Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 10. 13:13 Tech

Újabb jelét adta az Apple, hogy beszállhat az autóiparba

Az elmúlt években többször szóba került már, hogy az Apple beszáll a járműiparba, és a héten ismét erre utaló információ látott napvilágot az immáron 1000 milliárd dollárt érő amerikai vállalatnál. Doug Field korábban a Mac számítógépek hardverfejlesztéséért felelt a cég egyik alelnöki székében, ahonnan 2013-ban ment át a Teslához a Model 3 gyártását felügyelni. A héten azonban visszatért az Apple-höz, amit a techóriás is megerősített a TechCrunch-nak, bár azt nem árulta el, hogy Field mihez fog kezdeni a régi-új munkahelyén.

Pletykák és név nélküli forrásokon alapuló sajtóértesülések persze már léteznek Field munkaköréről. Állítólag ismét Bob Mansfielddel fog dolgozni, aki szintén a Mac-ekkel foglalkozott a cégnél 2013-ig. Néhány év kihagyás után az Apple visszacsábította, hogy az önvezető elektromos autók tervezéséről szóló, Titan névre keresztelt projektet vezesse. Field ráadásul korábban a Fordnál is volt mérnök, valószínűleg az itt szerzett tudását is kamatoztathatja az új pozíciójában.

Ahogy az Apple-nél megszokhattuk, magát a Titant, illetve a cég járműgyártási ambícióit is rengeteg találgatás övezi, csak nagyon kevés konkrétumot lehet tudni. 2015-ben még úgy tűnt, hogy a vállalat kocsijai valamelyik német prémium autógyártóval együttműködésben készülnek majd, számos tárgyalás lezajlott ugyanis az Apple és a BMW, illetve a Mercedes között. A spekulációkat tagadták az érintettek, 2016-ban pedig az Apple világossá tette, hogy nem fog autót gyártani – maga a nyilatkozat és az ekkoriban lezavart nagy átszervezések azonban mind arra utaltak, hogy valóban voltak Apple-autós tervek.

A kaliforniai cég akkor az önvezető technológiák fejlesztésére helyezte át a hangsúlyt. Ezen a téren néhány hónapja tovább erősített, amikor átcsábított egy rendkívül tapasztalt mérnököt Jaime Waydo személyében, aki előtte a Google-csoportba tartozó Waymónál foglalkozott sofőr nélküli autós megoldások fejlesztésével.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple nyerte az 1000 milliárd dolláros versenyfutástStabilan termeli a dollármilliárdokat a cég, szimbolikus diadal lett a jutalom.

Tech Apple autó elektromos autó önvezető autó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Hajdu Miklós
2020. július 11. 16:38 Tech

Akkor lenne olcsóbb a mobilinternet, ha többet használnánk

Hatszázszoros a különbség a legolcsóbb és a legdrágább mobilinternet-csomag között. Kanada és Csád iszonyú drága, India és Izrael nagyon olcsó. Miért?

Debreczeni Anna
2020. július 6. 18:42 Támogatói tartalom, Tech

A felhő lassan, de biztosan eléri a stratégiai szinteket a vállalatoknál, és ennek egyik fő katalizátora a járvány volt

Sok cégvezető kényszerült átgondolni vállalkozása jövőjét az utóbbi hónapokban, és jutott szinte szektortól függetlenül hasonló eredményre. Szembesültek azzal a kiszolgáltatottsággal, ami a rugalmatlan céges folyamataikból ered, így például a tradicionális informatikai eszközeikkel nem tudtak elég gyorsan reagálni a piaci változásokra. Voltak azonban olyan vállalatok is, akik megtapasztalhatták, hogy kiszámíthatatlan környezetben a digitalizáció és a felhő biztonságot adhat, mivel rugalmasságot és skálázhatóságot biztosít.

Hajdu Miklós
2020. július 6. 11:57 Tech

Tíz év is kevés volt, hogy az autóipar megoldja az okostelefonos zenelejátszás problémáját

Az új autók tulajdonosai már egy évtizede nem az autó problémái, hanem a navigáció és zenelejátszás miatt szentségelnek.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. július 15. 06:40 Vállalat

Képtelen felállni a padlóról a vendéglátás Budapest belvárosában

Ahol korábban a külföldiekre építettek, most annyira nincsen vendég, hogy kinyitni sincs értelme. Vidéken hétvégéken telt ház, hétköznapokon pangás van.

Bucsky Péter
2020. július 14. 06:41 Közélet

Az állami kórházellátó feleannyiért vett közel 2500 lélegeztetőgépet, mint a külügy

A kórházellátó a legnagyobb piaci szereplőktől vásárolt normális áron, a külügy jórészt ismeretlen hátterű cégektől sokkal drágábban. De a pénz nem számított.

Váczi István
2020. július 13. 06:37 Vállalat

Nyáron is leállnak a magyar autógyárak, mi lesz a dolgozóikkal?

Nemrég indultak újra, a Suzuki ma indítja a második műszakot, de nyáron ismét minimum egyhetes szünetet tartanak. A keresetek visszaesnek, főleg a beszállítóknál.