Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. október 2. 09:15 Piac

Feltámadt egy újabb márka, amit jól ismerünk a szocializmusból

A kilencvenes években a kelet-európai rendszerváltásokkal számos, a szocializmusban még meghatározó jelentőségű márka tűnt el vagy legalábbis szorult vissza. A sokszor magasabb minőségű, olcsóbban előállított vagy egyszerűen csak jobban vágyott és egyik napról a másikra elérhetővé vált nyugati árucikkek mellett a keleti blokk termékeinek jó része lekerült a boltok polcairól. A szocializmus szűk árukínálatának köszönhetően viszont a keleti márkák emléke élénken élt az emberekben, ami a marketing szempontjából hatalmas érték, főleg, hogy idővel még egy nagy adag nosztalgia is társult hozzájuk.

Ezt pedig nem restek kihasználni a befektetők, legyenek azok a korábban bevezetett márkák felélesztésében fantáziát látó üzletemberek vagy az adott iparágban tevékenykedő, az egykori vasfüggönyön túli cégek.

Legújabban épp a fényképezőgépekről híres szovjet márka, a Zenit éledt újra, méghozzá pont a német Leicának köszönhetően, amelynek modelljeit egykor nagyban utánozta*A Leica fejlesztési leírásait Németország II. világháborús jóvátételének részeként kapták meg a szovjetek. a Moszkva közelében működő gyár. Az új, digitális Zenit fényképezők tervezésekor döntő szempont volt, hogy a régi, ám mára tulajdonképpen kultikussá vált modellek kinézetét és használatát a lehető legjobban felidézzék az Oroszországban gyártott készülékek vásárlói számára. 

Úgy látszik tehát, az a márkaismertség, ami a szocializmus évei alatt kialakult, még 2018-ban is sokat érhet. Pedig a régi kelet-európai brandek visszatérésének dömpingje az ezredforduló környékén volt, amikorra a piacgazdaságra nemrégiben áttért országokban valamelyest megszépültek a régi, sokaknak utólag kiszámíthatóbbnak és biztonságosabbnak tűnő idők emlékei. Némelyikükből ráadásul Európa-szerte meghatározó piaci tényező vált, ahogy az például a Dacia és a Skoda esetében történt. Az új Zenit-gépek is kaphatók lesznek a nyugat-európai országokban, sőt, még az Egyesült Államokban is.

Piac fényképezőgép Leica márka Zenit Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.