Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. július 1. 13:06 Tech

Saját piacuk lett az elektromos autókból kiszerelt, nyugdíjas akkumulátoroknak

Akik az elektromos autók ellen érvelnek, azok gyakran előveszik, hogy a techológiájuk igazából nem is olyan környezetkímélő, hiszen rengeteg szén-dioxid keletkezik az előállításuk és a használatuk alatt. És még ott van a kiszuperált akkumulátorok biztonságos elhelyezésének problémája is, igaz, ez lehet, hogy mégsem olyan nagy gond.

Az elektromos,- vagy hibridhajtású autókból, az életciklus lejártát követően, kiszerelik az akkumulátorokat, és aztán tovább hasznosítják. Ezek az aksik még működőképesek, és bár veszítenek a hatásfokból, ami kényelmetlenné teszi az elektromos autózást, hiszen drasztikusan csökken a hatótáv, más felhasználásukat ugyanakkor nem gátolja.

A kiszerelt aksik további hét-tíz évig üzemképesek. Japánban például az egyik szupermarket-lánc, a 7-Eleven használja őket. Kaliforniában az elektromos töltőállomások, míg Európában a lakások megújuló energiából származó áram tárolására használják.

Olyannyira nagy üzlet ez, hogy a német BMW, az amerikai General Motors, a japán Toyota és a kínai BYD autógyártó cég azon dolgoznak, hogy létrehozzák az aksik másodpiacát. Ezzel lényegesen olcsóbb lehet hosszútávon az akkumulátorok bekerülési költsége.

 

A Bloomberg adatai szerint csak idén 55 ezer akkumulátort éri el a nyugdíjas kort, de becslések szerint 2025-re 3,4 millió aksit lehetne a másodpiacon értékesíteni. Kínában, ahol a világon gyártott elektromos autók felét értékesítik, augusztustól új környezetvédelmi szabályok lépnek életbe. A kiszerelt aksikat a gyártóknál kell majd leadni. Ilyen szabályok már Európában régóta vannak, és hamarosan az Egyesült Államokban is bevezetik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába elektromos, ha mindenki kéttonnás autókkal jár, abból nem lesz környezetvédelemAz elektromos autók terjedése mellett arra is ösztönözni kellene az embereket, hogy minél könnyebb járműveket használjanak.

Nem csoda, hogy az autógyártók már azon agyalnak, hogy milyen másodlagos felhasználási lehetőségeik lehetnek a kiszuperált akkumulátoroknak. Becslések szerint 2040-re minden második eladott gépjármű elektromos lesz, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy 559 millió árammal hajtott autó közlekedik a világ útjain. Ezzel párhuzamosan a cégek 2050-re 550 milliárd dollárt fognak befektetni lakossági, ipari és hordozható akkumulátorok gyártásába.

Tech akkumulátor BMW BYD elektromos autó GM Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fabók Bálint
2019. február 19. 17:11 Tech

Álinterjúkkal és kamutárgyalásokkal próbálja megszerezni a Huawei az Apple titkait

Az amerikai kormány szerint a Huaweinél külön ösztönzőprogram van arra, hogy információkat szerezzenek a riválisoktól.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 17:16 Tech, Vállalat

Egyre furcsább módszerekkel próbálják begyűjteni az űrszemetet

Egyre több cég próbál valamiféle megoldást találni a több százezer darabból álló űrszemét összeszedésére és megsemmisítésére.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 10:35 Adat, Tech

Ezek a mobilok sugároznak a legerősebben

Az első helyen egy kínai gyártó szerepel, de a top tízben van Iphone, Sony és Google saját márkás készülék is.

Fontos

Váczi István
2019. február 21. 06:52 Közélet, Vállalat

Közel 2000 milliárd forintért vásárolt már cégeket az Orbán-kormány

Némelyik jól teljesít, más csődbe ment, és van olyan is, amely már Mészáros Lőrincé. De alapvetően csak puffadt és puffadt az állam az utóbbi években.

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.