Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. december 15. 11:06 Podcast, Támogatói tartalom

Nem kell utólag találgatni, hol fizettünk kártyával, ha majd a boltok logói is ott lesznek a mobilapplikációban

A legjobb fizetési élmény, ha nem fizetünk – legalábbis nem kell foglalkoznunk a fizetéssel. És ez nem a távoli jövő, hanem már ma a mindennapjaink része. Elég az autómegosztókra vagy a rollerbérlésre gondolni, ahol automatikusan vonják le a szolgáltatás díját az applikációba rögzített kártyánkról. Hamarosan pedig elég lesz elegánsan egy köszönömöt mondani kedvenc éttermünkből való távozáskor is.

A Mastercard az elsők között hozta be Magyarországra az érintésmentes fizetést 2009-ben. Ennek köszönhetően széles körben elterjedt a kártyahasználat itthon, és a kártyák digitalizálásában is élen járunk. Ugyanilyen fontos azonban a másik – elfogadói – oldal fejlesztése is, azaz hogy hány kereskedelmi elfogadóhelyen fizethetünk digitálisan.

„Meg szokták azért még kérdezni, hogy kávéról vagy bankkártyáról van-e szó, amikor a Mastercard terminálduplázó programjáról, a Doppioról beszélek” – mondta Szász Ferenc, a Mastercard Magyarország üzletfejlesztési igazgatója a G7 podcastban. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva lehet meghallgatni:

 

A cél az volt a 2019 végén létrehozott programmal, hogy három év alatt megduplázzuk az elfogadóhelyek számát, hogy gyakorlatilag minden boltban, kereskedőnél és szolgáltatónál elérhető legyen a kártyás fizetés. Induláskor 150 ezer terminál volt Magyarországon, ehhez 115 ezer új terminál adódott hozzá az elmúlt két évben, így közel a 300 ezres cél.

Az utolsó szakaszban vagyunk, ami általában a legkeményebb, csakúgy, mint a maratonban – de sikerülni fog

– mondta.

Sokat segített, hogy Magyarországon ismert volt már az érintésmentes fizetés technológiája. Nem kellett magyarázni, hogy elég odaérinteni a kártyát a terminálhoz, így a tudás és a szándék megvolt, az infrastruktúrát kellett hozzáépíteni.

Ehhez jó hátszelet adott, hogy 2021. január elsejétől kötelező minden online kasszával rendelkező kereskedőnek digitális fizetési lehetőséget is biztosítania. Ennek megfelelően tavaly decembertől idén január-februárig óriási, havi 40-50 ezres növekedés volt a terminálok számában, így összesen mintegy 30-40 százalékot ugrott meg az elfogadóhelyek száma. 

A fejlődés itt nem áll meg. Hamarosan eljön az idő, amikor a közös családi számlán is látni fogjuk, vagy egy görbe este utáni másnap is be tudjuk azonosítani, hol költöttünk, ki vont le tőlünk pénzt – jelenleg ugyanis a kereskedők nevét láthatjuk a tranzakcióknál, ami az esetek többségében nem mond semmit a vásárlónak. A Mastercardnál lehetőségük van a kereskedőknek feltölteniük a céges logójukat egy rendszerbe, ami aztán megjelenik a vásárló mobilbanki alkalmazásában.

Az is feltűnhetett sokaknak, hogy egyre több helyen kérdezik meg, kérjük-e a vásárlói bizonylatot a kártyás fizetést követően – ezt, mivel digitálisan is megvan, a legtöbben valószínűleg nem kérik, összességében nagy mennyiségű papírt spórolva. A Mastercard szeretné, ha a kereskedők is beérnék a digitális bizonylattal a most forgalomban lévő, 200-250 ezer, klasszikus, régebbi típusú terminál esetén – mert az újakban már alapból nincs bizonylatnyomtató.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom A pénzen túl kártyás fizetés Mastercard mobilfizetés Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.