Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 15. 15:01 Tech

Egyetlen, állami beruházás miatt került fel Magyarország is az önvezető autók nemzetközi ranglistájára

A KPMG nemzetközi tanácsadó cég minden évben elkészíti azon országok listáját, amelyek a legtöbbet tesznek az önvezető autók fejlesztéséért. A 25 országot felsoroló listán Magyarország egyből a 21. helyet szerezte meg, méghozzá éppen Palkovics László innovációs miniszter gyakran kritizált zalai tesztpályája miatt.

A KPMG több szempont alapján készíti el a nemzetközi rangsort, de ezen belül négy fontos pillér van. Ilyen például az, hogy az adott kormánynak milyen a viszonya az új technológiákhoz, vagyis a politika mennyire megengedő a vezető nélküli autók közúti forgalomban való engedélyezésében. Milyen technológiai innovációt támogat, egyáltalán milyen az adott ország infrastruktúrája, alkalmas-e az önvezető autók fogadására, illetve tesztelésére. Emellett azt is vizsgálták a felmérésben, hogy az egyes országokban mit gondolnak az emberek, milyen az önvezető gépjárművek iránti társadalmi elfogadottság.

Magyarország lényegében egy állami gigaberuházás miatt került fel idén elsőként a listára. Állami támogatás mellett indult el tavaly a Zala Zone építése, ami a régió legnagyobb tesztpályája lesz. Összesen 45 milliárd forintból épül fel, Szlovéniával és Ausztriával együttműködve. Az más kérdés, hogy ezt a munkát is kormányközeli cégek végzik, és hogy a projektet szakmai körökben nem ritkán nevezik teljesen értelmetlennek, mivel az autógyártók általában maguk is rendelkeznek ilyen tesztpályákkal.*A projekt vezetője szerint ugyan “sorban állnak” az érdeklődők, “többségében osztrák és német cégek”, akik majd használnák a tesztpályát, de ezeket nem nevezhetik meg. A beruházást várhatóan jövő év elején adják át.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az első jele, hogy az önvezető járműveket is a régi piaci szereplők fogják gyártani, nem az újakAz Uber bedobta a törölközőt, leállt az önvezető kamionok fejlesztésével.

Zsótér Márton, a KPMG közlekedéssel foglalkozó szakembere azt mondta, hogy Magyarország az egyik olyan ország, amely a legmagasabb pontszámot kapta az önvezető autókkal kapcsolatos kutatás-fejlesztésre, bár gyengébb pontszámokat kapott az igazságszolgáltatási rendszer minőségére és az innovációs intézkedésekre vonatkozóan.

A magyar kormány egyelőre nem lazított a jogszabályokon, legalábbis ami az önvezető autók közúti forgalmára vonatkozik. A KPMG szerint Magyarországon az egyre súlyosbodó munkaerőhiányra jelenthet részbeni megoldást az önvezető technikák elterjedése a logisztikában, a tömegközlekedésben és a feldolgozóiparban.

A nemzetközi listát egyébként Hollandia vezeti, ezt követi Szingapúr és Norvégia. A rangsorban előkelő helyen vannak az olyan államok, amelyeknek a hatóságai engedélyezték az önvezető autók közúti forgalomban történő közlekedését. Ilyen például Nagy-Britannia, Ausztrália, Franciaország, vagy az egyesült államokbeli Kalifornia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?Ha megy a porszívóval, a fűnyíróval, az autóval és a kamionnal, a motorral is meg kell próbálni.

Tech kpmg Magyarország önvezető autó tesztpálya Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Straub Ádám
2020. február 15. 17:21 Tech

Bemutatták a csodamobilokat, amiket aztán nem is veszünk meg

Pár éve az ezerdolláros telefon még kiverte a biztosítékot, manapság viszont már a félmillió forintos készülék sem számít rendkívülinek.

Hajdu Miklós
2020. február 12. 10:02 Tech

Bevándorlók helyett inkább robotokra bíznák az idősek ellátását Japánban

Hihetetlen feladatokat sikerült már robotizálni Japánban, azonban bármennyire is ódzkodnak a vendégmunkásoktól a szigetországban, kénytelenek a munka egy részét rájuk bízni.

Avatar
2020. február 8. 17:10 Tech

Hackelések a valódi életből, amik sokkal durvábbak, mint amit a filmekben látni

Villogást, mágnesességet, sőt a számítógép zümmögését kihasználva is lehet adatokat lopni. Mivel manapság az adat minden, ezt ki is használják.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.

Torontáli Zoltán
2020. február 20. 07:01 Adat, Világ

Megdöbbensz, ha megnézed, ki mennyit nyer az uniós költségvetésen

Fejenként évi félmillió forint lehet a magyar állampolgárokra jutó előny a következő hét évben. De mennyit nyernek a csehek és a szlovákok, esetleg az írek vagy a görögök? Sok ez vagy kevés?

Hajdu Miklós
2020. február 19. 15:25 Közélet

Hiába szorult vissza a hétköznapi korrupció, mégsem lett tisztességesebb az ország

Magyarországon ma már nem a feketemunka, a számla nélküli vásárlások vagy a forgalmiba dugott ötezresek miatt tartják nagy problémának a korrupciót, hanem azért, mert maga az állam van nyakig benne a csalásokban.