vetni a Bosch.

Ahogy a német sajtó részletezi, 2020-tól olyan szoftvert építenek a biciklikbe, amely érzékeny lesz bármilyen változtatásra, és amint ilyet észlel, minimálisra csökkenti a rásegítés mértékét. A felhasználó hibaüzenetet kap a beépített kijelzőjére, és csak úgy tudja ismét aktiválni az elektromos motort, ha 90 percig teker. Mivel az e-biciklik általában jóval 20 kilogramm fölött vannak, ez idő alatt ellenkezőjére fog fordulni a helyzet: a motor és az akkumulátor nem segíteni, hanem a súlya miatt nehezíteni fogja a közlekedést.

Másfél óra szenvedés után a rásegítés visszaáll ugyan, de a rendszer teljesen újraindul, csak a vásárláskor rögzített eredeti beállítások fognak működni, vagyis elvileg mindenfajta bütykölés hatása megszűnik.

Élet Tech bicikli Bosch elektromos bicikli tuning Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2020. október 22. 12:17 Élet, Vállalat

Sokkal könnyebb olyan munkahelyre bejutni, ahol már dolgozik egy évfolyam- vagy szaktárs

Az egyetemisták nagyon jól segítik egymást a pályakezdésnél.

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 25. 16:09 Adat

Többen élnek rosszabbul a járvány miatt, mint azt az adatokból elsőre gondolnánk

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha ugyanannyian dolgoznának, mint a járvány előtti időben. De a változatlan számok mögött rosszabb minőségű munkahelyek vannak.

Fabók Bálint
2020. október 24. 17:09 Adat

Aggódunk a környezetért, csak fizetni ne kelljen érte

A klímaváltozás nincs az ország legfontosabb problémái között a magyarok többsége szerint, és kevesebben fizetnék meg a környezetvédelem árát, mint a 90-es években.

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.