Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. június 15. 09:57 Tech

Visszaszorult a Facebook szerepe a hírfogyasztásban

Nem maradnak következmények nélkül a Facebook körüli botrányok, a Reuters Institute kutatása szerint ugyanis a közösségi oldalt egyre kevesebben használják a hírek megvitatására. 

Ugyan a hírcsatornák között sokáig dinamikusan nőtt az oldal jelentősége, idén ez a tendencia megfordult, és a felhasználók már inkább olyan csevegőalkalmazásokban osztják és beszélik meg a számukra érdekes cikkeket, mint például a WhatsApp (ami egyébként szintén a Facebooké).

Ez a fiatalabb felhasználókra különösen igaz, akik körében 20 százalékkal csökkent tavaly óta a Facebookról való hírfogyasztás. Az Egyesült Államokban 2017 óta összességében 9 százalékkal csökkent az oldal jelentősége a hírfogyasztásban.

A megkérdezett szakértők szerint a jelenség hátterében az áll, hogy az internetezők elkezdtek személyesebb és védettebb terepet keresni az őket érdeklő hírek megvitatásához, ahol nem kell sok emberrel konfrontálódniuk. 

A hírek felfedezésében, tehát az új információ begyűjtésében továbbra is a Facebook és a Twitter a legmeghatározóbb felület, viszont a hírportálok számára rendkívül fontos megosztások és hozzászólások egyre inkább a csevegőalkalmazásokba helyeződnek át.

Az új jelenség a közösségi oldalak és a csetprogramok üzemeltetőinek és a tartalomgyártóknak is bőven tartogat kihívásokat. A hirdetési kiadások és bevételek optimalizálásakor, illetve a kattintások beárazásakor ugyanis egyre nagyobb súllyal kell figyelembe venniük azokat a tartalomhoz kötődő interakciókat, amiket a felhasználók a közösségi oldalakon kívül tesznek meg.

Különösen izgalmas, hogy miképp fog alkalmazkodni a kattintásokból és a közösségi oldalakon mért interakciókból élő média egy olyan trendhez, ami épp arról szól, hogy a felhasználók rejtve akarják tartani, miképp reagáltak egy adott hírre.

A Reuters Institute felmérésében egyébként 74 ezren vettek részt 37 országból.

Tech facebook hírek WhatsApp Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.