Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. szeptember 7. 10:17 Podcast, Támogatói tartalom

Minden második magyar felnőtt vásárolt már a neten, de mit veszünk a wc-n ülve?

Mi alapján hozunk meg egy vásárlási döntést? Melyik mindennapi szituációban, jellemzően milyen termékeket vásárolunk? Lehet jó élmény egy alapvetően veszteségként megélt helyzet, a fizetés?

A G7 podcast vendégei Komándi Krisztián, a Frontíra szolgáltatástervező cég tanácsadója és Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban és ide kattintva lehet meghallgatni:

Egy tavalyi kutatás szerint Magyarország az „elhagyott kosarak” országa, az emberek jellemzően az utolsó pillanatban, a fizetéskor hátrálnak ki az online vásárlásból, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. A bizalom tehát a legfontosabb, amit a fizetési folyamaton keresztül lehet megfogni, ezért készítette el a Fizetési élmény riportot a Frontíra és a Mastercard.

A fizetési élmény is egy élmény, ami hozzátartozik a teljes vásárlási élményhez, ami lehet jó vagy rossz is – mondta Komándi Krisztián. Ha pedig rossz, akkor mindent, ami előtte van, elszúr – tette hozzá.

A járványhelyzet miatt tavaly csak a karantén első pár hónapjában 50 ezer embernek volt első interakciója a digitális fejlesztésekkel, fizetésekkel. Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló, inkább szegmensek, csoportok vannak, eltérő ízléssel, igényekkel; a riportból kiderült például, hogy ebben az időszakban éppen az idősebbek, az 55-60 évesek vásároltak a leggyakrabban online heti rendszerességgel.

A magyar alapvetően nagyon innovatív nép, az érintéses fizetés bevezetésekor nagyon sokáig a top 3-ban voltunk tranzakciószámban, az USA-t és Oroszországot is megelőzve – mondta Mondovics Péter. A magyar felnőtt lakosság fele, 3,5 millió ember rendelt online tavaly – a GKI tavalyi elemzése szerint az e-kereskedelmi szektor 45 százalékkal bővült, ami azt jelenti, hogy 3-5 évet lökött előre a digitalizációban ez az időszak. Jelenleg a teljes hitelforgalom 20 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, de az elmúlt 1,5 év jó nagy lendületet hozott a készpénzmentesítési folyamatba – vélte Mondovics Péter.

A riportból kiderült az is, hogy a koronavírus miatt a fizikai boltokból nem csak a szobába került át a vásárlás, az emberek 17 százaléka mondta, hogy néha a WC-n ülve vásárol, ott egyébként jellemzően háztartási termékeket. A gyerekkel való foglalkozás közben játékokat vesznek az emberek, de majdnem minden tizedik válaszadónál előfordult, hogy ittasan vásárolt.

A jövő a kényelmi vásárlás felé halad – akkor akarunk vásárolni, amikor eszünkbe jut, és ezeknek a szituációknak meglesz a saját profilja is. Amikor például villamoson hazafelé a munkából az esti programokat böngésszük, inkább színházjegyet veszünk két megálló között – mielőtt elfogyna -, mint a heti bevásárlást intézzük. Ezért is fontos megérteni a motivációkat, és hogy hol, mikor, hogyan szoktak vásárolni az emberek.

A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.

Podcast Támogatói tartalom A pénzen túl elektronikus fizetés Mastercard podcast szolgáltatástervezés Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2022. január 15. 07:45 Podcast

Nemcsak kevésbé szennyező, de a hazai cégeknek is kitörési lehetőség a körforgásos gazdaság

Már magyar vállalkozások is tudnak sikereket felmutatni a holland piacon a körforgásos gazdaságban - erről is mesélt Horváth Bálint, a téma szakértője az e heti G7 Podcastban.

Stubnya Bence
2022. január 8. 07:33 Podcast

Kevés magyar cég látta meg a lehetőséget a járványban

A magyar cégek a járványban éltek a távmunka lehetőségével, de majdnem felük még akkor sem volt hajlandó a digitális megoldások alkalmazására. Csákné Dr. Filep Judit volt a G7 Podcast vendége.

Stubnya Bence
2022. január 1. 07:35 Podcast

A tóba dobott kő fodrainak éve – 2021 idén is meghatározó trendjei a G7 szerint

Ha csak egy adatot választhatnál, ami jól megragadja 2021-et, mi lenne az? Ezt a kérdést válaszolják meg munkatársaink 2022 első G7 Podcastjában, amelyben az óévet értékeltük.

Fontos

Katona Hajnalka
2022. január 17. 17:04 Élet

Ha hiteles az érvelés, még a leginkább elutasító országokban is könnyen lehet növelni a másság elfogadását

Az emberek azonban külön kérdésnek tartják a gazdasági és a társadalmi egyenlőséget.

Stubnya Bence
2022. január 17. 06:49 Pénz

Hosszabb távon is velünk maradhat az év végén rekordokat döntögető drágulás

A 14 éves rekordot döntő inflációt idén még mindig külső tényezők okozhatják, de a belföldi hatások is erősödnek. Két trendből pedig hosszabb távon is gyors drágulás lehet.

Hobot Péter
2022. január 16. 17:13 Adat, Közélet

Egyenlőbb társadalom és szigorú versenypolitika kell egyre több közgazdász szerint

Egyre nagyobb az egyetértés az amerikai közgazdászok körében, hogy kezdeni kell valamit a monopóliumokkal és a növekvő egyenlőtlenséggel.