Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 28. 15:42 Vállalat

A magyar sztrájk megbénította az Audi német gyárát, a legrosszabbkor

Az Audi ingolstadti gyárában – mint arról korábban részletesen beszámoltunk – tavaly ősz óta komoly gondokat okoz, hogy a cég nem készült fel időben egy új előírás betartására. Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni, mint botrányos véget ért elődje.

A konkurens gyártókkal ellentétben azonban az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni, ezért a gyártósorokat vissza kellett fogni. Már tavaly is az volt a fő probléma, hogy a gyárban nem tudnak a karosszériákba motorokat rakni, mert nincs belőle elég.

Ebben a helyzetben érte a németeket a magyar Audi sztrájkja, ami azért roppant kellemetlen számukra, mert Győrben évente mintegy 2 millió motor készül. A német Manager Magazin azt írja, hogy Győrből ugyan nemcsak Ingolstadtba, hanem a csoport Volkswageneket gyártó üzemeibe is szállítanak motorokat, Ingolstadtban átmenetileg leállt a termelés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA németek magasabb fizetéséért is dolgoznak a magyar Audi-dolgozókHa annyit kapnának a német autógyártó magyar dolgozói az általuk megtermelt értékből, mint a németek, akkor közel másfél milliós bruttójuk lenne.

A csoport neckarsulmi gyára egyelőre rendesen működik, de a Manager Magazin szerint ott is csak a hét közepéig tartanak ki a készletek. A béremelés mértéke miatt indított győri sztrájkot csütörtökig hirdették meg.

A WLTP-problémák egyébként olyan komolyak, hogy erősen csökkentik a bevételeket, és Bram Schot, az Audi nemrég kinevezett új vezérének 2022-ig drasztikus intézkedésekkel kell majd elérnie a nyereség növelését. Bár elbocsátásokkal a kollektív szerződésekben lévő kötöttségek miatt Schot nem tud élni, az üresen álló munkahelyekre új embert már nem vesznek fel, és abban bíznak, hogy a VW-vel közös elektromos autó platform 30 százalékkal csökkentheti a fejlesztési költségeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi lenne, ha nemcsak az Audi, de az összes magyar autógyár leállna?A győri Audiban a bérvita miatt állnak a gyártósorok, ezt a külkereskedelmi mérleg is meg fogja érezni. Mi lenne egy általános iparági sztrájknál?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártásátNincs elég motor, amelynek megvan az új üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztje.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Audi autó Győr Ingolstadt motor sztrájk Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.