Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 10. 13:13 Tech

Újabb jelét adta az Apple, hogy beszállhat az autóiparba

Az elmúlt években többször szóba került már, hogy az Apple beszáll a járműiparba, és a héten ismét erre utaló információ látott napvilágot az immáron 1000 milliárd dollárt érő amerikai vállalatnál. Doug Field korábban a Mac számítógépek hardverfejlesztéséért felelt a cég egyik alelnöki székében, ahonnan 2013-ban ment át a Teslához a Model 3 gyártását felügyelni. A héten azonban visszatért az Apple-höz, amit a techóriás is megerősített a TechCrunch-nak, bár azt nem árulta el, hogy Field mihez fog kezdeni a régi-új munkahelyén.

Pletykák és név nélküli forrásokon alapuló sajtóértesülések persze már léteznek Field munkaköréről. Állítólag ismét Bob Mansfielddel fog dolgozni, aki szintén a Mac-ekkel foglalkozott a cégnél 2013-ig. Néhány év kihagyás után az Apple visszacsábította, hogy az önvezető elektromos autók tervezéséről szóló, Titan névre keresztelt projektet vezesse. Field ráadásul korábban a Fordnál is volt mérnök, valószínűleg az itt szerzett tudását is kamatoztathatja az új pozíciójában.

Ahogy az Apple-nél megszokhattuk, magát a Titant, illetve a cég járműgyártási ambícióit is rengeteg találgatás övezi, csak nagyon kevés konkrétumot lehet tudni. 2015-ben még úgy tűnt, hogy a vállalat kocsijai valamelyik német prémium autógyártóval együttműködésben készülnek majd, számos tárgyalás lezajlott ugyanis az Apple és a BMW, illetve a Mercedes között. A spekulációkat tagadták az érintettek, 2016-ban pedig az Apple világossá tette, hogy nem fog autót gyártani – maga a nyilatkozat és az ekkoriban lezavart nagy átszervezések azonban mind arra utaltak, hogy valóban voltak Apple-autós tervek.

A kaliforniai cég akkor az önvezető technológiák fejlesztésére helyezte át a hangsúlyt. Ezen a téren néhány hónapja tovább erősített, amikor átcsábított egy rendkívül tapasztalt mérnököt Jaime Waydo személyében, aki előtte a Google-csoportba tartozó Waymónál foglalkozott sofőr nélküli autós megoldások fejlesztésével.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple nyerte az 1000 milliárd dolláros versenyfutástStabilan termeli a dollármilliárdokat a cég, szimbolikus diadal lett a jutalom.

Tech Apple autó elektromos autó önvezető autó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.