Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. szeptember 7. 10:17 Podcast, Támogatói tartalom

Minden második magyar felnőtt vásárolt már a neten, de mit veszünk a wc-n ülve?

Mi alapján hozunk meg egy vásárlási döntést? Melyik mindennapi szituációban, jellemzően milyen termékeket vásárolunk? Lehet jó élmény egy alapvetően veszteségként megélt helyzet, a fizetés?

A G7 podcast vendégei Komándi Krisztián, a Frontíra szolgáltatástervező cég tanácsadója és Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban és ide kattintva lehet meghallgatni:

Egy tavalyi kutatás szerint Magyarország az „elhagyott kosarak” országa, az emberek jellemzően az utolsó pillanatban, a fizetéskor hátrálnak ki az online vásárlásból, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. A bizalom tehát a legfontosabb, amit a fizetési folyamaton keresztül lehet megfogni, ezért készítette el a Fizetési élmény riportot a Frontíra és a Mastercard.

A fizetési élmény is egy élmény, ami hozzátartozik a teljes vásárlási élményhez, ami lehet jó vagy rossz is – mondta Komándi Krisztián. Ha pedig rossz, akkor mindent, ami előtte van, elszúr – tette hozzá.

A járványhelyzet miatt tavaly csak a karantén első pár hónapjában 50 ezer embernek volt első interakciója a digitális fejlesztésekkel, fizetésekkel. Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló, inkább szegmensek, csoportok vannak, eltérő ízléssel, igényekkel; a riportból kiderült például, hogy ebben az időszakban éppen az idősebbek, az 55-60 évesek vásároltak a leggyakrabban online heti rendszerességgel.

A magyar alapvetően nagyon innovatív nép, az érintéses fizetés bevezetésekor nagyon sokáig a top 3-ban voltunk tranzakciószámban, az USA-t és Oroszországot is megelőzve – mondta Mondovics Péter. A magyar felnőtt lakosság fele, 3,5 millió ember rendelt online tavaly – a GKI tavalyi elemzése szerint az e-kereskedelmi szektor 45 százalékkal bővült, ami azt jelenti, hogy 3-5 évet lökött előre a digitalizációban ez az időszak. Jelenleg a teljes hitelforgalom 20 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, de az elmúlt 1,5 év jó nagy lendületet hozott a készpénzmentesítési folyamatba – vélte Mondovics Péter.

A riportból kiderült az is, hogy a koronavírus miatt a fizikai boltokból nem csak a szobába került át a vásárlás, az emberek 17 százaléka mondta, hogy néha a WC-n ülve vásárol, ott egyébként jellemzően háztartási termékeket. A gyerekkel való foglalkozás közben játékokat vesznek az emberek, de majdnem minden tizedik válaszadónál előfordult, hogy ittasan vásárolt.

A jövő a kényelmi vásárlás felé halad – akkor akarunk vásárolni, amikor eszünkbe jut, és ezeknek a szituációknak meglesz a saját profilja is. Amikor például villamoson hazafelé a munkából az esti programokat böngésszük, inkább színházjegyet veszünk két megálló között – mielőtt elfogyna -, mint a heti bevásárlást intézzük. Ezért is fontos megérteni a motivációkat, és hogy hol, mikor, hogyan szoktak vásárolni az emberek.

A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.

Podcast Támogatói tartalom A pénzen túl elektronikus fizetés Mastercard podcast szolgáltatástervezés Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

László Pál
2022. augusztus 2. 15:22 Podcast, Támogatói tartalom

Ha így folytatódik a forint leértékelődése, az ingatlanpiacnak át kell majd térnie az euró alapú elszámolásra

Az ingatlanbefektetések jövőjére leginkább az energiaárak alakulása nyomja rá a bélyegét.

Hobot Péter
2022. július 26. 09:06 Podcast, Támogatói tartalom

Most lesz igazán feszítő az ukrán menekültek foglalkoztatási helyzete

A BCG és Magyar Máltai Szeretetszolgálat közösen dolgozik azon, hogy megkönnyítse és biztonságossá tegye az ukrán menekültek munkakeresését.

László Pál
2022. július 19. 13:37 Podcast, Támogatói tartalom

A fiatalok megszólítására és a banki munkahelyek vonzóvá tételére fókuszálnak a bankok Oscar-gáláján

A magyar bankszektor már hagyományosnak mondható versenyét idén a 17. alkalommal rendezi meg a Mastercard Magyarország.

Fontos

Avatar
2022. augusztus 8. 17:04 Világ

A végén még elérik az oroszok, hogy új Szaúd-Arábia legyen egy afrikai országból

Az ukrajnai háború a műtrágyapiacot is teljesen átrendezte, és ez az élelmezési válságon keresztül Marokkót már a közeljövőben kulcsállammá teheti.

Kiss Péter
2022. augusztus 8. 09:44 Pénz

Mire lesz képes az eurót védő új fegyver a közelgő válságban?

Az Európai Központi Bank új eszköze egyelőre úgy hatékony, hogy nem is kellett használni, de ha tovább romlanak a gazdasági kilátások, élesben is be kell majd vetni.

Hidi János
2022. augusztus 7. 16:31 Közélet

A 2008-as válságot kiváltó értékvesztés többszörösét hozhatja a mostani átrendeződés az energiapiacon, de ez elkerülhető

Elkerülhető a válság, de ehhez a magán és kormányzati szektorok közös munkájára lenne szükség.