Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. július 1. 13:06 Tech

Saját piacuk lett az elektromos autókból kiszerelt, nyugdíjas akkumulátoroknak

Akik az elektromos autók ellen érvelnek, azok gyakran előveszik, hogy a techológiájuk igazából nem is olyan környezetkímélő, hiszen rengeteg szén-dioxid keletkezik az előállításuk és a használatuk alatt. És még ott van a kiszuperált akkumulátorok biztonságos elhelyezésének problémája is, igaz, ez lehet, hogy mégsem olyan nagy gond.

Az elektromos,- vagy hibridhajtású autókból, az életciklus lejártát követően, kiszerelik az akkumulátorokat, és aztán tovább hasznosítják. Ezek az aksik még működőképesek, és bár veszítenek a hatásfokból, ami kényelmetlenné teszi az elektromos autózást, hiszen drasztikusan csökken a hatótáv, más felhasználásukat ugyanakkor nem gátolja.

A kiszerelt aksik további hét-tíz évig üzemképesek. Japánban például az egyik szupermarket-lánc, a 7-Eleven használja őket. Kaliforniában az elektromos töltőállomások, míg Európában a lakások megújuló energiából származó áram tárolására használják.

Olyannyira nagy üzlet ez, hogy a német BMW, az amerikai General Motors, a japán Toyota és a kínai BYD autógyártó cég azon dolgoznak, hogy létrehozzák az aksik másodpiacát. Ezzel lényegesen olcsóbb lehet hosszútávon az akkumulátorok bekerülési költsége.

 

A Bloomberg adatai szerint csak idén 55 ezer akkumulátort éri el a nyugdíjas kort, de becslések szerint 2025-re 3,4 millió aksit lehetne a másodpiacon értékesíteni. Kínában, ahol a világon gyártott elektromos autók felét értékesítik, augusztustól új környezetvédelmi szabályok lépnek életbe. A kiszerelt aksikat a gyártóknál kell majd leadni. Ilyen szabályok már Európában régóta vannak, és hamarosan az Egyesült Államokban is bevezetik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába elektromos, ha mindenki kéttonnás autókkal jár, abból nem lesz környezetvédelemAz elektromos autók terjedése mellett arra is ösztönözni kellene az embereket, hogy minél könnyebb járműveket használjanak.

Nem csoda, hogy az autógyártók már azon agyalnak, hogy milyen másodlagos felhasználási lehetőségeik lehetnek a kiszuperált akkumulátoroknak. Becslések szerint 2040-re minden második eladott gépjármű elektromos lesz, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy 559 millió árammal hajtott autó közlekedik a világ útjain. Ezzel párhuzamosan a cégek 2050-re 550 milliárd dollárt fognak befektetni lakossági, ipari és hordozható akkumulátorok gyártásába.

Tech akkumulátor BMW BYD elektromos autó GM Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 19. 09:25 Tech

Osztrák háttérrel elindult a Lime rollerek budapesti kihívója

Breezy néven itt az újabb e-roller szolgáltató a fővárosban, a jelek szerint egy osztrák rendszert szabtak magyar viszonyokra.

Avatar
2019. augusztus 17. 17:42 Tech

Drágám, mit keres egy router a lábadban?

Nem csak punk pólós hekkerek szórakozása, hogy kiborggá alakítsák magukat. Egyre nagyobb lehetőségeket hoz, hogy félig robottá alakuljunk, de súlyos kérdések is felmerülnek.

Hajdu Miklós
2019. augusztus 14. 13:03 Tech

Tényleg lehallgatta és leíratta a Facebook a messengeres telefonbeszélgetéseidet

Állítólag csak a mesterséges intelligenciájukat akarták tökéletesíteni a beszédrészletek elemzésével.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 18. 07:08 Élet

Vegetarianizmus, természetes étel és klímavédelem: ez nehéz lesz egyszerre

Tudatos vásárlóként hiába szeretnél egyszerre sok mindent elérni, egyelőre úgy néz ki, hogy ez ma még maradéktalanul nem sikerülhet. Melyik ujjunkba harapjunk?

Stubnya Bence
2019. augusztus 17. 07:24 Világ

Három éve a feje tetejére állt világpolitika. De valójában miért?

Hirtelen szexista és rasszista lett a fehér munkásosztály, vagy rájöttek, hogy cserben hagyták őket a munkaerőpiacon? Nem csak a következő választásokat, hanem a globalizáció sorsát is eldöntheti a válasz.

Bucsky Péter
2019. augusztus 16. 06:52 Közélet

Autósportokban erősít a Szijjártó család, az állami pénzek követik őket

Jelentős állami pénzek kerültek a külügytől a külügyminiszter testvére által vezetett kamionversenyes céghez.