Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. december 4. 11:59 Élet, Vállalat

Bejelentve havi nettó 350 ezer plusz borravalót keres egy ételfutár Budapesten

Lassan hozzászoktunk már, hogy a kiskereskedelmi dolgozók, az építőipari szakmunkások vagy a teherautósofőrök bére is szépen emelkedik az utóbbi időben, és nem ritka, hogy már eléri a magasabban képzett munkavállalók keresetét is. Amint azt már számtalanszor körbejárta a magyar sajtó, a trend mögött elsősorban a munkaerőhiány áll, amely éppen egybeesik a gazdaság újabb növekedési ciklusával.

Most egy újabb, első hallásra talán még mindig meghökkentő bérnövekedésre bukkantunk. A nyár elején indult ételfutár cég, a Wolt bemutat néhány mintát arra, hogy mennyit kereshetnek nála a futárok.

  • Havi 84 órával, azaz napi 4 órás munkával bruttó 200 ezer forint lehet a bér.
  • Havi 168, azaz napi 8 órával 400 ezer forint is elérhető.
  • Havi 240 órával pedig bruttó 550 ezer forint kereshető meg.

A cégnél biciklis, motoros és autós ételfutárként is lehet dolgozni, és amint azt korábbi cikkünkben (akkor még nem ezekkel a kereseti lehetőségekkel) bemutattuk, a főállásban futárkodók a kata szerint összesen havi 50 ezer, a félállásúak pedig 25 ezer forint adót fizetnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBeálltam biciklis ételfutárnak és megnéztem, mennyit lehet vele keresniÉledezik a piac, kevés a fóka, sok az eszkimó, de lehet ez még sokkal jobb is.

Ez azt jelenti, hogy egy főállásban ezzel foglalkozó motoros futár napi 8 óra munkával havi nettó 350 ezer forintot kereshet vállalkozóként, amit kiegészíthet a borravalóval.

A cégnél érdeklődésünkre azt mondták, hogy a havi nettó 350 ezer forintot tapasztalataik szerint többnyire a gyakorlattal rendelkező motoros vagy autós futárok érhetik el (és nekik benzinköltségük is van), de volt már példa arra is, hogy egy biciklis vihetett haza bruttó 600 ezer forintot.

A futárjövedelmet leginkább úgy lehet maximalizálni, ha valaki a déli csúcsidőben dolgozik 3 órát 11 és 14 óra között, majd 17-18 óra között áll be újra, és este 21 óráig óránként átlagosan 2,5-3 fuvart teljesít. A kettő közötti délutáni szünetben, 14 és 17 óra között alig akad munka, de a Wolt úgy találta ki a rendszerét, hogy minden futárnak garantál legalább 1750 forintot óránként, ha készenlétben áll (még akkor is, ha egyetlen fuvarja sincs).

Másrészt az említett összegek csak úgy jönnek ki, ha hétvégén is dolgozik a futár, egy hétvégén összesen legalább 8 órát, vagyis a havi 168 órából például legalább 32-őt a hétvégére csoportosít.

A cégnél péntek este kezdődik a hétvége, amely a legpörgősebb időszaknak számít, és vasárnap estig tart, ekkor magasabb fuvardíjakkal honorálják a munkát.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHavi nettó 540 ezret ad az Aldi azoknak a kezdőknek, akik nem is a pénz miatt mennek hozzáA cégnél eltöltött kilencedik évtől bruttó 1,3 millió forintra emelkedik a regionális vezetők fizetése.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat ételfutár fizetés futár Wolt Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.