Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. május 5. 17:37 Tech

Előfizetéses Facebookon mesterkednek Zuckerbergék

A Facebook piackutatásba kezdett az utóbbi hetekben, hogy kiderítse, több ember csatlakozna-e a platformjukhoz, ha létezne egy előfizetéses, reklámmentes verziója – tudta meg a Bloomberg. A fizetős Facebook lehetősége már korábban is felmerült, ám most az adatkezelési botrány miatt újra fontolóra vették az ötletet.

A tervek egyelőre nincsenek kőbe vésve és nem is biztos, hogy megvalósítják az elképzelést – mondták a zárt tárgyalások miatt névtelenséget kérő források a Bloombergnek.

A Facebook nem akarta kommentálni az értesülést. Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató egyébként a vállalat első negyedéves eredményének bemutatáskor éppen arról beszélt, hogy a reklámok segítségével tudják elérni a legtöbb embert, minden jövedelmi szinten, de létezhet más modell is, ami működik.

Sok más bevételszerzési formán gondolkoztunk már, beleértve az előfizetéseket is, és a jövőben is minden lehetőséget megfontolunk

– mondta akkor Sandberg. Zuckerberg áprilisban az amerikai törvényhozás előtti meghallgatásán szintén utalt arra, hogy lehet, hogy lesz előfizetéses opció. Azt mondta, mindig lesz ingyenes verzió.

A reklámmentes, előfizetéses verzióval Zuckerbergék nem az üzleti modelljüket akarják megváltoztatni, csak meg akarják szüntetni az okot, amiért az emberek gyakran elhagyják a Facebookot. A vállalat a tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét mind a reklámokkal kereste.

Az utóbbi években elvégzett belső vállalati kutatások ugyanakkor azt hozták ki eredményül, hogy a fogyasztók nem lennének nyitottak az előfizetési opcióra, mivel az egészet úgy látnák, hogy a Facebook csak mohó és pénzt akar kérni valami olyanért, amiről azt mondta, mindig szabad lesz – mondták a források.

A vállalat szerint azonban a fogyasztók hozzáállása megváltozhat a Cambridge Analytica botrány miatt. A Facebook iránti közbizalom ugyanis jelentősen sérült, miután kiderült, több millió felhasználó személyes adatait adta át egy fejlesztő a politikai elemző cégnek, amely Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán dolgozott. Az ügy miatt számos fontos kérdés merült fel a Facebookkal kapcsolatban, például hogy vajon milyen információkat gyűjt a hirdetésekhez, illetve hogy követi vagy célozza-e oly módon a felhasználókat, ahogyan arra ők nem számítanak, vagy amit nem értenek.

Tech előfizetés facebook közösségi média reklám Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Avatar
2022. január 18. 11:14 Tech

Két választásunk van a mesterséges intelligenciával: segít nekünk, vagy magunk ellen fordítjuk

Az újabb kutatások szerint az automatizáció központi szerepet tölt be a jövedelmek közti különbségek növekedésében.

Váczi István
2022. január 14. 13:18 Tech, Vállalat

Több mint 13 milliárd forintért vásárolnak fel egy magyar informatikai céget

Az indiai HCL Technologies felvásárolja a magyar Starschemát, amely különféle adatfeldolgozási szolgáltatásokat nyújt, és partnerei között több is megtalálható a világ legnagyobb forgalmú cégei közül.

Pletser Tamás
2022. január 13. 06:57 Tech

Sokat kell még várni az olcsó elektromos autókra

A növekvő nyersanyagárak megakaszthatják az elektromos autók forradalmát, miközben az akkumulátorok gyártásához szükséges értékláncok kiépítése nagyon hosszú folyamat.

Fontos

Váczi István
2022. január 24. 13:41 Világ

Mire mennek az ukránok az új, nyugati fegyvereikkel az oroszok ellen?

Egyre több nyugati páncéltörő fegyvert kap Ukrajna, de kérdéses, hogy egy esetleges háborúban ezek mennyire lesznek hatékonyan alkalmazhatók.

Hajdu Miklós
2022. január 23. 16:57 Pénz

Nincs két egyforma inflációs időszak, de adódott már a mostanihoz hasonló helyzet a történelemben

A termelési láncok második világháború alatti megakadása, majd a békekötés után a kereslet gyors élénkülése a mostanihoz hasonló inflációhoz vezetett.

Debreczeni Anna
2022. január 23. 07:32 Közélet

Zöld címkét kaphatnak idén a földgáz- és nukleáris projektek az EU-tól

Örök vita maradhat, hogy az atomerőmű, és főleg a földgáz bármilyen felhasználása mennyire zöld, és ezt várhatóan az új európai szabályozás sem fogja csitítani.