Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. október 2. 15:25 Tech

Az alapító nem akarta, de a WhatsAppra is jönnek a hirdetések

A WhatsApp alapítója, Brian Acton azért hagyta ott tavaly szeptemberben a vállalatot, mert nem értett egyet Mark Zuckerberg terveivel, hogy hirdetések jelenjenek meg az appban – árulta el a Forbesnak adott interjújában. Acton azt mondta, megbánta, hogy 2014-ben eladta a vállalkozását a Facebooknak.

Múlt héten a Facebook által még 2012-ben felvásárolt Instagram alapítói jelentették be felmondásukat. Értesülések szerint Kevin Systrom és Mike Krieger vezérigazgatók is azért hagyták ott a vállalatot, mert nem értettek egyet Zuckerberg terveivel. Hivatalosan ugyanakkor csak annyit mondtak, azért távoznak, hogy a kíváncsiságukat és a kreativitásukat újra megéljék. 

Egy átlagos vállalat életében mindkét történet zúgolódásra adhatna okot, ám a Facebook esetében csak megerősítik azokat a nézeteket, miszerint Zuckerberg nagyon is szorosan tartja a gyeplőt az egész techóriáson. 

Zuckerberg nem kis birodalmat tart egyben: a Facebooknak 2,2 milliárd,  a WhatsAppnak 1,5 milliárd, míg az Instagramnak egymilliárd aktív felhasználója van a világon. Ugyan a regisztráltak között bőven van átfedés, a Facebook a két megvásárolt applikációval új célcsoportokat is elért. 

Zuckerberg célja pedig, hogy mindegyik platform jövedelmet generáljon, így hamarosan a WhatsAppon is megjelennek majd a hirdetések. A vállalat szerint a hirdetések a “Státusz” fülön jelenhetnek meg majd az appban 2019 folyamán, és nem érintik majd az üzeneteket, amelyek végponttól végpontig (end-to-end) titkosítottak maradnak.

Tech facebook Instagram Mark Zuckerberg WhatsApp Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.