Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. november 5. 15:57 Élet, Piac

Van egy szektor Magyarországon, amely a válságnak köszönheti a növekedést

A 2008-ban kirobbant pénzügyi válságnak volt egy pozitív hozadéka a magyar gazdaság szempontjából: több nyugat-európai vállalat döntött úgy, hogy a kelet-közép-európai régióba helyezi át termelésének egy részét, javítva versenyképességét. Azért érte meg ideköltöztetni néhány gyártósort, mert itt olcsóbb a munkaerő, és sok esetben még állami támogatást is kaptak a cégek a beruházásaikhoz. Akkor még nem volt munkaerőhiány sem, válogathattak a dolgozók között. Nagyrészt az egyszerű gyártási, vagyis az alacsony hozzáadott értéket képviselő kapacitást hozták át a nyugati vállalatok a régióba.

Magyarországot leginkább a német cégek választották. A döntésben az is szerepet játszott, hogy itt már rengeteg autógyár és beszállítói üzem működött. Bár a külföldi vállalatok magukkal hozták a termelési technológiát, de a gyártósorok összehangolását és az új, automatizált gépsorok készítését esetenként már a helyi, vagyis a magyar cégekre bízták.

Ez a folyamat lehetőségeket teremtett az olyan hazai kis- és közepes vállalatok számára is, mint a veszprémi Flexmont Kft. A 80 százalékban az autóiparnak dolgozó cégnél olyan automata szerelősorokat készítenek, amelyek valamilyen részegységet gyártanak le. Az egyre több megrendelésnek köszönhetően a cég forgalma 2011-től dinamikus növekedésnek indult, hat év alatt megnégyszerezte árbevételét.

 

A vállalatnál jelenleg 126-an dolgoznak. Az üzemben nem egyszerű összeszerelés zajlik, hanem nagy hozzáadott értékű termelés, az automatizált gépsorok tervezése és legyártása ugyanis összetett feladat.

Miközben a legtöbb gyárban a fizikai dolgozók dominálnak, a Flexmontnál a mérnökök aránya 40 százalék, más osztályokkal együtt majdnem minden második munkatárs szellemi foglalkozású.

A megrendelők között olyan beszállítók vannak, amelyek biztonságiöv-feszítő rendszereket, ülésmagasság-állító berendezéseket, kerék- és kormányszenzorokat vagy éppen kamionok dobfékrendszerét készítik.

A Flexmont nem ma kezdte a szakmát, rendszerváltás előtti jogelődje a Bakony Művek volt. Az állami vállalat 1974-ben vásárolta meg a német Bosch egyik licencét, ezzel indult a gyártósorok építése a vállalatnál.

Élet Piac cégek Flexmont gyártósorok kkv Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2019. január 17. 17:45 Élet, Világ

A Gillette keményen nekiment a szexizmusnak, de ezzel Magyarországon nem fogunk találkozni

Valószínűleg nem fut majd a magyar médiában az a reklám, amely az angolszász világban nagy botrányt robbantott ki a férfias viselkedés újraértelmezésével.

Torontáli Zoltán
2019. január 17. 06:49 Élet

Elég olcsó lett a DNS-teszt ahhoz, hogy családokat szakítson szét, vagy hozzon össze

Könnyen borulhat minden, ha tömegesen elkezdik az emberek elvégezni a legegyszerűbb teszteket.

Váczi István
2019. január 14. 12:19 Élet

Miért nem kapták meg a rászoruló gyerekek a több tonna hamis legót?

Sokan a hamisítványnak is örülnének, de nem lehet garantálni, hogy a játék biztonságos, ezért a darálógépben végezték az építőkockák.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. január 18. 15:49 Közélet

A minisztériumban pontosan látják, hogyan dolgoztatják túl a magyar munkást

A munkaügyi hivatal jelentése tisztán leírja, mi megy az ipari cégeknél, és az eredmény teljes mértékben rímel a rabszolgatörvényre.

Váczi István
2019. január 18. 06:53 Közélet, Vállalat

Földbe döngölt egy céget a kormány, majd letette előtte a fegyvert

A korábbi piacáról hét éve jogellenesen kiszorított Edenred lesz az egyik nyertese annak, hogy megszűnt az Erzsébet-utalvány forgalmazása.

Kasnyik Márton
2019. január 16. 18:01 Világ

Miért bénították le a saját országukat a brit és az amerikai politikusok?

Senki ne lepődjön meg, hogy a fejlett országok lakóinak egy része olyan politikusokat támogat, akik a politikai intézményrendszer ledózerolásán dolgoznak.