Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. november 8. 15:11 Vállalat

Vizsgálat indult a Ryanair és a Wizz Air ellen az új csomagpolitikájuk miatt

Szokatlanul nagy figyelmet kapnak idén a fapados légitársaságok, ugyanis a növekvő forgalmat egyre kevésbé tudják problémamentesen lebonyolítani. A magyar utasok is jócskán elszenvedték ezt a nyári szezonban, amikor szinte folyamatosan késésekről, járattörlésekről és a feladott poggyászok elkeveréséről lehetett hallani, nem beszélve a budapesti repülőtéren gyakori csomagfosztogatásról. Panaszaikat és kártérítési igényeiket pedig amennyire csak lehetett, hárították a repülős társaságok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Mindezt tetézte, hogy augusztus végén a Wizz Air és a Ryanair is bejelentette, hogy a nagyobb méretű kézipoggyászokat (tehát a kisebb, de már akár gurítható bőröndöket) csak pluszköltségek árán vihetik fel az utasok a fedélzetre.

Ahogy már megírtuk, egyrészt gyakorlati okok miatt is rákényszerültek a nagy kihasználtságú járatokat üzemeltető légitársaságok arra, hogy az utastérben korlátozzák a csomagok számát a hely hiánya és a táskák elrendezésének időigénye miatt. Másrészt anyagilag is érdekeltek abban, hogy a repülőjegy alapárán felül minél több extra kiadásra vegyék rá az utasokat, ugyanis önmagában a jegyeladás nem nagy üzlet a cégek számára. Jogi akadálya pedig elvileg nincs egy ilyen lépésnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodatNincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

A változásokon felháborodott utasok viszont most mégis bizakodhatnak, ugyanis az olasz versenyhivatal vizsgálatot indított az említett két légitársaság ellen az új csomagpolitika miatt. A vizsgálat nem előzmény nélküli, ugyanis a hatóság korábban már fel is szólította a Wizz Air-t és a Ryanairt az új poggyászkezelési szabályok felfüggesztésére, azonban a cégek ezt nem tették meg. Amennyiben a vizsgálat a légitársaságokat elmarasztaló eredménnyel zárul, egyenként akár 5 millió eurós bírságot is kaphatnak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat fapados légitársaságok kézipoggyász Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.