Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 20. 10:52 Élet, Tech

Trükkösen büntetnék az elektromos biciklik sufnituningját

A kétkerekű közlekedési eszközök között az elektromos biciklik számítanak az utóbbi évek egyik slágertermékének. Magasabb árfekvésük miatt egyelőre inkább Európa nyugati felén különösen népszerűek, de nálunk is egyre többet látni belőlük az utakon.

Aki használt már e-biciklit, az tudhatja, hogy bár lehet kizárólag elektromos motorral hajtani, általában úgy érdemes használni, hogy a motor “csak” intelligensen rásegítsen a tekerésre. Így aknázható ki legjobban a beépített akkumulátor hatásfoka, és így lehet a legtovább könnyen tekerve is gyorsan menni. Ahhoz azonban, hogy az ilyen bicikli a KRESZ szerint is bicikli maradjon, Európában többnyire arra van szükség, hogy a legfeljebb 250 wattos motor csak legfeljebb 25 km/h-ás sebesség eléréséig működhessen.

Amikor 25-nél a motor automatikusan kikapcsol, elég combossá válik a tekerés, hiszen az ilyen biciklik súlya a motor és az akkumulátor miatt a szokásosnál nagyobb. A piacon már sok biciklimárka kínál elektromos rásegítéses modelleket, a motorok döntő többségét azonban a német gyökerű Bosch szállítja.

Szinte természetes, hogy itt is megjelent már a sufnituning, a motort szabályozó szoftvert meg lehet bütykölni úgy, hogy ne álljon le a rásegítés 25 km/h fölött sem. Ennek akar most drasztikusan véget vetni a Bosch.

Ahogy a német sajtó részletezi, 2020-tól olyan szoftvert építenek a biciklikbe, amely érzékeny lesz bármilyen változtatásra, és amint ilyet észlel, minimálisra csökkenti a rásegítés mértékét. A felhasználó hibaüzenetet kap a beépített kijelzőjére, és csak úgy tudja ismét aktiválni az elektromos motort, ha 90 percig teker. Mivel az e-biciklik általában jóval 20 kilogramm fölött vannak, ez idő alatt ellenkezőjére fog fordulni a helyzet: a motor és az akkumulátor nem segíteni, hanem a súlya miatt nehezíteni fogja a közlekedést.

Másfél óra szenvedés után a rásegítés visszaáll ugyan, de a rendszer teljesen újraindul, csak a vásárláskor rögzített eredeti beállítások fognak működni, vagyis elvileg mindenfajta bütykölés hatása megszűnik.

Élet Tech bicikli Bosch elektromos bicikli tuning Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2019. július 15. 14:48 Élet

Még Koppenhágát is megosztotta az e-roller invázió, pedig ott tényleg rengeteg bicikliút van

Nagyon sok a baleset és az ittas vezetés, az autósok és a gyalogosok sincsenek hozzászokva rollerekhez, mégis van egy réteg, amely szerint ez a legjobb közlekedési eszköz.

Torontáli Zoltán
2019. július 14. 12:42 Élet

Az első Holdra szállás után 50 évig csend volt, most hirtelen mindenki oda akar menni

A technológiai fejlődés elérte azt a szintet, hogy nem kell feltétlenül embert küldeni a Holdra, a végső cél mégis egy állandó bázis kialakítása lesz.

Avatar
2019. július 13. 17:36 Élet

Néhány trükkel állandó szokássá tehetjük a műanyagmentes júliust

A szokásaink határozzák meg, hogy mennyire vagyunk környezettudatosak, de ha egy hónapig odafigyelünk, akkor ezeken könnyen változtathatunk.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. július 10. 15:24 Vállalat

Kirakták Andy Vajna embereit a vezetésből, és költözik is a TV2 anyacége

Átvette a TV2 vezetését, és megvásárolta a Lánchíd Rádiót és a Heti Választ is Alcsútdoboz fideszes alpolgármestere. Utóbbi két cég a Mészáros-birodalom egyik központjába költözött.

Jandó Zoltán Fabók Bálint
2019. július 10. 06:43 Vállalat

A legmagasabb szinten dönthettek Mészáros Lőrincék 40 milliárdos üzletéről

Egyelőre az sem egyértelmű, honnan lesz pénz a mostani felvásárlásra, de a 4iG további akvizíciókat tervez Magyarországon és a régióban.

Avatar
2019. július 9. 16:00 Vállalat

Szegény rokon marad Magyarország Európában, ha ilyen munkát támogat az állam

A magyar átlagnál jobb, de európai összevetésben olcsó és egyszerű munkát hoznak Magyarországra az államilag támogatott külföldi cégek.