Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 15. 15:01 Tech

Egyetlen, állami beruházás miatt került fel Magyarország is az önvezető autók nemzetközi ranglistájára

A KPMG nemzetközi tanácsadó cég minden évben elkészíti azon országok listáját, amelyek a legtöbbet tesznek az önvezető autók fejlesztéséért. A 25 országot felsoroló listán Magyarország egyből a 21. helyet szerezte meg, méghozzá éppen Palkovics László innovációs miniszter gyakran kritizált zalai tesztpályája miatt.

A KPMG több szempont alapján készíti el a nemzetközi rangsort, de ezen belül négy fontos pillér van. Ilyen például az, hogy az adott kormánynak milyen a viszonya az új technológiákhoz, vagyis a politika mennyire megengedő a vezető nélküli autók közúti forgalomban való engedélyezésében. Milyen technológiai innovációt támogat, egyáltalán milyen az adott ország infrastruktúrája, alkalmas-e az önvezető autók fogadására, illetve tesztelésére. Emellett azt is vizsgálták a felmérésben, hogy az egyes országokban mit gondolnak az emberek, milyen az önvezető gépjárművek iránti társadalmi elfogadottság.

Magyarország lényegében egy állami gigaberuházás miatt került fel idén elsőként a listára. Állami támogatás mellett indult el tavaly a Zala Zone építése, ami a régió legnagyobb tesztpályája lesz. Összesen 45 milliárd forintból épül fel, Szlovéniával és Ausztriával együttműködve. Az más kérdés, hogy ezt a munkát is kormányközeli cégek végzik, és hogy a projektet szakmai körökben nem ritkán nevezik teljesen értelmetlennek, mivel az autógyártók általában maguk is rendelkeznek ilyen tesztpályákkal.*A projekt vezetője szerint ugyan “sorban állnak” az érdeklődők, “többségében osztrák és német cégek”, akik majd használnák a tesztpályát, de ezeket nem nevezhetik meg. A beruházást várhatóan jövő év elején adják át.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az első jele, hogy az önvezető járműveket is a régi piaci szereplők fogják gyártani, nem az újakAz Uber bedobta a törölközőt, leállt az önvezető kamionok fejlesztésével.

Zsótér Márton, a KPMG közlekedéssel foglalkozó szakembere azt mondta, hogy Magyarország az egyik olyan ország, amely a legmagasabb pontszámot kapta az önvezető autókkal kapcsolatos kutatás-fejlesztésre, bár gyengébb pontszámokat kapott az igazságszolgáltatási rendszer minőségére és az innovációs intézkedésekre vonatkozóan.

A magyar kormány egyelőre nem lazított a jogszabályokon, legalábbis ami az önvezető autók közúti forgalmára vonatkozik. A KPMG szerint Magyarországon az egyre súlyosbodó munkaerőhiányra jelenthet részbeni megoldást az önvezető technikák elterjedése a logisztikában, a tömegközlekedésben és a feldolgozóiparban.

A nemzetközi listát egyébként Hollandia vezeti, ezt követi Szingapúr és Norvégia. A rangsorban előkelő helyen vannak az olyan államok, amelyeknek a hatóságai engedélyezték az önvezető autók közúti forgalomban történő közlekedését. Ilyen például Nagy-Britannia, Ausztrália, Franciaország, vagy az egyesült államokbeli Kalifornia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?Ha megy a porszívóval, a fűnyíróval, az autóval és a kamionnal, a motorral is meg kell próbálni.

Tech kpmg Magyarország önvezető autó tesztpálya Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Váczi István
2019. május 18. 16:21 Tech

Ha támogatjuk munkahelyek megszüntetését, ne csodálkozzunk az eredményen

Bár jelenleg éppen a munkaerőhiány a magyar gazdaság legnagyobb problémája, idehaza is sokakat foglalkoztat, hogy mi lesz, ha az automatizáció elkezdi tömegével megszüntetni az állásokat.

Avatar
2019. május 16. 15:29 Tech

Játszva megoldhatók a világ gazdasági problémái

Közgazdászokra is szükség van sok számítógépes játékban, hogy a kartellező és arbitráló játékosok ne döntsék romba a virtuális gazdaságot.

Avatar
2019. május 11. 16:28 Tech

Hogyan védenék meg a magánszféránkat azok a techcégek, amelyek szügyig gázolnak a titkainkban?

Hirtelen őrült sok védelmezője a lett "privacy"-nek. De bízhatunk bennük?

Fontos

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.