Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 10. 13:13 Tech

Újabb jelét adta az Apple, hogy beszállhat az autóiparba

Az elmúlt években többször szóba került már, hogy az Apple beszáll a járműiparba, és a héten ismét erre utaló információ látott napvilágot az immáron 1000 milliárd dollárt érő amerikai vállalatnál. Doug Field korábban a Mac számítógépek hardverfejlesztéséért felelt a cég egyik alelnöki székében, ahonnan 2013-ban ment át a Teslához a Model 3 gyártását felügyelni. A héten azonban visszatért az Apple-höz, amit a techóriás is megerősített a TechCrunch-nak, bár azt nem árulta el, hogy Field mihez fog kezdeni a régi-új munkahelyén.

Pletykák és név nélküli forrásokon alapuló sajtóértesülések persze már léteznek Field munkaköréről. Állítólag ismét Bob Mansfielddel fog dolgozni, aki szintén a Mac-ekkel foglalkozott a cégnél 2013-ig. Néhány év kihagyás után az Apple visszacsábította, hogy az önvezető elektromos autók tervezéséről szóló, Titan névre keresztelt projektet vezesse. Field ráadásul korábban a Fordnál is volt mérnök, valószínűleg az itt szerzett tudását is kamatoztathatja az új pozíciójában.

Ahogy az Apple-nél megszokhattuk, magát a Titant, illetve a cég járműgyártási ambícióit is rengeteg találgatás övezi, csak nagyon kevés konkrétumot lehet tudni. 2015-ben még úgy tűnt, hogy a vállalat kocsijai valamelyik német prémium autógyártóval együttműködésben készülnek majd, számos tárgyalás lezajlott ugyanis az Apple és a BMW, illetve a Mercedes között. A spekulációkat tagadták az érintettek, 2016-ban pedig az Apple világossá tette, hogy nem fog autót gyártani – maga a nyilatkozat és az ekkoriban lezavart nagy átszervezések azonban mind arra utaltak, hogy valóban voltak Apple-autós tervek.

A kaliforniai cég akkor az önvezető technológiák fejlesztésére helyezte át a hangsúlyt. Ezen a téren néhány hónapja tovább erősített, amikor átcsábított egy rendkívül tapasztalt mérnököt Jaime Waydo személyében, aki előtte a Google-csoportba tartozó Waymónál foglalkozott sofőr nélküli autós megoldások fejlesztésével.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple nyerte az 1000 milliárd dolláros versenyfutástStabilan termeli a dollármilliárdokat a cég, szimbolikus diadal lett a jutalom.

Tech Apple autó elektromos autó önvezető autó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Debreczeni Anna
2019. szeptember 17. 11:43 Tech

Nagyot nyerhet a német gyökerű szoftvercég a generációváltással

Ezért is jó, ha nélkülözhetetlenné teszi magát egy vállalat: elég egyszer eladnia a termékét, utána csak frissítenie kell a legújabb trendek szerint.

Avatar
2019. szeptember 15. 17:08 Tech

Retró elektromos autókkal száguldhatunk a jövőbe

Lassan már minden gyártó megjelenik egy tisztességes elektromos autóval, és ezek formavilága gyakran több évtizeddel ezelőtti modellekét idézi meg.

Andersen Dávid
2019. szeptember 8. 07:35 Tech

Hamarosan tényleg intelligens robotok fognak öltöztetni minket, és ebben nagy pénz van

A divat, a technológia és a tudomány vívmányait egyesítő fashiontech cégek hatalmasat mennek napjainkban, de vajon meddig tart még az öröm?

Fontos

Stubnya Bence
2019. szeptember 18. 15:24 Adat, Világ

Már most is előzi a magyart, de pár év alatt még meg is dupláznák a lengyel minimálbért

Vannak kockázatai is a háromszázezer forintos lengyel minimálbérnek. A lengyel cégek remélik, hogy csak választási ígérgetés a lengyel kormány új terve, pedig Lengyelország eddig is élen járt a minimálbér emelésében a régión belül is.

Avatar
2019. szeptember 17. 15:09 Élet

Lehet demokratikus és piaci választ adni a klímaváltozásra?

Lehet, hogy hiába várunk erre, ha nem hozunk létre olyan intézményeket, amelyek hatékonyan vezetnék ezt a folyamatot. Hozzászólás az extrapoláció-vitához.

Stubnya Bence
2019. szeptember 17. 07:02 Adat, Vállalat

Nem támogatja tovább a vendégmunkások állásait a kormány, de rejtély, hogy miért nem évekkel ezelőtt döntött így

Nem célja többé az egyedi kormánydöntéssel adott nagyvállalati támogatásoknak, hogy munkahelyeket hozzanak létre. A kérdés már csak az, hogy miért pont most döntöttek így.