Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. szeptember 25. 15:08 Tech

A Google azt is meg akarja válaszolni, amit még meg sem kérdeztél tőle

Több jelentős újítással állt elő a 20. születésnapját a napokban ünneplő Google. A mobiltelefonos felületekre kihegyezett tervek szerint a keresőmező alatt olyan cikkek és videók jelennek meg, amelyek a vállalat szerint érdekelhetik az adott felhasználót. A cél nem titkoltan az, hogy az emberek több időt töltsenek a Google oldalán, ne csak arra használják, hogy továbbugorjanak róla, ha már megtalálták, amit kerestek.

„Ez segít abban, hogy az ember arra is ráakadjon, amit még el sem kezdett keresni” – fogalmazott a Discover névre keresztelt megoldásról Karen Cosby, a Google keresőmotorjának termékmenedzsere egy blogon a Bloomberg tudósítása szerint. A cég egy olyan megoldást is bemutatott, amely a keresési találatok csoportosított elmentését teszi lehetővé.

Az alapfunkción túli terjeszkedés persze nem újdonság a Google esetében, egyebek mellett saját szállás- és repülőjegy-keresési megoldásokkal is előállt, olyan vállalatok versenytársává válva, mint például a Booking. A mostani bejelentés azt mutatja, hogy ez az irányvonal még erőteljesebbé válik.

A Google évi nagyjából 25 milliárd dolláros profitjának nagy részét még most is a keresési funkcióhoz társuló hirdetések hozzák. Nagy utat tettek meg tehát ahhoz képest, hogy a cég két alapítója, Sergey Brin és Larry Page eredetileg ellenezte, hogy keveredjenek a keresési találatok és a reklámok az oldalon. Manapság viszont az utóbbiak egy mobilképernyő nagyobb részét foglalják el, ha az ember rákeres valamire.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉvek óta dolgozik az eltűnésén a Google vezéreMunkatársai sem igazán tudják, hogy mivel foglalkozik Larry Page, a Google-t is tulajdonló Alphabet vezérigazgatója, miközben a cég komoly kihívások előtt áll.

Tech google keresés új szolgáltatások Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Hajdu Miklós
2020. február 23. 17:51 Tech

Nem kell ahhoz programozónak lenni, hogy zsarolóvírust szabadítsunk a főnökünkre

Virágzik a zsarolóvírus-kereskedelem az internet sötétebb zugjaiban. Kis szerencsével egy amatőr is sikeresen zsarolhat meg bárkit, de azért vannak kockázatok és buktatók.

Andersen Dávid
2020. február 22. 18:29 Tech

Hamarosan felforgatja az idősek életét a technológia

Sok dologban segíthetnek, de sok bonyodalmat is okozhatnak a célzottan az időseknek fejlesztett technológiák. De biztosan nagy pénz van a dologban.

Straub Ádám
2020. február 15. 17:21 Tech

Bemutatták a csodamobilokat, amiket aztán nem is veszünk meg

Pár éve az ezerdolláros telefon még kiverte a biztosítékot, manapság viszont már a félmillió forintos készülék sem számít rendkívülinek.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.