Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. szeptember 25. 15:08 Tech

A Google azt is meg akarja válaszolni, amit még meg sem kérdeztél tőle

Több jelentős újítással állt elő a 20. születésnapját a napokban ünneplő Google. A mobiltelefonos felületekre kihegyezett tervek szerint a keresőmező alatt olyan cikkek és videók jelennek meg, amelyek a vállalat szerint érdekelhetik az adott felhasználót. A cél nem titkoltan az, hogy az emberek több időt töltsenek a Google oldalán, ne csak arra használják, hogy továbbugorjanak róla, ha már megtalálták, amit kerestek.

„Ez segít abban, hogy az ember arra is ráakadjon, amit még el sem kezdett keresni” – fogalmazott a Discover névre keresztelt megoldásról Karen Cosby, a Google keresőmotorjának termékmenedzsere egy blogon a Bloomberg tudósítása szerint. A cég egy olyan megoldást is bemutatott, amely a keresési találatok csoportosított elmentését teszi lehetővé.

Az alapfunkción túli terjeszkedés persze nem újdonság a Google esetében, egyebek mellett saját szállás- és repülőjegy-keresési megoldásokkal is előállt, olyan vállalatok versenytársává válva, mint például a Booking. A mostani bejelentés azt mutatja, hogy ez az irányvonal még erőteljesebbé válik.

A Google évi nagyjából 25 milliárd dolláros profitjának nagy részét még most is a keresési funkcióhoz társuló hirdetések hozzák. Nagy utat tettek meg tehát ahhoz képest, hogy a cég két alapítója, Sergey Brin és Larry Page eredetileg ellenezte, hogy keveredjenek a keresési találatok és a reklámok az oldalon. Manapság viszont az utóbbiak egy mobilképernyő nagyobb részét foglalják el, ha az ember rákeres valamire.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉvek óta dolgozik az eltűnésén a Google vezéreMunkatársai sem igazán tudják, hogy mivel foglalkozik Larry Page, a Google-t is tulajdonló Alphabet vezérigazgatója, miközben a cég komoly kihívások előtt áll.

Tech google keresés új szolgáltatások Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.