Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. május 5. 17:37 Tech

Előfizetéses Facebookon mesterkednek Zuckerbergék

A Facebook piackutatásba kezdett az utóbbi hetekben, hogy kiderítse, több ember csatlakozna-e a platformjukhoz, ha létezne egy előfizetéses, reklámmentes verziója – tudta meg a Bloomberg. A fizetős Facebook lehetősége már korábban is felmerült, ám most az adatkezelési botrány miatt újra fontolóra vették az ötletet.

A tervek egyelőre nincsenek kőbe vésve és nem is biztos, hogy megvalósítják az elképzelést – mondták a zárt tárgyalások miatt névtelenséget kérő források a Bloombergnek.

A Facebook nem akarta kommentálni az értesülést. Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató egyébként a vállalat első negyedéves eredményének bemutatáskor éppen arról beszélt, hogy a reklámok segítségével tudják elérni a legtöbb embert, minden jövedelmi szinten, de létezhet más modell is, ami működik.

Sok más bevételszerzési formán gondolkoztunk már, beleértve az előfizetéseket is, és a jövőben is minden lehetőséget megfontolunk

– mondta akkor Sandberg. Zuckerberg áprilisban az amerikai törvényhozás előtti meghallgatásán szintén utalt arra, hogy lehet, hogy lesz előfizetéses opció. Azt mondta, mindig lesz ingyenes verzió.

A reklámmentes, előfizetéses verzióval Zuckerbergék nem az üzleti modelljüket akarják megváltoztatni, csak meg akarják szüntetni az okot, amiért az emberek gyakran elhagyják a Facebookot. A vállalat a tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét mind a reklámokkal kereste.

Az utóbbi években elvégzett belső vállalati kutatások ugyanakkor azt hozták ki eredményül, hogy a fogyasztók nem lennének nyitottak az előfizetési opcióra, mivel az egészet úgy látnák, hogy a Facebook csak mohó és pénzt akar kérni valami olyanért, amiről azt mondta, mindig szabad lesz – mondták a források.

A vállalat szerint azonban a fogyasztók hozzáállása megváltozhat a Cambridge Analytica botrány miatt. A Facebook iránti közbizalom ugyanis jelentősen sérült, miután kiderült, több millió felhasználó személyes adatait adta át egy fejlesztő a politikai elemző cégnek, amely Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán dolgozott. Az ügy miatt számos fontos kérdés merült fel a Facebookkal kapcsolatban, például hogy vajon milyen információkat gyűjt a hirdetésekhez, illetve hogy követi vagy célozza-e oly módon a felhasználókat, ahogyan arra ők nem számítanak, vagy amit nem értenek.

Tech előfizetés facebook közösségi média reklám Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 14. 16:46 Tech, Világ

Megvan az önvezető kétkerekű BMW, de nem azért, hogy hazavigyen sörözés után

Az önvezetés a német gyártó szerint sci-fi marad, de a technológia segíthet biztonságosabbá tenni a motorozást.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 5. 10:43 Tech, Világ

Látszólag minden egyben volt a nagy amerikai sikersztorihoz, aztán őrült nagy bukás lett belőle

Felszámolják az elmúlt évek agyonsztárolt kamucégét, az otthoni vérminta elemzést ígérő Theranost.

Bucsky Péter
2018. szeptember 2. 15:55 Tech

Optikai trükkel lassítanák le a gyorshajtókat

A rendkívül veszélyes alagutas balesetek kockázatát csökkentenék a sebességérzetet befolyásoló festéssel.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 06:53 Élet

A matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodat

Nincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

Bucsky Péter
2018. szeptember 17. 06:45 Állam

Még többet költ az állam a Red Bull Air Race-re, valószínűleg szabálytalanul

Az eddig sejtettnél harmadával többe kerül a budapesti repülős PR-rendezvény, mivel a Hungaroring Zrt. külön a szervezéssel is megbíz egy céget évente félmilliárd forintért. A szerződés ráadásul szinte semmilyen számszerűsíthető konkrétumot nem tartalmaz, de azért azt kiköti, hogy a kormánymédiánál kell a hirdetési pénzeket elkölteni.

Fabók Bálint Kasnyik Márton
2018. szeptember 14. 06:52 Állam

A kormány úgy csinál, mint akinek egyáltalán nincs szüksége a magyar közgazdaságtanra

Felmerült, hogy a kormány megszüntetné a legeredményesebb közgazdasági kutatóintézetet, a Corvinust pedig egy alapítványba játszanák át. Megrendítő csapás lehet a magyar közgazdaságtannak.