Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 15. 15:01 Tech

Egyetlen, állami beruházás miatt került fel Magyarország is az önvezető autók nemzetközi ranglistájára

A KPMG nemzetközi tanácsadó cég minden évben elkészíti azon országok listáját, amelyek a legtöbbet tesznek az önvezető autók fejlesztéséért. A 25 országot felsoroló listán Magyarország egyből a 21. helyet szerezte meg, méghozzá éppen Palkovics László innovációs miniszter gyakran kritizált zalai tesztpályája miatt.

A KPMG több szempont alapján készíti el a nemzetközi rangsort, de ezen belül négy fontos pillér van. Ilyen például az, hogy az adott kormánynak milyen a viszonya az új technológiákhoz, vagyis a politika mennyire megengedő a vezető nélküli autók közúti forgalomban való engedélyezésében. Milyen technológiai innovációt támogat, egyáltalán milyen az adott ország infrastruktúrája, alkalmas-e az önvezető autók fogadására, illetve tesztelésére. Emellett azt is vizsgálták a felmérésben, hogy az egyes országokban mit gondolnak az emberek, milyen az önvezető gépjárművek iránti társadalmi elfogadottság.

Magyarország lényegében egy állami gigaberuházás miatt került fel idén elsőként a listára. Állami támogatás mellett indult el tavaly a Zala Zone építése, ami a régió legnagyobb tesztpályája lesz. Összesen 45 milliárd forintból épül fel, Szlovéniával és Ausztriával együttműködve. Az más kérdés, hogy ezt a munkát is kormányközeli cégek végzik, és hogy a projektet szakmai körökben nem ritkán nevezik teljesen értelmetlennek, mivel az autógyártók általában maguk is rendelkeznek ilyen tesztpályákkal.*A projekt vezetője szerint ugyan “sorban állnak” az érdeklődők, “többségében osztrák és német cégek”, akik majd használnák a tesztpályát, de ezeket nem nevezhetik meg. A beruházást várhatóan jövő év elején adják át.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az első jele, hogy az önvezető járműveket is a régi piaci szereplők fogják gyártani, nem az újakAz Uber bedobta a törölközőt, leállt az önvezető kamionok fejlesztésével.

Zsótér Márton, a KPMG közlekedéssel foglalkozó szakembere azt mondta, hogy Magyarország az egyik olyan ország, amely a legmagasabb pontszámot kapta az önvezető autókkal kapcsolatos kutatás-fejlesztésre, bár gyengébb pontszámokat kapott az igazságszolgáltatási rendszer minőségére és az innovációs intézkedésekre vonatkozóan.

A magyar kormány egyelőre nem lazított a jogszabályokon, legalábbis ami az önvezető autók közúti forgalmára vonatkozik. A KPMG szerint Magyarországon az egyre súlyosbodó munkaerőhiányra jelenthet részbeni megoldást az önvezető technikák elterjedése a logisztikában, a tömegközlekedésben és a feldolgozóiparban.

A nemzetközi listát egyébként Hollandia vezeti, ezt követi Szingapúr és Norvégia. A rangsorban előkelő helyen vannak az olyan államok, amelyeknek a hatóságai engedélyezték az önvezető autók közúti forgalomban történő közlekedését. Ilyen például Nagy-Britannia, Ausztrália, Franciaország, vagy az egyesült államokbeli Kalifornia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?Ha megy a porszívóval, a fűnyíróval, az autóval és a kamionnal, a motorral is meg kell próbálni.

Tech kpmg Magyarország önvezető autó tesztpálya Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Straub Ádám
2019. március 16. 15:27 Tech

A termék, ami hat év késéssel lett menő

Iszonyatos lendületben vannak a csuklón hordható apró számítógépek, azaz az okosórák. A technológia sok ideje készen van, de most már arra is rájöttek, mivel lehet eladni őket.

Avatar
2019. március 9. 17:22 Tech

Apple: Mi lenne, ha kivételesen jó fejek lennénk?

Megvesszük az iPhone-t, a Teslát és a John Deere traktort, és abban a hitben élünk, hogy a miénk. De nincs jogunk megjavítani?

Torontáli Zoltán
2019. március 8. 07:02 Tech

Rossz levegőjű roncsteleppé válunk, de akkor is kell egy hely, ahol az öregebb autók 20 éves korukig mehetnek

Megmentjük Nyugat-Európát, amikor a levetett öreg autóit megvesszük. A Földnek az a jó, ha nem vesz mindenki új autót.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.

Hobot Péter Avatar
2019. március 14. 12:51 Élet

Nem lehetsz igazán sikeres, ha a pénz miatt dolgozol

Azok válnak sikeresebbé, akik hivatásként tekintenek a munkájukra, állítója a Yale professzora. A vezetőknek sem árt, ha odafigyelnek arra, hogy az alkalmazottaik értéknek lássák a saját munkájukat.