Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. október 26. 11:45 Piac

Rosszul megy a világ legnagyobb sörgyártójának

Nem fogadták jól a befektetők, hogy az Anheuser-Busch InBev a részvényei után fizetendő osztalék 50 százalékos csökkentését jelentette be. A világ legnagyobb sörgyártójának papírjai 11 százalékot vesztettek értékükből a brüsszeli tőzsdén szerdán, ilyen mértékű esésre nem volt példa 2008 óta. A zuhanás 16 milliárd eurót tüntetett el a vállalat értékéből.

Az élelmiszeripari vállalatok között eddig gáláns osztalékfizetőnek számító cég részben azért kényszerült erre a lépésre, mert olyan fontos piacainak devizája gyengült, mint az argentin, a brazil és a dél-afrikai. Ez pedig értelemszerűen csökkenti a bevételeket euróban számolva. Emellett néhol kevesebb AB InBev-sört is ittak az emberek, Brazíliában például 3 százalékkal. Emiatt aztán a nyereség növekedése elmaradt az elemzői várakozásoktól.

A másik ok, hogy a belga gyökerű társaságnak 

hatalmasra, 109 milliárd dollárosra nőtt az adósságállománya, miután 2016-ban megvásárolta legnagyobb riválisát, az amerikai SABMillert.

Ez az üzlet a magyar piacot is befolyásolta, mert az Európai Bizottság a felvásárlás engedélyezésekor előírta a SABMiller közép-kelet-európai érdekeltségeinek értékesítését. Ennek nyomán szerezte meg a Drehert a japán Asahi, amely 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller cseh, szlovák, lengyel, magyar és román portfóliójáért. Korábban egyébként a Borsodi Sörgyár az AB InBevé volt, de aztán több lépcsőn keresztül az amerikai Molson Coorshoz került. A harmadik nagy hazai szereplő, a Soproni Sörgyár a Heinekené, gyára tehát nincs idehaza az AB InBevnek, de Magyarországon is kaphatók olyan márkái, mint a Budweiser, a Beck’s, a Corona, Hoegaarden, a Leffe és a Stella Artois.

Noha már most is a világ legnagyobbja, a Bloombergnek nyilatkozó elemző szerint az osztalék megfelezését az is indokolja, hogy az AB InBev fel akar készülni a további felvásárlási lehetőségekre. Különösen érdekes lehet az óriáscég számára a franciaországi központú, jelenleg családi tulajdonú Castel-csoport, amelynek portfóliójában a sörök mellett borok és üdítőitalok is vannak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKevesebb és drágább lesz a sör, ha nem teszünk a klímaváltozás ellenUgyan a többi hatás mellett eltörpül, így is több százmillió ember életminőségét befolyásolhatja.

Piac AB InBev Borsodi Dreher Soproni sör Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.