Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. szeptember 7. 10:17 Podcast, Támogatói tartalom

Minden második magyar felnőtt vásárolt már a neten, de mit veszünk a wc-n ülve?

Mi alapján hozunk meg egy vásárlási döntést? Melyik mindennapi szituációban, jellemzően milyen termékeket vásárolunk? Lehet jó élmény egy alapvetően veszteségként megélt helyzet, a fizetés?

A G7 podcast vendégei Komándi Krisztián, a Frontíra szolgáltatástervező cég tanácsadója és Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban és ide kattintva lehet meghallgatni:

Egy tavalyi kutatás szerint Magyarország az „elhagyott kosarak” országa, az emberek jellemzően az utolsó pillanatban, a fizetéskor hátrálnak ki az online vásárlásból, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. A bizalom tehát a legfontosabb, amit a fizetési folyamaton keresztül lehet megfogni, ezért készítette el a Fizetési élmény riportot a Frontíra és a Mastercard.

A fizetési élmény is egy élmény, ami hozzátartozik a teljes vásárlási élményhez, ami lehet jó vagy rossz is – mondta Komándi Krisztián. Ha pedig rossz, akkor mindent, ami előtte van, elszúr – tette hozzá.

A járványhelyzet miatt tavaly csak a karantén első pár hónapjában 50 ezer embernek volt első interakciója a digitális fejlesztésekkel, fizetésekkel. Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló, inkább szegmensek, csoportok vannak, eltérő ízléssel, igényekkel; a riportból kiderült például, hogy ebben az időszakban éppen az idősebbek, az 55-60 évesek vásároltak a leggyakrabban online heti rendszerességgel.

A magyar alapvetően nagyon innovatív nép, az érintéses fizetés bevezetésekor nagyon sokáig a top 3-ban voltunk tranzakciószámban, az USA-t és Oroszországot is megelőzve – mondta Mondovics Péter. A magyar felnőtt lakosság fele, 3,5 millió ember rendelt online tavaly – a GKI tavalyi elemzése szerint az e-kereskedelmi szektor 45 százalékkal bővült, ami azt jelenti, hogy 3-5 évet lökött előre a digitalizációban ez az időszak. Jelenleg a teljes hitelforgalom 20 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, de az elmúlt 1,5 év jó nagy lendületet hozott a készpénzmentesítési folyamatba – vélte Mondovics Péter.

A riportból kiderült az is, hogy a koronavírus miatt a fizikai boltokból nem csak a szobába került át a vásárlás, az emberek 17 százaléka mondta, hogy néha a WC-n ülve vásárol, ott egyébként jellemzően háztartási termékeket. A gyerekkel való foglalkozás közben játékokat vesznek az emberek, de majdnem minden tizedik válaszadónál előfordult, hogy ittasan vásárolt.

A jövő a kényelmi vásárlás felé halad – akkor akarunk vásárolni, amikor eszünkbe jut, és ezeknek a szituációknak meglesz a saját profilja is. Amikor például villamoson hazafelé a munkából az esti programokat böngésszük, inkább színházjegyet veszünk két megálló között – mielőtt elfogyna -, mint a heti bevásárlást intézzük. Ezért is fontos megérteni a motivációkat, és hogy hol, mikor, hogyan szoktak vásárolni az emberek.

A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom A pénzen túl elektronikus fizetés Mastercard podcast szolgáltatástervezés Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. július 5. 06:04 Podcast

A kiberbűnözés már akkora üzlet, mint a világ legnagyobb gazdaságai

Évente több tízezer magyar áldozatot szed a kiberbűnözés, főként a kkv-k körében. A ma ellopott adatok akár évekkel később is bedönthetnek cégeket.

László Pál
2025. június 28. 09:30 Fizetett hirdetés, Podcast

Vonzó az a változatosság, kreativitás és dinamizmus, ami a logisztikai munkát jellemzi

A Dachser specialitása az európai piacon is kuriózumnak számító gyűjtőszállítmányozás, amelynek alapja a cég egész kontinenst átszövő, sűrű saját hálózata.

Bucsky Péter
2025. május 24. 06:05 Podcast

A fejlődésük függ tőlük, ezért versengenek a diplomásokért a magyar települések

Miben jók, és miben fejlődhetnének az egyes magyar városok és falvak? A G7 Podcastban az Egyensúly Intézet új Településindexe kapcsán beszélgettünk erről.

Fontos

Al-Hilal István
2025. július 7. 17:08 Pénz

Feldoppingolt arany lehet a bitcoin, de más kriptoeszközök is egyre fontosabbá válnak

Ahogy a digitális pénzeszközök integrálódnak a pénzügyi rendszerekbe, megértésük nélkül egyre kevésbé lehet megalapozott befektetési döntéseket hozni.

Stubnya Bence
2025. július 7. 13:42 Adat

Közép-Európát sújtják leginkább hosszabb és súlyosabb aszályok a fejlett világon belül

Magyarországon és a közép-európai régióban nőtt a legnagyobb mértékben az aszályok kiterjedtsége és intenzitása az OECD-országok mezőnyében.

Hajdu Miklós
2025. július 7. 10:44 Vállalat, Világ

Nagy lehetőségek előtt áll az akkumulátoripar, csak el kéne szakadni a járműgyártástól

Amerikai vásárlóra talált a csődbe ment Northvolt lengyelországi üzeme, az ipari energiatárolók piacában ugyanis bőven van potenciál.