Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 20. 10:52 Élet, Tech

Trükkösen büntetnék az elektromos biciklik sufnituningját

A kétkerekű közlekedési eszközök között az elektromos biciklik számítanak az utóbbi évek egyik slágertermékének. Magasabb árfekvésük miatt egyelőre inkább Európa nyugati felén különösen népszerűek, de nálunk is egyre többet látni belőlük az utakon.

Aki használt már e-biciklit, az tudhatja, hogy bár lehet kizárólag elektromos motorral hajtani, általában úgy érdemes használni, hogy a motor “csak” intelligensen rásegítsen a tekerésre. Így aknázható ki legjobban a beépített akkumulátor hatásfoka, és így lehet a legtovább könnyen tekerve is gyorsan menni. Ahhoz azonban, hogy az ilyen bicikli a KRESZ szerint is bicikli maradjon, Európában többnyire arra van szükség, hogy a legfeljebb 250 wattos motor csak legfeljebb 25 km/h-ás sebesség eléréséig működhessen.

Amikor 25-nél a motor automatikusan kikapcsol, elég combossá válik a tekerés, hiszen az ilyen biciklik súlya a motor és az akkumulátor miatt a szokásosnál nagyobb. A piacon már sok biciklimárka kínál elektromos rásegítéses modelleket, a motorok döntő többségét azonban a német gyökerű Bosch szállítja.

Szinte természetes, hogy itt is megjelent már a sufnituning, a motort szabályozó szoftvert meg lehet bütykölni úgy, hogy ne álljon le a rásegítés 25 km/h fölött sem. Ennek akar most drasztikusan véget vetni a Bosch.

Ahogy a német sajtó részletezi, 2020-tól olyan szoftvert építenek a biciklikbe, amely érzékeny lesz bármilyen változtatásra, és amint ilyet észlel, minimálisra csökkenti a rásegítés mértékét. A felhasználó hibaüzenetet kap a beépített kijelzőjére, és csak úgy tudja ismét aktiválni az elektromos motort, ha 90 percig teker. Mivel az e-biciklik általában jóval 20 kilogramm fölött vannak, ez idő alatt ellenkezőjére fog fordulni a helyzet: a motor és az akkumulátor nem segíteni, hanem a súlya miatt nehezíteni fogja a közlekedést.

Másfél óra szenvedés után a rásegítés visszaáll ugyan, de a rendszer teljesen újraindul, csak a vásárláskor rögzített eredeti beállítások fognak működni, vagyis elvileg mindenfajta bütykölés hatása megszűnik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Tech bicikli Bosch elektromos bicikli tuning Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2025. január 22. 10:04 Adat, Élet

Csökkenni kezd a munkások és középvezetők közötti bérszakadék?

Gyorsabban nőtt tavaly a betanított munkások bére, mint a középvezetőké nem reprezentatív felmérések szerint, ami trendváltozásra utalhat.

Stubnya Bence
2025. január 20. 11:05 Adat, Élet

Megfeleződött az optimista magyarok száma négy év alatt

Hazánknál csak Görögországban és Olaszországban volt kisebb az optimisták aránya az EU tagállamainak mezőnyében a Eurofound tavalyi felmérése szerint.

Avatar
2025. január 19. 17:33 Adat, Élet

Túl olcsó a parkolás, így még több dugó lesz Budapesten

A jövő évi emelés után is kicsi lesz a parkolási díj visszatartó hatása. Bécsben és Bukarestben a jelentős áremelés mellett megszűnt az ingyenes parkolás.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. január 24. 13:34 Világ

Újra sorban állás jöhet a német határokon

Egy hónap múlva kiderül, ki vezeti a következő négy évben a német kormányt. A legesélyesebb jelölt, Friedrich Merz visszaállítaná a határellenőrzést.

Hajdu Miklós
2025. január 24. 11:03 Adat, Közélet

Már az elején elvéthetjük az egymilliós átlagbérhez vezető utat

Önmagában nem néz ki rosszul a bérdinamika, de a lassuló trend alapján nagyon meglepő lenne, ha időre elérnénk a kormányzati ígéret kiindulópontját.

Torontáli Zoltán
2025. január 24. 06:09 Közélet, Vállalat

Kezd látszani, hogy milyen cégeket támogat majd a kormány repülőrajtos programja

Nem a nagyobb segítségre szorulók felhozása, sokkal inkább az lehet a most indult Demján Sándor 1+1 alprogram célja, hogy a jók még jobbak legyenek.